Baby voelen duwen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by , Jan 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hallo dames,

Ik hoor vaak mensen zeggen dat ze plopjes voelde als eerst.. Dus ik mij al een week lang concentreren op die plopjes.. Maar nee hoor. Maar wat ik wel vreemd vind is dat ik wel regelmatig de baarmoederwand voel bewegen, alsof iets er tegen aan duwt.. Ook in snelle reacties zeg maar.. dus een heel snel duwtje, misschien schopje?

Zou dat de baby kunnen zijn?
    Het gevoel komt steeds terug en steeds duidelijker.

2. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

Dec 17, 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Dat had ik ook! Ik zij dus ook dat ik de baby al voelde bewegen, maar dan van buiten, als ik mijn hand met een beetje druk op mijn buik had. Ik snap dan alleen niet hoe je het wel van buiten kan voelen, maar nog niet vanbinnen. Maar ik weet net zoals jij heel zeker dat het van de baarmoeder kwam en niet mijn darmen waren ofzo... Idd ook bij 14 weken. Echt van die golvende bewegingkjes, heel schattig.
    Ben benieuwd of het bij meer ook zo begon...

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    De eerste keer dat ik t voelde was t ook meer of er iets van binnen tegen de wand zat te wrijven. Eerder ook geen plopjes.

4. Niet meer actief

Begon het bij jou echt zo?
    Ik voel het wel van binnen zeg maar, maar leg wel mijn handen op mijn buik.. daar lijken de 'schopjes' toch wel op af te komen.

5. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

Dec 17, 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    ja, ik had echt het idee dat ik eerder van buiten iets voelde bewegen dan vanbinnen. Later begon ik daarbij ook plopjes aan de binnenkant te voelen, die in de loop der tijd steeds sterker werden. Toen zo bij 17/18 weken voelde ik het heel vaak en veel bewegen als ik ergens rustig lag of zat, en nu al weer een poos minder. Heel raar. Misschien omdat je in ene meer vruchtwater krijgt ofzo... Anyway, om terug te komen op jou, als jij dus bij 14 week ook al echt wat aan de binnenkant voelt, ben je eerder dan ik. Ik voelde dus eerst van die golvende beweegingkjes aan de buitenkant en denk dat zo rond 16 week daar plopjes/veegjes bij kwamen. Maar leuk joh! Dat je echt al wat voelt. Zo´n leuk idee, dat je dan eindelijk iets meekrijgt van alle bewegingen en dartelingen die je kleintje al sinds weken voor ons ongemerkt maakte... Het word dan echt nog eens een stuk 'echter' op dat moment :)

6. Ellen1982

Ellen1982 Actief lid

Jun 18, 2008
    363
    0
    0
    Verzorgende ig
    Eindhoven
    met 16 weken voelde ik ook ineens plopjes, alsof er luchtbellen knapte...elke keer op dezelfde plek. Heel raar was dat...sindsdien heb ik het alleen maar meer gevoeld en sinds een week beweegt mijn buik ook een beetje omhoog als ie weer eens schopt of beweegt.
    Soms wordt mijn buik ineens keihard en drukt de kleine op mijn blaas lijkt wel...heel raar. Woensdag 20 weken echo! spannend!

7. Niet meer actief

Vlinder, ik had het mis.. ik voel het echt buiten, maar hoef niet in mijn buik te drukken ofzo.. gewoon gaan liggen en dan handen op mijn buik leggen...

Zou het echt al de baby zijn?
    Die kleine duwtjes?

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik had het ook al met 14 weken en een paar dagen: geen plopjes, maar duwtjes/tikjes van binnenuit. Ik heb het nooit als plopjes ervaren in ieder geval. Die van mij begon meteen te porren :)

Dus ik denk dat het echt al je beebje is hoor...geniet maar van die lieve zachte duwtjes, want over een paar maanden komt 'ie bijna door je navel naar buiten, zo sterk is hij dan :)

9. Niet meer actief

Jeeej,.... ik voel de baby!

10. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

Apr 9, 2008
    3,448
    0
    36
    Female
    Pm-er
    Drenthe
    Ik voelde met 12 weken het eerste plopje..:D
    Ik vroeg nog aan de Vk kan dat je baby zijn?
    Ja zei ze ik denk dat dat je baby was..:p
    Me vriend dacht gister ook nog wat te voelen (hij voelt elke avond even voor het slapen gaan haha)

11. Niet meer actief

Nou dames,

Vanmorgen lag ik op bed...
    En ineens een heeeeel raar gevoel vanuit mijn baarmoeder.
    Een beetje het gevoel alsof je maag rommelt, maar dan toch anders en natuurlijk zit daar geen maag. Sochtends voel ik mijn baarmoeder altijd heel dicht tegen mijn buik aan. Ik voelde het tot 2 keer toe..
    Toch ook een beetje het gevoel dat er belletjes knapten in mijn baarmoeder tegen de wand aan.

Zou het echt? :)

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik denk het toch echt meid. Ik heb het nu ook al een paar dagen. Kleine borreltjes voel ik maar dus ook wat jij voelt een soort kleine bewegngen schopjes. Heel snel. Ik heb ook zoiets van waaaat! Want die borreltjes was ik snel van overtuigd dat dat de baby is. Maar het kan dus ook zijn dat dit de baby ook is? Die kleine bewegingkjes heel snel voel ik ze.

13. Niet meer actief

Jaaa volgens mij ook!

Jeetje zooo vreemd dat je gewoon je baby voelt he!

Mijn schoonzusje is nu bijna 12 weken zwanger van haar 2e en voelt het kindje al heeeeeel duidelijk!
    Zooo prachtig he. Nu wordt het dan eindelijk echt!

Oh wat mooi!

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Absoluut! Echt heel mooi!

Ja bij je tweede herken je het gevoel en ben je meestal wat eerder.

Ik ga er lekker an genieten! En jij vast ook :D

15. Niet meer actief

ja idd..
    Gewoon lekker genieten!

Share This Page