Ik heb dat met hitte, ik kan daar zo niet tegen. Deze kou doet me niet zoveel, maar ik kan mij goed indenken hoe je je voelt.
Ik had jou zelf ook in gedachten met dat voorbeeld en weet dat jij moeite hebt met dingen te letterlijk nemen maar ook dat je wat doet met reacties die je daarop krijgt dat kun je van amber niet zeggen.
Er is wel een verschil tussen rot voelen en de hele dag huilen en niet kunnen functioneren om sneeuwval en daarom denk ik dat er meer aan de hand is. Het is misschien het hele plaatje, van een jaar corona en alle spanning die daarbij is komen kijken. Dat kan misschien net teveel zijn. Blijft wel belangrijk dat ts waakzaam moet zijn op bijvoorbeeld burnout-klachten want zo'n dag als vandaag kan net de druppel zijn die de emmer heeft doen overlopen. En een burnout is met de komst van de lente niet zomaar over.
Ik ga niet uitgebreid reageren want ik heb geen zin in de bakken stront over me heen hier. Iedereen met lieve reacties, bedankt! Ik heb inderdaad ieder jaar zoals ik eerder schreef behoorlijk last van een winterdip. Toen er nog geen kinderen waren ging ik altijd 4 tot 6 weken naar de zon in deze tijd om dit te voorkomen. Inderdaad helpt het dit jaar niet dat ik mezelf niet kan opbeuren met zoeken naar zomerse tripjes om te plannen en natuurlijk heeft het overmatig thuiszitten, weinig sociale contacten , minimale feestdagen etc het dit jaar extra zwaar gemaakt. Dat zijn blijkbaar normaal toch de kersen op de taart die het dragelijker maken. Nu vandaag die enorme berg sneeuw bij die kou, de gladheid komende dagen, jezelf eerst een half uur met 6 lagen moeten aankleden voordat je naar buiten als je uberhaupt al naar buiten kan, het openbare leven ( voor zover dat er nu is) compleet ontregelt is ja sorry, dat maakt het heel zwaar voor me
Ik vind het mooi om te zien (het liefst op een foto,dan uit 't raam) en daar houdt het dan ook op voor mij. Heb er echt helemaal niks mee, geef mij maar hitte, heb zo veel meer energie in de zomer en ben dan echt oprecht gelukkig gewoon door warme weer. Herfst en winter breng ik het liefst binnen door, lente vind ik nog wel ok, maar zou toch het hele jaar door zomer willen en dan het liefst de hittegolf.
Ik herken het hoor. Gewoon lekker hier je ei even kwijt hoor, niks aantrekken van negatieve reacties en als je wilt hangen op de bank voor een week. Doe je dat. Er zijn ergere dingen én we zitten straks al weer half februari. Het lijkt nog ver weg, maar het voorjaar komt er echt weer aan.
Vriendin van me kan er fysiek ook niet tegen, die blijft binnen en hoopt eigenlijk op continue 23-27 graden met een licht briesje als t ff kan.
Dit heb ik andersom. Ik vind zomer en hitte verschrikkelijk... Mensen verklaren me altijd voor gek, maar ik kan nu al huilen als ik aan die hitte denk. Kom dan ook amper buiten. Ik heb dan ook nòg meer last van mijn hoofdpijn.
Misschien moet je soms wat langer nadenken over hoe je jouw mening verwoord. Die komt nl vaak niet heel aardig over.
Ja want natuurlijk mag het altijd en overal alleen nog maar over die klote c..... gaan. Er zijn nog steeds meer dingen in de wereld dan alleen dat. Het lijkt wel alsof je tegenwoordig niet eens meer mag zeggen als je je rot voelt want anderen hebben het natuurlijk altijd erger en zwaarder. Bah. Schijtziek word ik ervan.
Ik herken het hoor, maar dan bij hitte. Lekker doen waar jij je het fijnst bij voelt. Als er normaal al veel last van hebt, vind ik het helemaal niet raar dat het nu helemaal opspeelt in de bizarre toestanden waar we al bijna een jaar inzitten.
@TS november tot aan maart zijn ook niet de makkelijkste maanden hier, maar dat heeft een geschiedenis. Had ook een brem in de tuin staan van ons oude huis. Dat is een van de eerste die gaat bloeien en dan ook gelijk KNALGEEL. Half februari snak ik gewoon naar kleur. Ik vind sneeuw nu leuk voor mn dochter en voor mezelf (ingepakt alsof t rusland is) eigenlijk alleen in de vroege ochtend of wanneer er in geen velden of wegen iemand te bekennen is, wandelen en dan luisteren naar de omgeving. "RUST" Ik ben geen fan van rumoer of omgevingsgeluiden, ik hoor uit alle hoeken letterlijk ALLES en dat is doodvermoeiend. Op de zaak zit ik dan ook met noise cancelling headset op, bij voorkeur in een hoekje ver weg bij de rest, nog mooier als t in een vergeten hokje ergens ver achteraf is ofzo. De idioot die flexplekken en kantoortuinen heeft bedacht mogen ze wat mij betreft ook kielhalen of een hg experience aanbieden, vast wel veilige medicijnen te vinden die zo'n sensatie kunnen opleveren. Mja, als er sneeuw komt zie ik dat koppie van mn dochter en de verwondering op haar gezicht naar dat dwarrelende prachtige witte rare koude spul. Dan kijk ik t met enthousiasme uit de lucht, niet voor mezelf maar voor haar. Zeker nu alles al zo anders is en zo iets raars voor haar echt een opsteker is. Ff iets totaal anders dan dat dag in dag uit hetzelfde met een ander sausje. Vind sneeuw ook minder vervelend dan gewoon grauw, ik heb meer last van de donkerte niet zo zeer de kou, maar moet dan ook nergens heen hoeven. In de auto voel ik me niet echt happy, al heb ik dit type weer gereden van Arnhem, Rotterdam naar Haarlem en weer terug naar Rotterdam en waren de bochten vlakbij mn huis als ik uit mn werk kwam (thuiswerken no-no bedrijf) gevalletjes van insturen, doorglijden en schietgebedjes doen, vooral niet te veel proberen. (leasewagen voordeel van destijds) Technisch heb ik de rij ervaring en het geduld en vooral het respect voor de elementen, mja dan is thuiswerken wel weer ineens een pluspunt deze week en dochter kan lopend/met de slee naar school. Voor mezelf...doe mij maar Spanje en dan uitsluitend mei-september in de herhaling . Mijn minimale bedrijfstemperatuur is 23 graden. Dat energieneutraal leven wordt straks echt afzien voor mij, constant 21...dat is een straf en nee een trui helpt daar niet tegen, geloof me die heb ik ALLANG aan. Dochter daarentegen is net dr vader, t shirt..mama: hemd, longsleeve mét trui. Vanaf 20:00 nog een deken erbij. Ik krijg t al koud als ik naar hun kijk. Krijg t wel warm met klussen mja, dat hou ik niet de hele dag vol.
@Vero0504 aah eindelijk iemand die het begrip kantoortuinen aanhaalt, zijn er überhaupt mensen die zo kunnen werken? Vind dat echt hel op aarde en ben zo blij dat ik nagenoeg altijd een eigen kantoor had, heb echt medelijden met mensen die daar tussen moeten zitten.
Wat ontzettend vervelend dat jij je zo voelt, heb je wel eens een daglicht lamp geprobeerd? Een hoop mensen met een winterdip hebben hier baat bij. Geen idee of je jezelf er in herkent, maar misschien loont het om deze link eens te lezen: https://www.thuisarts.nl/depressie/ik-heb-winterdepressie Ik hoop in elk geval dat je jezelf snel beter voelt.
Ja ik ben er inmiddels wel over uit dat bij een evt volgende baan in deze hoek, ik een kantoortuin ook oversla. Het type werk is al heel erg bepalend en dan ook nog de indeling van zo'n tuin. Een goede tuin heeft nog de opties om alleen of met een klein groepje ergens apart te kunnen zitten, voor wanneer je meer focus nodig hebt of met een project bezig bent. Dus niet dat "eilandjes per 4 met een half hoog geluidschermpje en dat keer 3-20 en we zijn klaar!" Veelal is er wel een vergaderruimte maar voor je focus zit je daar ook niet best. Doorgaans kan je meerdere keren per dag verkassen. Ik stond ook echt te juichen toen mn werk kwam met t idee om thuiswerken er toch in te houden, ook na corona. Ik weet wel wat ik op de zaak ga doen en wat thuis! Mja al is t een life joy drainer, we wijken af van topic!
Ik geef grif toe dat ik ook niet altijd even goed ben in het inleven hoe iemand zich voelt maar dit gaat zelfs voor mij te ver. Ts trek het je niet aan, we zitten allemaal in een moeilijke tijd en als dit bij jou ook lichamelijk pijn geeft dan snap ik maar al te goed dat je er klaar mee bent. Ik heb zelf een hekel aan de sneeuw, probeer wel voor de kinderen, nu ja enkel de jongste want de oudste heeft het gehad met sneeuw. Hij is ook autistisch en vindt de sneeuw maar niks, het krakende geluid enzo. Met de jongste probeer ik dan wel maar liefst zo kort mogelijk. Ik heb ook neuralgia en de kou en vooral combinatie van kou en een snijdende wind zorgen voor aanvallen. Met de warmte kan ik net iets beter omgaan maar te lang te warm zorgt ook weer voor aanvallen. Met dit weer neem ik zeker mijn medicatie uit voorzorg ook. Op andere momenten wanneer er niet te veel triggers zijn neem ik de medicatie pas als ik symptomen krijg, ik voel het dan aankomen zeg maar ook al kan het dan pas de volgende dag zijn dat het doorbreekt. Sterkte ts