Hallo Eve, wat een nare situatie voor je. Volgens mij is goede hulp nu het allerbelangrijkste. Over medicatie en POP-poli Er zijn anti-depressiva die vrij veilig zijn tijdens de zwangerschap.Er staat veel informatie op de website: POP-poli | POP-poli en expertisecentrum Amsterdam ook over medicatie. In een POP-poli werken gynaecoloog, psycholoog, maatschappelijk werk en kinderarts nauw samen in Nederland. Ik weet niet of ze ook zoiets in Belgiƫ hebben. Je kunt de pech hebben dat de stofjes in je hersenen structureel niet goed werken en je blijvend de medicatie nodig hebt. Gesprekken helpen natuurlijk, maar de medicatie is dan vaak ook belangrijk (soms zelfs belangrijker). Een psychiater weegt samen met jou de voordelen tegen nadelen af. Medicatie kan risico's met zich meebrengen, maar depressief zijn is niet alleen nadelig zijn voor jezelf, maar kan ook nadelig uitwerken op je kindje. Alternatief/aanvullende mogelijkheid Mindfulness kan daarnaast ook goed helpen, maar misschien zou je daar iets stabieler voor moeten zijn. Een acht-weekse cursus is een mogelijkheid of via boek en CD's. Bijvoorbeeld van Edel Maex of Mindfulness en bevrijding van depressie (J. Mark G. Williams, John D. Teasdale, Zindel V. Segal, Jon Kabat-Zinn ) - Uitgeverij Nieuwezijds Van de laatste vind ik het boek fijn, maar de ingesproken oefeningen minder. Belangrijkste voor nu is goede hulp. Veel sterkte.