Hoi Hoi, Gaat dit lukken? Er zit hier helaas structuurverf ( fijne ) op de muur maar daar kan je verder niks leuks mee en zou graag de kamer van mn dochter behangen. Iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt
Ben bang van niet. Denk dat het heel lelijk word omdat je bobbeltjes door het behang heen gaat zien. Je zou het dan eerst glad moeten stucen of bijv glad moeten schuren, of heeel dik behang kiezen waarbij de korreltjes minder opvallen Is anders een leuke muurtekening/airbrush muur niet leuk?
Je kunt er volgens mij wel vliesbehang zo overheen doen, maar dat weet ik niet zeker. Alleen vliesbehang heb je niet met een leuke print erop, wel met verschillende structuren en die kan je dan weer verven. Anders idd de muur eerst glad maken. Ik weet niet of er handige mensen in je familie zitten? Succes!
Ja, ik heb het laatst gedaan. Glad stucen vond ik teveel werk en glad schuren is helemaal een ramp. Heb een vrij dik behang met een patroontje uitgekozen en je ziet het bijna niet, het is echt mooi geworden. Als je heel goed kijkt, kun je het vaag zien, maar het valt mij niet tegen in elk geval. En anders doe je eerst een klein stukje, dat nieuwe behang trek je er zo weer af als het echt nergens naar lijkt. Al moet ik wel zeggen dat mijn man nu zichzelf leert om te stucen en dat valt niet tegen hoe snel en netjes dat wordt, dus mocht je iemand kennen of je hebt er zelf zin, dan kun je dat natuurlijk eerst doen. Ik vond het toen niet nodig. In de woonkamer had ik het wel gedaan.
Gewoon even met fix 'n finish van Knauf de boel glad maken. Is niet moeilijk, iedereen kan het en dan heb je gegarandeerd een mooie ondergrond.
@ rono ik de k dat dat wel dik genoeg is. Heb van de week de kamer van mijn dochter gedaan over glasvezel met een flink motiefje daar het lief behang over en je ziet er helemaal niks van! Succes!!
even fix en finisisch indd of een hele dunne hout plaat op de muur, zeker als het een dunne gipsplaat muurje is is dat nog niet zo"n gek idee. Wij hebben het ook gedaan boven, muurtje was heel dun en zo heb je gelijk stevigheid en isolatie extra. wij hebben hem geplakt met pattex mega ultra super lijm.. haha, dachten proberen het gewoon en echt waar hij zit geweldig vast!
ik zou de muur sowieso voorstrijken met voorstrijkmiddel ( in elke behang/verfwinkel te koop) anders heb je dikke kans dat het niet hecht en het gaat bobbelen omdat je behangt over stucwerk
Ja, ik denk dat dat Lief! behang wel sterk genoeg is. Is best dik en heeft een patroontje. Als het fijn stucwerk is moet dat lukken lijkt mij.