Wij hebben gisteren het koopcontract van ons eerste huis getekend (hoera!!! ) en alle hypotheekpapieren zijn rond, behalve de overlijdensrisicoverzekering. Omdat ik ADHD heb en ik dit naar waarheid ook heb aangegeven, moet er nu informatie worden opgevraagd bij mijn huisarts. Grrr, dat geeft net de vertraging die we qua tijd niet konden gebruiken. Ik snap wel dat het "etiketje" adhd een erg beladen onderwerp is voor een verzekeraar, maar nu willen ze van mijn huisarts dus weten of ik wel eens suicidaal ben, of ik wel eens ben opgenomen in de psychiatrie, of ik drugs gebruik en welke behandeling ik voor "mijn drugsproblematiek" heb gehad. Nu heb ik zelfs nog nooit een sigaret aangeraakt en ben ik alleen voor mijn werk met psychiatrische instellingen in contact geweest gelukkig, maar goed. Huisarts zal dus ook weinig spectaculairs in zijn verklaring zetten waarschijnlijk omdat er niks is. Maar dan is het nog afwachten wat de gevolgen zijn. Ze kunnen me weigeren, ze kunnen me een hogere premie laten betalen of alsnog akkoord gaan. Vlgs onze hypotheekadviseur gaat het puur om het akkoord, zodra de hypotheek rond is dan kunnen we, als blijkt dat ik een hogere premie moet betalen, op zoek naar een andere verzekeringsmaatschappij. We hebben hem nu via TAF aangevraagd. Wie heeft hier ook wel eens mee te maken gehad dat ze je niet zonder meer accepteerden bij een verzekering, en hoe is dat afgelopen? Ik hoop dat er mensen zijn die hun ervaringen willen delen, want ik voel me best wel afgewezen eigenlijk...
Wij hebben destijds een enorm gezeur gehad omdat mijn man kanker heeft gehad. In eerste instantie toegelaten tegen 13x (!) de premie. Toen hebben we de hypotheek gekregen en uiteindelijk zei de verzekeraar dat ze de papieren niet meer konden vinden en ze mijn man dus niet wilden verzekeren. Gelukkig hadden we toen de hypotheek al, dus voor ons kwam het goed. Er zijn bepaalde maatschappijen die makkelijker accepteren. Volgens mij zit mijn man nu bij Delta Loyd voor 18,- in de maand en ik bij Klaverblad tegen een enorm lage premie. Op het moment dat je wordt afgewezen, moet je dat bij een volgende aanvraag aangeven volgens mij. Hier werden we op een gegeven moment gebeld dat hij afgewezen zou worden, maar als we de aanvraag in zouden trekken zou dat niet officieel genoteerd worden. Dus mocht je je zorgen maken over deze verzekeraar, kun je ook je aanvraag nog intrekken! Je adviseur bij de bank/tussenpersoon weet vast wel waar je het beste terecht kunt.
Mn broertje heeft er ook heel veel last mee gehad ivm zn adhd en hartritme stoornis. Weet eerlijk gezegd niet of hij nu een verzekering heeft maar mn moeder heeft toendertijd veek geld aan de kant gelegd in geval van nood. Door zijn adhd kreeg hij ook veel problemen met auto rijles. Hij moest naar een psychiater die 150 euro per keer telde, gesprek duurde 15 min! , om te laten "zien" dat hij " normaal" functioneerde om te auto rijden. Belachelijk is t!
Hier hetzelfde probleem Heb autisme en ADHD, toen we in 2007 ons huis kochten alleen een levensverzekering op mijn man zijn naam gepakt omdat dat anders bij mij een torenhoge premie ging opleveren terwijl we normaal maar 8 euro per maand betalen aan overlijdensrisico dat de hele hypotheek dekt Nu is het zo dat ik nu 8 jaar later toch een levensverzekering wil zodat als ik zou overlijden mijn man de hypotheek toch kan dragen en hier kan blijven wonen met de kindjes. Aangevraagd bij ABN AMRO net als onze hypotheek Nu moeten ze dus ook vanalles bij de HA navragen vanwege mijn adhd en autisme Ik snap dat totaal niet.. aan ADHD of autisme ga ik echt niet eerder dood als een ander, ben verder zo gezond als wat.. rook niet, drink niet, gezond gewicht, etc En mocht je zelfmoord plegen ( neem aan dat ze daar bang voor zouden kunnen zijn bij mensen met een psychiatrisch probleem) dan hoeven ze toch niet uit te keren aangezien geen 1 levensverzekering uitkeert bij zelfmoord
Mn schoonzus moest bloed laten prikken omdat ze wat overgewicht heeft, bloeduitslagen waren goed en ze heeft dus gewoon goedkeuring gehad.
Ik heb de ziekte van chron en ben gelukkig geaccepteerd wel hebbrn wij maar een kleine hypotheek ik betaal iets van 8,56 volgens mij bij Interpolis
Toen wij jaren geleden bij onze hypotheek eerlijk antwoordden dat we hadden gerookt, maar al een paar maanden waren gestopt, moesten we mooi meer betalen. Je zou er wel eens dood aan kunnen gaan. Pas als je 2 jaar gestopt was, hoefde je niet meer te dokken. Toen mijn man voor de grap zei dat hij dat raar vond, omdat hij zich ook elke dag klem zuipt, maakte dat niet uit?!?!?! En nee, hij drinkt niet, maar het was zo krom dat hij wel vroeg naar roken, maar niet naar alcoholverslavingen of drugs. Hij kon er ook geen zinnig antwoord op geven waarom dat niet belangrijk was.
Wij hebben in februari een huis gekocht. Mijn man moest een medische keuring ondergaan ivm zijn lengte en gewicht. Alles was in orde, maar omdat hij wel een hoger risico voor de verzekering blijkbaar is, is de premie wel omhoog gegaan voor hem. Scheelt niet heel veel, maar toch iets verhoogd dan de eerste berekening. Toen we in 2008 ons appartement kochten was het hetzelfde liedje. Wij hebben een lijstje gekregen met artsen die we konden aanschrijven om hem te onderzoeken. deze kwam gewoon bij ons thuis. En idd bloeddruk gemeten, bloed afgenomen etc..
mijn man heeft ziekte van hogdekin gehad en toen we ons huis kochten was dat korter dan 5 jaar geleden. Ik had een psychiatrische achtergrond waardoor ik een flink verhoogde premie en mijn man werd helemaal niet geacccepteerd. Wij konden toen wel een aflossingsvrije hypotheek zonder verzekering krijgen. Na een jaar kregen we bericht dat mijn man zich alsnog kon verzekeren maar de premie was ook heel hoog. Wij hebben de eerste jaren zonder kinderen flink afgelost waardoor we nu lage lasten hebben die alleen ook nog op te brengen zijn.
Ik heb het van de week nog gehad ivm burn-out. De huisarts was op vakantie en daarom doorverwezen naar de bedrijfsarts, en woensdag het verlossende woord, we zijn geaccepteerd. Ze zoeken naar zelfmoord neigingen en zo, ik ga er vanuit dat je dat niet hebt, dus je zal vast goedgekeurd worden, misschien een hogere premie, misschien ook niet. Succes in ieder geval, ik weet hoe onprettig het voelt, en dat je er echt ff slecht van kan slapen.
Hier wegens trombose na mijn zwangerschap ook via de huisarts een goedkeuring moeten krijgen. Bij mij kwam er echt een klein percentage bij aan kosten, ging van 4.70 per maand naar 4.90 ofzo. Oja bel wel even met je huisarts(praktijk) omdat die dingen weleens blijven liggen en dan duurt alles nog langer! Hopelijk hoor je snel iets en zijn jullie uit de onzekerheid, en kun je lekker gaan genieten van jullie nieuwe huis!
Precies dit... hier ligt het er al bijna 3 weken ivm vakantietijd en huisarts die maar de helft van het aantal uur aanwezig is.. en patiënten gaan voor dit soort werk aldus de huisarts..
ik kan zelf geen huis kopen omdat ik te weinig inkomen heb. Maar ik krijg ook geen levensverzekering ivm met mijn ritmestoornis (meerdere mensen in de familie hebben dit en krijgen dus gewoon die verzekering niet. Uiteindelijk is het 1 zus gelukt maar wel tegen torenhoge premie)
Nee, ik heb gelukkig geen zelfmoordneigingen, ook geen drugs gebruikt en ben alleen opgenomen ivm blindedarmontsteking en bevalling, niet echt psychisch haha. Terwijl, mijn vriend heeft als tiener wel wat pilletjes geprobeerd, maar dat telt dan weer niet omdat dat niet aan te tonen is hoeft hij dat niet te zeggen. Dat is 15jr geleden ofzo... Ik hoop dat het snel afgehandeld is. Ik vind het best stigmatiserend, hoewel ik wel denk dat ze gewoon bepaalde "hokjes" hebben wat ze wel en niet als risico beschouwen. Mijn vriend rookt trouwens wel, 1 of 2 sigaretten per dag. Daar hebben ze niets van gezegd.
Mijn DNA is gecontroleerd op het borstkankergen. Ik heb het gelukkig niet. Maar anders zal ik geen verzekering kunnen afsluiten.. Dat werd trouwens wel van tevoren gezegd door het ziekenhuis.
hier een man met een bloedziekte die door medicijnen tegenwoordig niets betekend voor de duur van je leven. Maar er zijn maar een paar verz. Die hun acceptatie zo up to date hebben dat er niet gelijk in scherm komt dat hij geen verz mag omdat hij eerder overlijd. ik daarentegen met rugproblemen / beenproblemen en veel medicatie toen was geen probleem. we betalen nu 3 euro meer ofzo . Dus dat is prima.
Ivm hoog bmi moest ik ook gekeurd worden. Ben toegelaten tegen hogere premie. Betaal nu 10 per maand ofzo en dat neemt af als de hypotheek lager wordt. Ik vind t prima weet in elk geval zeker dat als er iets gebeurt mijn man geen hypotheeklasten meer heeft
Wij wachten nog op goedkeuring voor de orv van mijn man. Hij zal binnenkort wel opgeroepen worden voor een extra keuring. Hij heeft namelijk astma, crohn en bechterew. Gelukkig konden we zelf genoeg geld inbrengen dat deze verzekering niet nodig is voor de hypotheek. We willen hem graag, zodat ik met de kids in het huis kan blijven mocht er wel wat gebeuren... Bij ons verloopt het allemaal erg moeizaam, tot 4x toe alle papieren moeten invullen, zijn al 2x op kantoor geweest en nu dus wachten op de medische kant. Hopelijk gaat het bij jullie wel snel!
Bij ons gaat het ook heel traag en moeizaam. 24sept moet het rond zijn. Daarvoor hadden we al een vakantie gepland en 22sept krijg ik een operatie. Pfff wij moeten ook steeds weer papieren opnieuw invullen, aanvullen enz. Maar ik hou me maar voor dat het voor een goed doel is. Dat mijn vaders familie zwaar belast is met genen voor hart/vaatziekten wordt dan weer nergens gevraagd...krom zeg