Depressief van dit weer

Discussie in 'De lounge' gestart door sidmick, 7 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb een oudje van Philips, volgens mij zijn er nu veel kleinere op de markt die ook nog eens beter zijn. Ik ontbijt iedere ochtend bij die lamp, heerlijk wakker worden. Ik zit er zo’n 20 minuten naast, iedere dag dus.

Edit: Ik heb even gegoogeld en zie nu hele platte lampen van allerlei merken, veel mooier dan mijn bakbeest :D

2. tantetoos

tantetoos Bekend lid

17 nov 2010
    619
    530
    93
    Dan ga ik toch ook maar eens op google zoeken, het klinkt iig super! Dankjewel!

3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    @tantetoos het beste kan je hem onder begeleiding in eerste instantie gebruiken. Kan je namelijk zien hoe of wat en of het ook het echte gewenste effect heeft.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    over lichttherapie: ik heb vorig jaar in studie verband (wegens vermoeidheid) ook lichttherapie gehad, maar dan met een bril . Dat is weer nét wat prettiger dan een vaste lamp, omdat je gewoon 'mobiel' bent en je zeker weet dat het licht dichtbij genoeg komt.

Mocht het te prijzig zijn, kun je ook eens kijken of je een lamp of bril kunt huren - via een thuiszorgwinkel bijvoorbeeld.

Ik had indertijd de Luminette in elk geval. En oja; ik draag een bril; de luminette kan gewoon over je eigen bril gezet worden, dat is geen probleem.

GossipGirlxoxo en Fuddey vinden dit leuk.
  5. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Wat een beetje jammer is dat mensen blijven reageren over hoe erg het wel niet is. En hoezeer ze het met elkaar eens zijn. Mij maakt dat totaal niet uit. Maar wat heeft de to daaraan? Het topic zou moeten gaan over iets dat zij als een probleem ziet. Niet over hoe ik daar anders over denk lijkt mij. Ik heb mijn mening en ben vrij nuchter en direct. Hier heb je altijd van die types die weinig kunnen hebben en als er dan een negatieve of soms zelfs afwijkende reactie komt zijn ze totaal overstuur en gooien er zelf ook vanalles uit. Ik reageer op wat ik lees in de opening. Vaak komt een to naderhand nog met verdere onderbouwing. Dat is prima maar kan een reactie veranderen. Als ik lees dat iemand dagen moet huilen van wat sneeuw. Terwijl dat een zeldzaamheid is heb ik daar wellicht andere gedachten over dan mensen die ook zo in elkaar zitten. En dat mag op een openbaar forum.

6. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.803
    4.583
    113
    Tip; die lampen zijn volgens mij ook te huur via de thuiszorgwinkel. Voordat je er eentje gaan aanschaffen, is het misschien een idee het te proberen...

Ik hoor er idd ook heel veel goede verhalen over.

TS: knuffel! Hoop dat de zon snel weer mag gaan schijnen voor je. En als het echt niet gaat, aan de bel trekken he! Bel je huisarts en vraag hulp. Ik duim voor zon voor morgen :)

sidmick vindt dit leuk.
  7. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    TS hoe gaat het nu met je?
    Ik herken het hier en daar wel. Ik kan sims oprecht heel naar worden van het weer. Ikvoek me dan letterlijk beroerd. Met name hoofdpijn en de kou die in mijn lijf gast zitten. Elk jaar weer in dezelfde periode. Ik ben inmiddels bijna 47 en snap nu wel waar het vandaan komt. Wennen doet het niet,maar ik heb er mee om leren gaan. Dat lukt niet elke dag even goed.

Ik gebruik vanaf oktober een daglichtlamp. Afhankelijk van het weer. Dat helpt mij enorm. Daarnaast slik ik extra vitaminen en weet ik, ook al voel ik me nog zo waardeloos ( en dat kan echt ver gaan tot de gedachte " als dit het is, dan hoef ik niet meer") ik moet naar buiten.

De laatste jaren lijkt het te veranderen. Ik heb meer last van mijn hormonen ( overgangsklachten) en die spelen een rol.

Herkenbaarheid zoeken helpt, maar schaam je ook niet om hulp van buitenaf in te schakelen. Soms kun je met voeding bijv. Al een hoop veranderen. Sterkte!

NiVa0230, Athina en Siepie85 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina