Soms verschijnen hier topics over kinderschoenen, en of goedkope net zo goed zijn als dure. Ik was net met mijn jongste bij de podotherapeut. Hij loopt heel scheef, heeft veel steun nodig en valt regelmatig. Hij krijgt zooltjes, maar ze gaf ook advies over schoenen en bekeek de schoenen die hij nu draagt. Ze komen van de van haren en kostten 25 euro. En ze waren goed! De hiel moet hard zijn, het midden buigzaam en onder de bal van de voet weer hard. Ik had het niet verwacht maar ze vond de schoenen echt goed. Ik dacht, ik zet het even hier neer, want het is toch wel fijn om te weten dat ook goedkope schoenen prima kunnen ondersteunen
goed dat je het zegt. Ik weet dit nl allang idd, ook van een podotherapeut. Precies wat jij noemt zijn hier ook de punten waarop naar een schoen gekeken wordt. Mijn oudste heeft ook zolen en een goed voetbed enz zijn sowieso compleet overbodig bij haar, want dat moet er juist uit om haar zool erin te kunnen doen
Grootste verschil is vaak het merkje. En soms slijten de duurdere schoenen langzamer. Maar ja... Ze groeien er vaak toch sneller uit dan datt slijt. Dankje. Ik voel mij gesterkt in mijn voorkeur voor scapino
Goed dat je dit schrijft! Bedankt, ik ging al voor de koedkopere schoen aangezien onze uk snel door zijn schoentjes gaat. Ik let inderdaad ook op dat ze flexibel zijn en stevig bij de hiel. Zal er nu ook opletten dat het bij de bal van zijn voet stevig is.
Geruststellend om te horen vraagje wel. Ik moet schoentjes halen voor mijn zoontje. Hij staat en stapt een beetje aan de hand. Dus geen schoenen om op te lopen, maar meer zodat hij geen koude voeten krijgt. Hebben jullie de voetjes van jullie kind de eerste keer ergens op laten meten? Of gewoon proberen en kijken wat past?
Ik heb de eerste keer schoenen gekocht met een vriendin erbij die in een schoenenzaak werkte. Eerste keer op laten meten is wel goed ide!
Voor deze fase zijn er handige leren slofjes, van diverse merken Daarbij kan je zelf wel beoordelen of ze passen.
Ik meet het nog steeds op. Thuis zet ik haar voeten op een papiertje, en in de winkel meten ze ook + de binnenkant vd schoen (al moet ik zeggen dat sommige verkoopsters het haarscherp kunnen zien zonder te meten).. Op een of andere manier zijn het bij ons helaas wel altijd de dure schoenen die goed zitten, of die dl uitzoekt.
Mijn zoontje van 2 draagt schoenen van het merk Bobbi shoes van Van Haren en de kinderarts i dat dit hele goede schoenen waren. Mijn zoontje is 3 maanden te vroeg geboren en heeft goede schoenen nodig vanwege zijn heupen. Bobbi Shoes zijn iets zwaarder en dat is goed en inderdaad ook moet de zool hard zijn en de voorkant wat flexibel.
wij hebben de voetjes van onze dochter altijd op laten meten. Toen ze kon stappen aan de hand en achter een karretje kon lopen hebben wij schoentjes gekocht met een hele flexibele zool (shoesme extteme flex geloof ik) wel duur maar heb het er graag voor over. Leren slofjes volstaan niet voor buiten aangezien de voetzool beschermt moet worden
Ik denk dat de winkel of het merk niet zoveel zegt. Maar het model en type schoen. En met name de materialen die ze gebruiken. Niet alle schoenen van goedkope winkels zijn goed! Ik zie daar ook een hoop rotzooi met veel plastic en kunstleer. Veel te (kei)hard en onbuigzaam of juist goedkoop en slap materiaal waar ze in omzwikken. Ik bekijk het altijd per schoen. Het moet stevig zijn maar ook buigzaam. En ik wil.zeker voor de winter echt leer en geen plastic schoenen. Die gaan gewoon langer mee en blijven goed (of je kunt ze poetsen). Duurdere merken bestel ik online in de uitverkoop.