Laatste loodjes van de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamamilou, 13 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamilou

mamamilou Niet meer actief

Ineens lijkt de tijd snel te gaan. Zo is het alweer 2020 en zal ik volgende maand bevallen. Ik kijk enorm uit naar ons 1e kindje. Wat zal het zijn, wij weten het geslacht nog niet. Hoe zal hij/zij zijn? Hoe ga ik mij voelen?

De planning is om tot 36 weken zwangerschap door te werken. Maar ik merk dat de laatste loodjes zwaarder gaan wegen. Ik ga niet klagen want het gaat nog prima met mij. Hoe zwaar zijn (of waren als je al bevallen bent) jouw laatste loodjes?

2. Joki6714

Joki6714 Actief lid

1 dec 2019
    279
    155
    43
    Vrouw
    Ik werk zelf in de ouderen zorg, mensen met dementie.. ik heb doorgewerkt tot 36 weken.. dit was op het laatst wel een weekje te lang..
    Ik werkte toen nog 36 uur dus dat was wel pittig, ik moet wel zeggen dat ik een voorbeeldige zwangerschap had en toen nog kindloos was dus dat scheelde enorm.
    Verder veel hulp gehad van collega’s op het laatst wat wel heel fijn was.
    Wij zijn nu bezig voor ons tweede kindje.. ik weet niet of ik mezelf dat nog eens na doe..

3. mamamilou

Wat deed je dan tijdens je verlof? Ik heb nu ook nog geen kinderen dus heb dan wel heel veel tijd.

4. Joki6714

Joki6714 Actief lid

1 dec 2019
    279
    155
    43
    Vrouw
    Poetsen.. hahah..
    En ik was in februari uitgeteld dus het was geen fijn weer dus veel series gekeken en bij vriendinnen en familie op de koffie geweest.
    Probeer je rust nog even lekker te pakken nu het nog kan.. heb ik achteraf misschien te weinig gedaan.. het is ook lastig hoor je wilt nog vanalles en je meent dat je elke dag je badkamer moet soppen.. maar geloof me dat hoeft echt niet..
    Ik ging juist bevallen op de dag dat ik mijn vaatwasser nog niet had opgeruimd en de was niet weg was.. dat komt allemaal goed!
    Pak je rust en probeer nog lekker uit te slapen en te genieten van een serietje rustig kijken en onbezorgd ergens een kopje koffie drinken.. gewoon van dingen die dadelijk wat lastiger worden.

5. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Ik vond de echte laatste loodjes zwaar. Week 38 en 39 dat je zo hoog zwanger bent dat alles extra moeite kost. En die onzekerheid wanneer de baby komt. Kan elk moment gebeuren.

de laatste loodjes voor het verlof vond ik ook k*t. Nu ook weer, nog vier weken maar die duren zooo lang. Ben blij als ik gewoon geen verplichtingen meer heb.

6. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    Bij de eerste heb ik ook gewerkt tot 36 weken. Ben uiteindelijk bevallen met 42 weken dus ben lang vrij geweest. Ik heb veel televisie gekeken en boeken gelezen. Ik durfde alleen op een gegeven moment niet meer aan dikke boeken te beginnen omdat ik bang was dat ik ze niet meer uit kon lezen :roflmao:.
    Nu met de tweede is alles zwaarder en zit ik al voor een deel in de ziektewet.. Ik was nu sowieso van plan om eerder te stoppen met 34 weken.

7. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik moet zeggen dat ik de laatste loodjes ook zwaar vindt. Geestelijk kan ik de hele wereld aan, maar lichamelijk wil het allemaal niet meer lukken lol. Partner, die momenteel tot maart geen werk heeft ivm de winterstop, moet me zelfs helpen met de broek en sokken aantrekken. Mijn buik zit gewoon te veel in de weg.
    Ondanks dat ik voor de zwanger een veel te hoog bmi had, ben ik iemand die best wel een actief leven leidde, en werkte ik 12-25 uur als postbezorger.
    Van de week droomde ik zelfs over mijn werk en dat ik weer aan het bezorgen was. Voor mij een teken dat ik mijn werk toch wel mis.
    Tot ongeveer 1 1/2 -2 weken geleden fietste ik bijna elke dag nog 6-12 km maar dat lukt me nu bijna niet meer. Dus nu maak ik met partner korte wandelingen, o.a door de stad, besteed ik veel tijd aan lezen en docu’s, en ga ik doordeweeks vaak op bezoek bij mijn ouders. Hij en dochter hebben de fysiek zware huishoudelijke taken op zich genomen aangezien ik snel moe en rugpijn heb.

8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.234
    28.228
    113
    Ik begin de laatste loodjes nu te voelen. De buik is groot en onpraktisch, zwangerschapsbroeken zitten zelfs niet meer echt lekker. Kind wordt (te) sterk (auw), af en toe een pijnlijke harde buik, last van de heupen, last van bekken, last van maagzuur, mijn blaas is zo goed als verdwenen waardoor ik 3x per nacht naar de wc moet. Omdraaien in bed.. pff, schei uit. Ik begin ook vocht vast te houden.

Verder ben ik wel heel gelukkig hoor :p :D

9. mamamilou

Oei kleine lai, dat is wel vervelend. Verwachten ze ook dat je een groot kind krijgt of heb je veel vruchtwater? Ik zie aan je onderschrift dat je vorige zwangerschap lang duurde. Gaan ze je deze keer inleiden als je over de 40 weken loopt?

10. mamamilou

Ik ben zaterdag 34 weken zwanger en het gaat nog goed. Nou heb ik nog geen andere kinderen rondlopen dus dat scheelt al veel. Het is de bedoeling dat ik nog 2 weken doorwerk, en dan heb ik verlof. Echt een heel fijn idee. Kijk er ook naar uit.

11. mamamilou

Hoe is het met jullie nesteldrang? :D
    Ik dacht altijd dat het een fabeltje was maar het bestaat echt! Grappig hoor!
    Ik geef me er volledig aan over. Heb al schema's gemaakt wanneer ik wat doe (ben nogal van de lijstjes) Vorig weekend heb ik de ramen gewassen maar na de regen van dinsdag zien ze er niet meer uit. Straks nog maar een keer doen. Verder staan de radiatoren op het programma. Die ga ik met zo'n ragger stofvrij maken.

Dit weekend gaan we de babykamer afmaken. De basis is al klaar (schilderwerk, vloer, meubels en raambekleding) maar de afwerking nog niet. Leuke klus! Zijn jullie al helemaal klaar?

12. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.234
    28.228
    113
    Voor zover ik weet gewoon een gemiddeld kind en een gemiddelde buik. Ik ben gewoon zwak :p Nee hoor, haha, maar dat het een 2e zwangerschap is en daarnaast de volledige zorg voor een peuter begin ik nu wel te voelen.
    Ik hoop zelf niet verder te lopen dan 40 weken maar we gaan het zien :)

Nesteldrang: lekker aan toegeven inderdaad :D Ik heb er zelf ongeveer last van. Ik ben graag bezig om alles aan kant te brengen. Gisteren het eerste babywasje gedaan <3 . Ik wil de oven nog schrobben.
    Babykamer (hebben we niet, maar de meubeltjes die op onze kamer komen) zijn we nog helemaal niet mee begonnen.

Deel Deze Pagina