Depressief gevoel door de pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kimi1, 14 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    Zo ik vind dit wel heftige verhalen Zeg!
     
  2. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ja, nu ik het vertel (aan vriendinnen) collega's, krijg ik ook te horen, oh ja, ik had.......veel mensen die het gejaagd/onrust kennen, constant zenuwachtig gevoel...best erg eigenlijk...
     
  3. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Nou ik ben nu een paar dagen gestopt met de pil en ik voel me al rustiger en minder boos. Bizar!
     
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik herken het ook, enorm..

    Ben daarom ook vorige week gestopt met mn nuvaring. Ook mn libido is al terug, ook wel lekker@
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  5. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ahh had je het ook van de Nuvaring? Want mijn idee is over een paar maanden (als ik ook helemaal ontzwangert ben haha) dat te proberen..
     
  6. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ja ik word er een stuk gejaagder van. Valt me nu pas op wat dat betreft.

    En je kunt hem gewoon proberen he, wie weet!
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  7. Zinaa

    Zinaa Fanatiek lid

    28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik ben na de bevalling van mijn jongste zoon weer in september begonnen met de pil. Ben er daarvoor zeker 10 jaar afgeweest. Heb de pil 3 weken geslikt en doe het nu NOOIT weer. Ik voelde me zo slecht. Zo moe, zo sjaggie, de hele dag watten in mijn kop, heel snel boos. De dag dat ik stopte las ik een artikel op fb hierover, hooooonderden vrouwen bevestigden wat ik ook voelde. Heb het mijn man laten lezen (die was opgelucht, want ik was echt niet te harden) en heb de pillen allemaal weggegooid. Nog liever nooit meer sex dan weer die pil slikken. Ok, nee dat is niet waar..
    bij wijze van.
     
    jeanney5 en Hopsatee vinden dit leuk.
  8. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Misschien beetje stomme vraag hoor maar ik krijg met de Nuvaring altijd visioenen dat ie niet goed zit, dat je hem er niet uitkrijgt dat soort dingen. Hoe heb jij dat ervaren?
     
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Voor ik hem had was ik daar ook wel eens bang voor, maar ik heb hem in totaal ruim vijf jaar gebruikt en het is mij nog nooit overkomen.
    Ik duwde hem er ook nooit tot het einde in. Gewoon net achter mn schaambot en klaar.

    Je voelt hem ook niet. Alleen met de s... voelde mn man hem soms. Dan mag je hem eruit halen zolang hij er binnen drie uur maar weer in zit.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  10. Anouk

    Anouk Fanatiek lid

    17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Jazeker, heel herkenbaar.
    Ik voelde me ook altijd down, lelijk, moe, snel geïrriteerd etc.
    Waren totaak nog niet bezig met kinderen maar mijn schoonzus zei waarom stop je niet met de pil? Al die hormonen uit je lichaam misschien helpt het.

    Nou ik voelde me na 2 maanden al top! M’n vriend zei ook dat ik veel lekkerder in m’n vel zat en niet meer zo fel reageerde.

    Zo kun je zien wat het met je kan doen. Rotzooi!
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  11. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik ben 10 jaar geleden met de pil gestopt (na een aantal jaar slikken) en ik voelde me toen ineens veel prettiger.
    Nu zit ik aan de pil als voorbereiding voor ivf en ik heb ook (ook andere) depri gevoelens. Terwijl ik eerder best aardig de heftigheid van de situatie kon dragen.
    Voor mij nooit meer anticonceptie met hormonen. Ik was erg tevreden met mijn koperspiraal.
     
  12. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Ja hè, dat je dat zelfs bij een korte periode pil slikken zo goed kan merken hé? Ligt niet aan jou hoor! Is eigenlijk weer een extra reden waarom het lange IVF protocol zuigt! :rolleyes:
     
  13. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ja, als we aan een 2e poging gaan dan ga ik ook vragen of we het korte protocol mogen doen. De gonal-f en pregnyl zijn al drama genoeg :( Ben nu net aan m'n 2e strip begonnen en nu beginnen de bijwerkingen eindelijk minder te worden. Maar toen ik 10 jaar geleden stopte voelde het alsof er een gewicht van me af viel, dat weet ik nog precies! En dat was nog een hele "light" pil
     

Deel Deze Pagina