depresief

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Crazycat, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
  2. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Naar hoor dat er niks is gevonden. Gelukkig dus ook niks ernstigs,
    maar kan me voorstellen dat je het ff niet meer weet nu!

3. klein schatje

klein schatje Nieuw lid

13 jan 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond dames die dit lezen,

Sinds deze week begin ik me te beseffen dat ik in een ik denk lichte depressie zit, maar kan dat nu nog na 8 maanden? Ik heb een hele goede zwangerschap gehad en voelde me hartstikke goed. De bevalling ging ook prima en we hebben de allermooiste dochter van de hele wereld.(vinden wij) Ik ben ook echt gek op haar, het is echt een schatje en eigenlijk is mijn man ook een schat, maar toch...
    Ik voel me soms echt ellendig en heb steeds vaker een erg kort lontje. Zelfs met mijn dochtertje kan ik na een tijdje jengelen of huilen best behoorlijk boos op haar zijn en tegen haar schreeuwen, terwijl ze er natuurlijk niets aan kan doen dat ik me zo voel. Daar voel ik me ontzettend rot over, maar op de een of andere manier heb ik het niet onder controle. Ik werk sinds een maand of twee weer en ik vind het verschrikkelijk om zonder haar te zijn en dat ik eigenlijk als ik wel thuis ben te moe ben om iets leuks te ondernemen met haar en dat is ook waar ik van baal. Ik ben niet zo erg depressief dat ik bijvoorbeeld niet meer buiten kom hoor, want dat doe ik bijna elke dag, maar ik ben soms-vaak echt niet te genieten. Ik vraag me dan ook af of ik tegenwoordig nog de enige ben die liever thuis voor je kind en het huishouden zou willen zorgen ipv werken? We zijn nog niet in de luxe positie dat ik helemaal thuis kan blijven. Of hoe andere moeders dat dan combineren zonder dat je kind, het huishouden (en dan heb ik een man die echt wel veel helpt), jezelf en je man er bij inschieten of de dupe er van zijn?

In ieder geval dank voor het lezen. Wellicht dat andere moeders er iets aan hebben die het idee hebben dat ze de enige zijn. Ik had wel het idee namelijk.

groetjes en fijne avond en als het goed is geniet van je nachtrust.

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    @Lovepeet... Wat vervelend dat jullie nu eigenlijk nog niets zijn opgeschoten. Je bent blij dat er niets is gevonden maar ook zou je willen dat er wel iets gevonden zou zijn zodat ze daar iets aan kunnen doen waarschijnlijk.
    Kan ze niet een nachtje logeren bij je ouders of iemand die dichtbij staat? Dan kun je zelf even een nacht flink bijtanken. Want dat zul je wel nodig hebben na nachten lang troosten en wandelen.

@Klein schatje... ik weet niet of een depressie na maanden de kop op kan steken. Zou kunnen inderdaad...
    Maar ik denk dat heel veel moeders het niet zien zitten om weer te moeten werken. Maarja, tegenwoordig moeten moeders dat.
    Ik ga straks ook weer werken. 20 uur in de zorg en dan heb ik nog een nagelsalonnetje in huis. DAt laatste zal ws nog langer moeten wachten... dan maar een extra centje minder.

Helaas werkt het weer ook nog niet echt mee om iets leuks te gaan ondernemen :(

5. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    Ik denk ook dat je een postnatale depressie hebt, ik herken de symptomen als die die ik had destijds... succes meid en knuffel!!!

Deel Deze Pagina