Op zich niet zo heel gek natuurlijk, iedereen gaat wel eens naar de huisarts normaal gesproken. Alleen heb ik zo'n man die zijn huisarts alleen heeft gezien tijdens het verplichte kennismakingsgesprek en daarna nooit meer. Als er iets met hem is, is zijn standaard reactie "dat gaat wel weer over". Toen hij mij vanmorgen wakker maakte met de melding dat hij een afspraak gemaakt had, schrok ik dus ook best wel. Hij loopt al weken rond met ontzettend heftige rugpijn die maar niet beter lijkt te worden. In het begin had ik ook het idee dat hij gewoon verkeerd gelegen had of rare bewegingen had gemaakt, maar toen het niet weg leek te gaan na een paar dagen heb ik hem al gezegd zijn huisarts of de fysio eens te bellen. Dat was allemaal niet nodig, want volgens internet (jaja.. >.< ) kon een gewone rugpijn wel 2 weken aanhouden. Dat hij ondertussen moeilijker liep dan ik, ondanks mijn enorme buik en bekkeninstabiliteit, vergeten we dan maar even. Net als het feit dat er op internet vliegende katten zijn die regenbogen poepen... Sinds ongeveer 1,5 week komt hij de deur niet uit zonder pijnstilling en kan ook echt niks als die begint uit te werken. Heb veel op hem gemopperd, dat als het allemaal niet erg genoeg was om de dokter te bezoeken, dat hij zich niet zo aan moet stellen. Alleen nu toch het doktersbezoek... vannacht is de rugpijn nog heftiger geworden en was zijn urine zo donker van kleur dat zelfs hij het niet meer vertrouwde. Volgens de assistente kan het heel goed aan zijn nieren liggen en nu ik er zo aan denk is dat ook precies de plek waar al weken zijn rugpijn zit. Ik maak me zorgen... bah
Eigenwijze mannen! Wat dat betreft ben ik ook net een man en ben pas na 4 weken hartkloppingen en benauwdheid naar de dokter gegaan omdat er n beetje bloed vrijkwam bij hoesten, en indd dan is het vaak echt ernstig, ik heb een longembolie! Succes met je man, het klinkt mij als iets van nierstenen ofzo... Ik heb ook last van een chronische nierziekte en als er bij mij even iets ontstoken is voelt dat ook als heftige rugpijn inderdaad!
Hier nog zo'n eigenwijs.. Mijn vriend valt af en hij eet als een bootwerker (Bizar veel.. 15 kg in 8 mnd kwijt, en hij was al niet dik) Maar eer dat ik hem bij de HA had.. inmiddels zat ook zn oksel vol met bultjes.. alles blijkt wel onschuldig, maar hij is net een skelet Veel sterkte voor je man. Ik hoop dat het mee valt..
Mannen... Ik hoop dat het een verwaarloosde blaasontsteking is voor hem en niets ergs. Maar door de pijn zou ik bijna een nierbekken ontsteking vermoedden. Succes! Hopelijk is hij er zo weer bovenop!
Update gekregen: Waarschijnlijk is of was het een niersteentje. Hij heeft pijnstilling gekregen en nog andere medicatie en nu is het afwachten. Bedankt voor de berichten iedereen. Goed om te lezen dat hij niet de enige is die zo koppig is
Ik dacht meteen daaraan. Zelf ook gehad en dat doet behoorlijk pijn. Ik loop ook niet meteen naar de HA en vind het dan ook wel snel overdreven wat ik hier soms hoor. Vaak is het ook binnen 24 uur wel weg als ik ergens last van heb. Wat je zou kunnen doen ter ondersteuning van het wegblijven van eventueel steentjes en gruis is cranberry tabletten bij de etos of zo te kopen ... dat schijnt te helpen.
Oei, nierstenen kunnen flink pijn doen! Beterschap voor je man! Nieren kunnen erg gevaarlijk zijn trouwens, hou het goed in de gaten Hier ook een koppige verloofde. Ik wil graag dat hij naar de dokter gaat voor een volledige check-up. Hij heeft een gaatje in zijn hart, zijn vader is op jonge leeftijd overleden aan kanker + nog wat dingetjes waar ik niet helemaal gerust op ben. Zijn laatste bezoek aan de HA was 10 jaar geleden. Zucht..
Hij is nu lekker aan het genieten van de diclofenac geloof ik, schijnt nogal hard in te slaan Nu wel hopen dat we niet snel naar het ziekenhuis hoeven met de auto! Dat vertrouw ik nu toch niet helemaal. @Nic1976, ik zal eens kijken of ik ze kan vinden! Hij moet sowieso meer gaan drinken, want dat doet hij veel te weinig. @ShampooL, kan me goed voorstellen dat je hem graag eens naar de huisarts schopt Zou me er niet fijn bij voelen zeg
Die mannen he. Wat sowieso altijd goed is, is om minimaal 2 liter, liefst water, per dag te drinken. Dat zuivert in elk geval de urinewegen goed. sterkte met de patiënt
Hier moet er ene ook al half dood zijn voor ie naar zijn huisarts gaat. Ik schrik met dus elke keer een hoedje als ie afkomt dat ie "toch maar gaat vanavond". Dan heeft ie overigens zware griep, maar gaat ie wel na 2 dagen alweer (ziek) terug werken "want de huisarts schreef maar 2 dagen" (nou, ga dan terug als 't niet beter is) ... En dan verschiet ie dat het nog wekenlang maar blijft sluimeren.