Ik heb een vraagje. Als men nou de baby voedt op verzoek (zelf het ritme laten bepalen) hoe gaat dat dan? Wordt je baby dan geen hongerlijder? Of duurt het ritme dan langer of korter voordat dat eenmaal bereikt is? Hier is ze meestal elke 3 tot 3,5 wakker. Soms is ze een half uur wakker, andere keren slaapt ze direct weer in. Hoe gaat dat als je voedt op verzoek?
Ik voede ook veel op verzoek eigenlijk in het begin. Als mijn dochter na 4 uur (gebeurde trouwens bijna nooit) nogniet vroeg om voeding dan maakte ik haar wel wakker om te voeden dat wel. Maar als ze dus vaker wou kreeg ze dit gewoon. Soms waren er dagen dat ze een paar keer om de 2 uur wou bijvoorbeeld, nou dat kreeg ze dan ook gewoon. En snachts lied ik haar gewoon doorslapen als ze dat deed.
Je baby wordt juist geen hongerlijder, want als de baby aangeeft dat hij/zij honger heeft geef je eten. Zit er een uur tussen dan is dat zo, zit er twee uur tussen dan is dat ook niet anders. Je volgt het ritme van de baby. En je zult zien dat er na verloop van een tijd een voorspelbaar patroon vormt. Jouw baby is nog niet zo oud, het komt vanzelf!!
En bij kramp, laat je dan ook vaker drinken? Ik merk hier dat ze namelijk veel zuig/drink behoefte heeft wanneer ze veel kast heeft van krampjes.. Is ook de enige manier om haar dan stil te krijgen maar vraag me af of dat goed is.
Ik weet wel dat ze enorm jong is ik was gewoon benieuwd! En hier hielp op mama's schoot op de zij, met een katoenen deken, kruik er tegenaan, nog een katoenen deken en dan lekker vasthouden tegen kramp!
Gewoon je kindje volgen in haar behoeftes. Heeft ze honger, dan voed je. Ze adviseren wel zo'n jonge baby nog wakker te maken na 3 a 4 uur. Echt een ritme ontdekten wij pas met 2 a 2,5 maand.
Een ritme komt echt vanzelf! Voeden op verzoek vond ik zelf prettig. Kinderen s luisteren dan zelf heel.goed naar hun eigen hongersignalen. Nog steeds hebben wij een goede eter. Nu heeft dat niet altijd alleen daarmee te naken maar heeft mi wel invloed. Het vrsagt wel flexibiliteit van jou....maar dat is niet voor altijd Doe waar je je goed bij voelt.
Ja zowieso als de 3,5 uur voorbij zijn en mevrouw slaapt nog dan ga ik haar wel langzaam wakker maken.
Geef je borstvoeding? Hier heb ik in elk geval de eerste 6 weken er maximaal 3 uur tussen gelaten overdag. 's Nachts liet ik haar zelf komen en overdag kwam ze ook wel eens vaker. Het is belangrijk om je kindje de eerste weken vaak aan te leggen. Daarmee leg je een goede basis voor je productie op langere termijn en zul je minder last hebben van regeldagen/borstvoedingsdip. Toen ze wat ouder werd, liet ik er maximaal 4 uur tussen, soms een keer bij uitzondering iets langer als ze die dag al vaak had gedronken. Maar hier drinkt ze sowieso al vrij vaak maar kleinere hoeveelheden. M'n oudste dronk meer per voeding en kwam minder vaak op een dag.
Ik voede in het begin ook op verzoek.. Mocht er meer dan 3 uur tussen zitten (wat bijna nooit gebeurde) dan legde in hem aan.
O ja, bij krampjes kun je de leegste borst aanbieden, dat helpt goed en wordt de zuigbehoefte ook gestild.
Kunstvoeding kun je ook heel goed op verzoek geven, dat wordt ook aangeraden. Goed kijken naar je dochtertje en je zult zien dat je binnen een paar weken haar hongersignalen heel goed kent en dat er langzaam een ritme in komt. Niet op de klok, maar er komt wel een zekere regelmaat.
Voeden op verzoek kan ook op jóuw verzoek zijn he.. niet alleen die van de baby Ik had soms zulke ontploffende tieten (met veel natte zoogcompressen) dat ik zelf graag wilde dat ze even geleegd werden, hihi! Inderdaad in de kraamtijd is om de 2 uur heel normaal, met borstvoeding. Liefst heb je minimaal 8 voedingen in 24 uur, liefst 12 eigenlijk. Ook voor je eigen productie is dat goed. En als je kindje alert en gezond is geeft hij/zij heus aan wanneer ie honger heeft!
Wij voeden ook op verzoek. Meestal komt ze hier gewoon om de drie uur. Soms iets vroeger, soms ligt ze lekker te slapen en komt ze een half uur, of een uurtje later. Tussen 11 en 12 krijgt ze haar laatste voeding, en dan gaat ze haar bedje in. Rond 9 uur komt ze dan weer. Nu hebben we haar wel pas laten doorslapen nadat de vroedvrouw zei dat het mocht, daarvoor maakten we ze ook elke 3 uur wakker. Maar ze laten het heus wel horen als ze honger hebben hoor Gewoon je kindje laten aangeven wanneer ze honger heeft. Dat ritme komt wel.
Hoi, hier voed ik ook op verzoek (BV). Als je kindje goed groeit en voldoende plast is er niets aan de hand, krijgt ze echt wel genoeg! Als ze echt heel lang zou gaan slapen zou ik haar misschien wakker maken, maar een gezond kindje laat denk ik wel horen dat ie honger heeft Ik voedde in de kraamtijd echt op verzoek, dus als ze lang sliep liet ik haar lekker slapen. Het is misschien wat anders als je productie niet goed is, dan schijnt regelmatiger aanleggen beter te zijn. Enne.. Succes met de volgende aanpassing
Ik voed ook op verzoek, maar maak mn kleine meid wel wakker als zij er overdag meer dan 3 uurtjes tussen laat. Snachts laat ik haar wel zelf komen.
hier eigenlijk hetzelfde als de rest....D komt overdag om de 2-3 uur, vanacht heeft er zelfs 6uur tussen gezeten. Kraamtijd is net voorbij maar -hulp zei dat ik hem gewoon mag laten slapen. Meneer zit al ruim boven z'n geboortegewicht, na 5 dagen al. Ik probeer hem nooit uit zijn drink- en slaapritme te halen. Al moet ik zeggen dat, toen ik vannacht in een nat bed (door lekkende borsten) wakker werd ik toch even ben gaan kijken. Een half uur later kwam ie zelf weer, de keer errna zat er weer 3 uur tussen... Ritme komt idd vanzelf wel al zit ik er wel een beetje op te waxchten hahaha Suc6