hallo!! Ik ben tussen de 6 en 7 weekjes zwanger en sinds een 2 week gestopt met roken! Goed he!! Nu hoor ik op een roze wolk te zitten nou niet dus heb eerder een grafstemming ik moet vaak huilen kan niet goed slapen ik ik ben of even heel vrolijk of lang boos op alles en iedereen!! HELP wat kan ik hieraan doen??? groetjes heleen
hoi wat knap dat je gestopt bent met roken! Je stemming kan komen door het afkicken maar ook de de hormonen of een combinatie van beiden. Het is niet raar! Verwacht niet van jezelf dat je alleen maar blij moet zijn. Als je moe bent, ga dan op tijd naar bed, drink voldoende, eet gezond en neem extra vitaminen ( met name B vitaminen). Probeer met mensen te praten die je vertrouwt, ook over je gevoelens en het feit dat het misschien lastig voor je is om van de sigaretten af te blijven. Plan dingen die je leuk vindt en die energie geven, sporten, op een terras zitten, leuk tijdschrift kopen of misschien in je tuin werken? Blijft je gevoel bespreek het dan met je huisarts of verloskundige. Als je meer vragen hebt laat het maar weten hoor! Mirjam