Depressief en nu?

Discussie in 'De lounge' gestart door upc, 10 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. upc

upc Niet meer actief

Meiden, ik ben depressief. Ik had eerst iets van valt wel mee..doe niet zo gek maar ik weet het nu zeker. Ik heb heel wat ag gegoogled en overal staan alle symptomen die ik ook heb.

En nu? Ik ga een afspraak maken bij de HA maar heb weinig zin in een Pshych.. wie o wie heeft hier ervaring mee?

2. caroline16

caroline16 Niet meer actief

mag ik vragen welke symptomen je hebt?

3. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Als jij depresief bent moet je idd naar de ha. Die zal je waarschijnlijk doorsturen naar een psychiater. Die kan jou therapie geven i.c.m. met medicijnen. En hij/zij kan bijhouden hoe het gaat en welke behandeling je nodig hebt. En of het de goede kant op gaat.
    jij wil wat aan je depressieve gedachten doen, dus ga je naar een psychiater. Als jij wat aan je haar wil doen ga je naar de kapper, en als er iets is met je neus/keel/oren ga je naar een kno arts. Zo simpel is het. Een huisarts heeft niet voor psychische problemen doorgeleert en zal je nooit zo goed kunnen helpen als een psychiater/psycholoog.
    Sterkte.

4. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Je hoeft niet gelijk naar een psych hoor. Gesprekken met een maatschappelijk werker kan ook helpen en als je er met hem/haar niet uitkomt kan je altijd nog naar een psych. Het ligt er maar net aan wat er aan de hand is, misschien heb je gewoon even behoefte om er van alles uit te gooien, misschien is er meer aan de hand.

Sterkte in ieder geval.

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Als het goed is heeft de huisarts een vragenlijst die je in moet vullen. Aan de hand van de score bepaalt de huisarts waar het probleem ligt. Als het goed is wordt je dan doorverwezen naar een maatschappelijk werk(st)er. Als diegene denkt je niet te kunnen helpen zal hij je adviseren om de hulp van een psycholoog of psychiater in te roepen.

Veel sterkte meid,ik heb het zelf ook meegemaakt en weet hoe verschrikkelijk het voelt! Maatschappelijk werk heeft mij echt enorm geholpen! Je mag me altijd PB'en! Hou je sterk!
    Probeer zoveel mogelijk IN het leven te blijven staan,zonder je niet af en probeer je hobby's e.d. aan te houden. En als je je echt een keer zo kut voelt mag je ook best een keer onder de dekens kruipen en hard janken! Als je er maar geen gewoonte van maakt.

6. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Mijn ervaring:

Ik had op internet ook zelf ontdekt dat ik depressief was. Ben naar de HA geweest die me doorstuurde naar maatschappelijk werk. Daar een paar weken gepraat maar het hielp me niks. Vervolgens kwam ik bij een psych die me anti-depressiva voorschreef en een therapeut. Van de anti-depressiva werd ik erg ziek, maar dat was vooral wennen. De therapeut heeft me fantastisch geholpen!! Ik wilde niet maar zij heeft me stap voor stap weer laten inzien dat ik het waard was om te blijven leven.
    Na maanden moest ik in groepstherapie. Doodeng maar oh wat ging ik daar hard vooruit. Heb er ontzettend veel aan gehad.
    Nu, 6 jaar later, slik ik nog altijd een lage dosis anti-depresiva. Maar ik durf weer te leven en kan weer heel vrolijk en gelukkig zijn.
    Soms steekt het de kop nog wel eens op, maar nu herken ik de signalen en weet wat ik moet doen (en juist niet!).

Meid laat je helpen, dat is het enige advies dat ik kan geven. Ik wens je heel veel sterkte en succes. Je mag me altijd een PB sturen als je meer wilt weten of iets wilt vragen

7. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

geen advies of wat dan ook.

maar wil je veel sterkte wensen

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik ben zelf momenteel overspannen. Geen idee of dat ik depressief betekent (ik denk het niet). Ik weet wel dat het heel moeilijk is, als je niet lekker in je vel zit. Ik heb momenteel meer rotdagen dan goede momenten, en dat betekent veel onzekerheid en gebrek aan eigenwaarde.

Wat je het beste kunt doen, is je problematiek bespreken met de huisarts. Hij zal dan de route uitstippelen. Misschien dat antidepressiva wat voor je is, om de scherpe randjes eraf te halen.
    Ikzelf ben onder behandeling van een psycholoog (nu 2 keertjes geweest). De drempel om er naar toe te gaan, ken ik ook. Maar op het moment dat je die hobbel genomen hebt, zul je merken dat dit de beste stap is om te nemen. Je kunt dan zelf iets doen aan je problemen, en voelt je misschien niet meer zo machteloos.

Heel veel sterkte!

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ben ook depressief geweest. Ik ben ook naar de ha geweest en daarna naar ggz doorgestuurd. Dat heeft niet genoeg geholpen. Ik ben 6 maanden in therapie geweest 4 dagen in de week in een groep. Ik heb even anti depressiva geslikt in het begin. (ik was ook voor andere dingen in therapie)

Maar 1 tip mocht je medicatie slikken neem er dan wel hulp bij (op welke manier dat ook voor jou fijn voelt) De medicatie zorgt ervoor dat je je wat fijner voelt maar je problemen waarom je depressief bent gaan er natuurlijk niet door weg.

Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze tijd

10. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Je kunt vragen aan de huisarts of hij/zij je kan verwijzen naar een psycholoog, zodat je psychotherapie kan krijgen. Als je depressief bent is het wel belangrijk er met iemand over te gaan praten. Bij mij heeft het wel geholpen. Succes.

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mijn moeder is eroverheen gekomen (en zat er echt wel diep in) met alleen antidepressiva.

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik ben meerdere keren flink depressief geweest (periodes varierend van een half jaar tot twee jaar, verspreid tussen mijn 18e en 27e). In alle gevallen ben ik uiteindelijk hulp gaan zoeken, en heb ik ook een aantal periodes van medicatie gehad (antidepressiva, soms gecombineerd met kalmeringsmiddelen en/of slaapmiddelen).

Je kan hier uit komen, echt. Zoek hulp, en praat. Of dat nou met een maatschappelijk werker, een pastoraal werker in een kerk is (mocht je gelovig zijn), of een psycholoog... je hoeft het niet alleen te doen.

13. upc

upc Niet meer actief

thanx meiden..
    Hoe ik me voel.. moe, lusteloos, down, heel erg opgejaagd, angstig, kan me niet concentreren......

Ik ga morgen de HA bellen, ik wil hier gewoon van af.
    Ik zal sommige zeker pb-en als ik vragen heb, dank jullie wel.

14. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    hai,

Ik heb de reactie niet gelezen, alleen jouw berichtjes..

Ik ben depressief, dacht net als jij dat t wel meeviel.
    toch naar de HA gegaan, door gestuurd naar een spv-er (sociaal psychiatrisch verpleegkundige) en daar de stempel depressief van gekregen. Een spv-er is hier bij ons (haaglanden) de voorloper voor evt door sturen naar psycholoog of psychiater etc.

Ik heb gelukkig een lichte depressie, die ook nog is situatie afhankelijk is, want als mijn situatie (sociaal/werk etc) zou verbeteren zou ik een stuk beter in mijn vel zitten! Daarom krijg ik ook geen antidepressiva omdat mijn situatie hopelijk op kort termijn verbeterd, en dan zouden die medicijnen nog niet hun werk doen..

Ik heb een aantal gesprekken met hem gehad, medicijnen gekregen om beter te slapen (dit was helemaal niks dus na 2 keer niet meer genomen)
    En nu door gestuurd naar een psychologe, waar ik heel blij mee ben, zij helpt mij goed, geeft mij "huiswerk" waar ik wat mee kan.

Meis, als je vragen hebt, of gewoon je hart wil luchten, schroom niet! En hoe erg het woordje "psych, of hulp" ook klinkt.. niks is erger dan hoe je je nu voelt...

15. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

meid ga echt naar je huisarts. Je kan daar oook aangeven dat je misschien liever niet gelijk met een psych wilt praten maar het kan wel heel goed helpen. Heb er inmiddels al aardig wat versleten en kan je ook behoorlijk wat info geven dus als je er behoefte aanhebt kun je me pb-en. Ben trouwens wel zwaar depressief dus het zal bij jou nog wel meevallen denk ik. Maar in ieder geval heel veel sterkte en succes!

16. upc

upc Niet meer actief

Thanx.

Ik ga morgen even een afspraak maken. Ik ben ook wel eens bij een pshych geweest voor mijn hypochondrie maar daar ben ik inmiddels overheen. Die vrouw ziet me weer aankomen :s

Maargoed, ik zal het eens met mijn HA overleggen

17. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Juist als ze goed bevalt, en je een goede klik hebt, is het juist goed om bij dezelfde te gaan. Schaam je niet hoor. Knuff! Uiteindelijk komt alles weer goed, je moet gewoon even de dingen weer helder op een rij krijgen en de batterij opladen.
    Misschien heb je hier iets aan:
    Rationele Effectiviteits Training (RET) - Online cursus

Ik heb er wel wat aan, omdat ik momenteel veel irrationele gedachten heb. Kijk er maar eens naar, misschien kun je er iets mee. Ik vind het namelijk heel fijn om dingen op te schrijven, omdat ik dan het idee heb dat ik wat aan mijn situatie doe.

Deel Deze Pagina