vorige week maandag is mijn zoontje geboren, en vandaag is mijn kraamhulp hier voor de laatste keer geweest. ik vind het echt vreselijk dat ze nu weg is niet alleen deed ze haar werk echt super goed, maar ook mis ik haar gewoon nu al. op zich heb ik heb best vertrouwen dat we het zonder haar ook wel redden, maar waar kan ik nu terecht met al mijn vragen? ik ben er zo aan gewend geraakt dat ik met die vragen bij haar terecht kon.... ik weet dat het consultatieburo snel een keer langs komt, en dat ik daar heen moet als mijn zoontje 4 weken is.... maar zijn zij nu degene die me verder kunnen helpen? kan iemand mij aan antwoorden helpen? en zijn er meer die dit zo voelen?
Je kunt het consultatiebureau altijd bellen als je vragen hebt. Hier is het in ieder geval zo dat je vaak dezelfde dag nog wordt teruggebeld door een verpleegkundige. Prima geregeld wat mij betreft! We hebben daar dan ook al een keer gebruik van gemaakt (omdat hij maar bleef spugen) en toen prima tips gehad van de vrouw. Verder vond ik het ook vreselijk hoor toen de kraamverzorgster er voor het laatst was Pfff! Maar het went heel snel gelukkig
Je kunt en mag altijd het consultatiebureau bellen, of bijv. je huisarts. Maar.. zo veel valt er niet te vragen toch? De verzorging heb je nu onder de knie, nu wordt het een kwestie van elkaar leren kennen.
Idd vanaf dat de kraamzorg weg is kan je je vragen stellen aan het consultatibureau! Of hier op het forum, daar zijn een hoop ervaringsdeskundige namelijk! Verder vragen wat betreft de borstvoeding kan je beter niet mee naar het cb gaan maar kan je beter contact zoeken met een lactatiekundige. En idd ben het wel eens met bovenstaande, er is niet zo heel veel te vragen omdat je de verzorgende dingen wel weet ondertussen! Heb ook een beetje vertrouwen in jezelf! Volg je gevoel !
ik vond het ook echt vre-se-lijk toen ze weg was, voelde me zoooooo alleen en dom.. Je kunt idd het cb bellen voor vragen. maar ik kwam erachter dat dat eigenlijk niet echt nodig was.. Geloof me, dat gevoel slijt! en als het echt wat is kun je bellen of idd het hier vragen
Het consultatiebureau nam bij mij een kleine week later contact op. In de tussentijd heb ik mijn kraamhulp ook enorm gemist! Heb er echt flink om gehuild. Gelukkig kon ik veel vragen stellen aan mijn moeder/schoonzus en vriendin. Hopelijk heb jij ook wat ervaren mensen om je heen? En er is altijd nog dit forum waar je zonder schaamte naar hartelust kunt vragen! Je zult zien dat je over een paar dagen denkt: wat valt er nog te vragen? Doe wat je hart je ingeeft, het eenzame "wie-helpt-me-nu" gevoel trekt echt langzaam weg. En na een tijdje zeg je; ik doe mijn eigen ding, wat ze bij het consultatiebureau ook zeggen! Alles went! En geniet he, stapje voor stapje ga je je zekerder voelen! XX
Verder kun je volgens mij nog terecht bij je verloskundige deze eerste paar weekjes tot je bij het cb bent geweest. Hier was dat wel het geval in elk geval. En zo niet, dan weten zij altijd bij je dan het beste terecht kan. Maar wat al gezegt is: Hier op het forum weten ook veel mensen raad al is het maar verwijzen.
ik kreeg gelijk 3 nummers om te bellen, die van het consultatiebureau, de verloskundige en zelfs de kraamzorg mag ik bellen voor vragen. Ik vind dit een erg geruststellend idee. groetjes sjolie