depressief....Door pil?!?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door mw21, 15 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Porsche

Porsche Niet meer actief

stoppen met de pil.. en kijken.. ik had er namelijk ook erg veel kast van :(

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik kon het wel zelf geschreven hebben! :$

Ik heb die klachten zelf dus ook sinds ik begonnen ben met de goedkope variant van de Microgynon 30! Dacht al dat het aan het ontzwangeren lag!

Vanochtend was ik bij de huisarts voor mijn zoontje en toen vroeg ik het ook aan de huisarts omdat ik die klachten dus erg vervelend vindt.
    Hij gaf aan dat het de pil in combinatie met het ontzwangeren kan zijn en dat ik het nog een paar maanden moet proberen maar dat als ik me zo blijf voelen hij me een andere pil voorschrijft.

3. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ja ik had t ook! Voor mij nooit geen pil meer,vorig jaar hoopte ik dat het met de spiraal beter zou gaan maar helaas... Nu even hormoonloos en voel me beter en van 0 libido naar zeker 90% gegaan en dat vinden mijn man en ik erg fijn!
    Succes meid!

4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Bij mij was het wel echt een depressie. Maar daar ging wel wat tijd overheen tot het zover kwam.

5. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Herkenbaar.

Ik voelde me n de bevalling prima. Ben na 7 maanden met de pil begonnen en toen werd ik neerslachtig. Even aangezien en na twee maanden gestopt, na een korte tijd verdween het nare gevoel en het gepieker weer.

Ik heb nu gekozen om een spiraal te laten zetten, zonder hormonen.

6. FantasyMom

22 mei 2015
    95
    0
    0
    Eigen bedrijf + werkzaam voor werkgeveer
    Vroeger altijd wel een enigszins somber kind geweest, maar pas bij de switch van reguliere Microgynon naar eerst de prikpil en daarna terug naar Mircogynon 30, cheap variant, kwamen bij mij echt de depressieklachten (i.c.m. een libido van onder het vriespunt uiteindelijk!).

Ben nu een paar weken gestopt met de pil (laatste was 23 mei) en ik voel me nu al 10 keer beter dan daarvoor.
    Dus ja, het kan echt!

7. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Misschien een domme vraag, maar ik ben in maart bevallen van ons eerste kindje en nu net weer aan de pil gegaan.

Ik heb de Ethinylestradiol/Levonorgestrel pil gekregen en vraag me nu af of dit dus de goedkope variant van de microgynon pil is? Ik heb eerder namelijk ook altijd microgynon pil geslikt en deze is weer nieuw voor mij. Maar na al die verhalen hier weet ik niet of ik daar zo blij mee moet zijn..

8. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Even je apotheek bellen? Succes!

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Heb eventjes gekeken op het doosje voor je maar ja die heb ik dus ook en dat is inderdaad de goedkope versie van Microgynon 30.
    Ik ben per vandaag dus ook gestopt met die pil want ik word er dus vreselijk depressief van en dat wil ik niet meer.
    We gebruiken wel condooms als anticonceptie maar voor mij geen pil meer!
    We hebben nog een kinderwens voor over een jaartje of 2, als we strakjes compleet zijn of geen kinderwens meer hebben ga ik wel voor het koperspiraaltje maar nu geen hormonen meer in mijn lichaam want heb deze pil nu bijna 6 weken geslikt en ben gewoon mezelf niet meer.

10. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Dank voor je reactie Drieka! Ik zie trouwens dat onze kindjes bijna even oud zijn. :)

11. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ja inderdaad die heb ik ook!

12. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Voel me al een stuk beter!

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja inderdaad :) Ik heb maandag nog de pil geslikt en ben daarna gestopt, ik begin me dus ook weer beter en meer mezelf te voelen!

14. Leontine1978

Leontine1978 Niet meer actief

Ik heb vanaf mijn 15e tot 30e (buiten zwangerschappen om) microgynon 30, 50 en de 3 fasen pil geslikt. Nooit geen last van sombere gevoelens oid gehad. Daarna mirenaspiraal laten plaatsen, 5 jaar lang gehad, en ook nooit ergens last van gehad. Totdat ik vorig jaar weer aan de pil ging (mei tot augustus)
    Mijn god! Ik heb me die paar maanden zo ontzettend rot gevoeld. Had ook totaal geen behoefte aan lichamelijk contact met mijn vriend, werd al depressief bij de gedachte "het" te moeten doen, leek wel een ijskoningin😳😊. Na 3 maanden mee gestopt, vanwege kinderwens, en na een week al voelde ik me weer happy! Ik blij en mijn vriend helemaal!😂.
    Voor mij nooit meer de pil! Na deze zwangerschap weer spiraal, of sterilisatie.

15. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Hier ook veel last van neerslachtigheid tijdens de pil, flinke ups and downs. Inderdaad minder zin in sex. Ik voelde me ook snel zoveel beter en wilde nooit meer aan de pil.

Toen de spiraal voor mij niet werkte (bleef teveel pijn houden) ben ik een lichte pil gaan slikken. Ook hier voelde ik me nie tprettig bij maar het was niet zo erg als bij de gewone. Nadeel was ook nog eens dat ik constant ongesteld was.

Voor mij ook nooit meer hormonen. Wat het na deze zwangerschap wordt weet ik nog niet...

16. Bieslook

Bieslook Actief lid

4 mrt 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Ik heb precies het zelfde met de pil. Heb eerst ook aan de mycrogynon 30 gezeten ( ook een soort namaak pil ) die heb ik snel de deur uit gedaan. Daarna mycrogynon 20 meegekregen maar ook niet de echte variant. Ben nu 1 mnd gestopt met de pil en oh wat voel ik me goed zeg!
    Ben niet meer down, kan mezelf weer een beetje gewild voelen. Met de pil was mijn libido ook bevroren, geen pil werkt voor mij het best nu nog uitvogelen wat ik nu wil..

17. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.126
    5.044
    113
    Vrouw
    Ik heb meerdere merken geprobeerd, met meer/minder hormonen.. en overal kreeg ik depressieve klachten van. Zodra ik er meer stopte en de hormonen weer helemaal uit mijn lijf waren, voelde ik me weer stukken beter!

18. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb ook zown nep pil gehad alleen de stofnaam stond erop en daar werd ik ook behoorlijk down van.
    Terug naar de lovette en ik had geen problemen meer. Keer daarna wilde de apotheek me weer de oude aansmeren maar laaste keer hebben ze een notitie gemaakt dat ik alleen lovette hoor te krijgen.

19. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ik reageer slecht op alle anticonceptie pillen. Van Diane 35 kreeg ik barstende koppijn. Van de Yasmine pil kwam ik kilo's aan. Van de Microgynon 30 depressief. En van allemaal had ik geen libido. Ik hoop zo dat het gaat lukken dat ik een kindje mag krijgen. En daarna nooit meer aan de pil voor mij. Is gelukkig ook niet nodig bij mij en mijn partner. 1 van ons is verminderd vruchtbaar. Dat is echt heel naar. Maar dat ik niet meer aan de pil hoef is dan ook echt het enige voordeel wat ik me hieraan kan bedenken.

Deel Deze Pagina