Hallo, Was vandaag bij de gyne alles was ok, kindje groeide goed, nekplooimeting was goed enz enz ook lekker beweeglijk Nu vertelde die me ineens dat ik moet rekenen op een keizersnede Natuurlijk vroeg ik op welke grond? de eerste is gekomen via een keizersnede maar de volgende twee zijn op de normale manier geboren zonder complicaties of zo? Hij zei me dat als er een keizersnede is geweest je dan 2 normale bevallingen erna mocht hebben en dat dan het litteken al zoveel te verduren had gehad dat het daarna beter voor de vrouw zou zijn via een keizersnede te bevallen Ik snap dit niet zo goed? er is mij nooit iets over gezegd en ik zie met mijn 14 weken nu als een berg tegen de bevalling op, de keizersnede die ik had was geen pretje en staat me nog vers in mijn geheugen om nog maar te zwijgen over de naweeen die ik ervan heb ondervonden. Is er iemand die me er meer over kan vertellen? of die er eerder van heeft gehoord? of waar ik ergens info hierover kan vinden? ben er echt even niet goed van namelijk
hmm wat raar nog nooit gehoort weet wel dat je maar 3x een Ks mag hebben maar als de andere kindjes normaal ter werled zijn gekomen snap ik niet waarom je nu weer een Ks moet krijgen
Als een arts dat zegt....zal dat ongetwijfeld zo zijn...denk ik dan. Misschien mijn nuchterheid hoor. Heb het er anders met je vk over? Of moet je ook bij de gyn blijven al? Elmo
moet bij een gyne blijven woon in belgie en in nederland bleef ik bij de vk tot bijna het eind hier moet je meteen bij de gyne als je al eerder een keizersnede hebt gehad maar vind het vreemd heb er nooit niks over gehoord of gelezen en wil het eigenlijk ook helemaal niet
Ik zou dan met je gyn gaan bespreken dat jij voor een gewone bevalling wilt gaan. Misschien wil hij je voorbereiden dat de kans groter is (dan normaal) dat het een keizersnee wordt, maar dat je wel gewoon mag beginnen (in mijn hoofd klonk het heel geruststellend). Succes. Groetjes Victoria