Vraagje... Ik ben 15 weken zwanger. Heb sinds een aantal weken last van me onderrug linksonder. Ik werk in een groot tuincentrum op de dierenafdeling. Ik sta de hele dag. Gisteren ( maandag ) de diertjes schoongemaakt. In de middag rond 13.00u buikpijn... Vandaag hoop uitgepakt en zware spullen getild. weer na het uitpakken rond 13.00u buikpijn. Vervelend kramperig gevoel net boven me navel. continu aanwezig soms iets meer pijnlijk. VK gebeld, moest naar huis en rusten. Urine gecheckt: geen blaasontsteking... na rusten is het wel over Doe ik teveel??? Maak me zorgen dat er iets mis is met de kleine VK vind de pijn te hoog zitten voor me baarmoeder.. Wat denken jullie? Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt?
Heb ik ook gehad rond die tijd, maar dan met stallen uitmesten enzo, ik heb toen ook t advies gekrege beetje rustig aan te doen, heb er eigenlijk geen last meer van gehad! Maar al blijft t aanhouden en je voelt je er niet goed bij, gewoon weer laten nakijken!
Zeker rustig aan doen. Kan ook zijn dat je extra moet letten op houding. Je kunt wellicht ook even naar de fysio voor advies?
Ik heb het ook met me werk heb met de vk overlegd en mag nu alleen maar werken met stagiaire ( in de kraamzorg, en heb BI).. Ik mocht ook stoppen met werken maar ik zie mezelf niet zo thuis zitten.. Nou heb ergens gelezen op de site van de arbeidsdienst wat je als zwangere wel en niet mag op je werk en HIER moet je baas rekening mee houden.. Dus je staat in je recht en er stond wel duidelijk iets over tillen en staand werken Ik sta ook teveel en geef nu gewoon aan dat ik MOET zitten.. Gelukkig doet mijn baas niet moeilijk.. Zal beetje raar zijn in de kraamzorg