zo goed als nieuw en zonder vlekjes...jaja

Discussie in 'De lounge' gestart door Juul84, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Koop regelmatig iets via MP maar heb vandaag voor het eerst iets gehad wat niet deugt. Overhemdje voor mijn zoontje, zo goed als nieuw. Heb nog expliciet gevraagd of er vlekjes inzaten. Nee, hij was nog helemaal netjes.
    Krijg hem net binnen en er zitten gewoon op 3 (!) plekken bruine vlekjes. Heb er foto's van gemaakt en meteen teruggemaild.

Heb voorgesteld dat ik probeer de vlekjes eruit te krijgen en als dat niet lukt, ik het terugstuur en mijn geld terugwil. Is dit redelijk? Iemand ervaring (zowel als koper en als verkoper) met zo'n situatie?

Hieronder de foto's:

2. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Nog 2 foto's:

3. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Overigens zie je op de foto's niet goed de kleur van de vlekjes; in het echt zijn ze bruinrood, echt opvallend dus.

4. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

bah wat vervelend! dat mensen dat uberhaupt durven te verkopen! je bent naar mijn idee zelfs nog te netjes geweest. Denk dat als ze er niet uit gaan je wel naar je geld kan fluiten eerlijk gezegd.

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Dat is altijd moeilijk en de gok van mp helaas.
    Ik had het een paar weken geleden ook met een rokje, heb gelijk gemaild dat de staat van ontvangst niet erg netjes was en dat ik het rokje gelijk ging wassen. Als de vlekken er niet uit zouden gaan (was max. 30gr was) zou ik het terugsturen en mijn geld terug willen.
    Je voelt hem al aankomen: helemaal niks meer vernomen van verkoper.

Ik had geluk, alle vlekken waren eruit.
    Wat je kunt doen is mailen dat je het wast en als dan net als ik, je geld terug eisen als ze er niet uitgaan maar of dat helpt?
    Ik denk maar zo: iemand die iets als nieuw verkoopt, wetende dat er vlekken in zitten, diegene is al niet eerlijk dus of je dan je geld terug krijgt, ik denk het niet eerlijk gezegd.

6. tulip

tulip Niet meer actief

balen zeg!! Tis een leuk overhemdje. Maar ik denk ook dat iemand die zoiets als zgan durft te verkopen ook niet eerlijk genoeg is om je geld terug te geven. Maar ik zou het iig proberen.

7. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    op www.mijnpolitie.nl kan je een melding maken van dit soort dingen , ook kan je daar na kijken op rekening nummer naam mail of internetwinkel kijken of er meldingen zijn over een bepaald persoon....

8. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Ja, ik baal er ook echt van. Weet wel dat je altijd een risico neemt als je via MP koopt, maar tot nu toe nooit iets vervelends meegemaakt. Ik heb dit mailtje gestuurd:

Ik heb het overhemdje net ontvangen. Jammer genoeg zitten er toch heel wat vlekjes in, terwijl ik toch expliciet had gevraagd of er vlekjes in zaten. Op 3 verschillende plekken zitten bruine vlekjes, ik heb er even foto's van gemaakt. Ik hoop dat je begrijpt dat ik hier flink van baal. Ik heb zoiets nog niet eerder meegemaakt, dus weet niet goed wat ik ermee moet doen; zo kan ik het mijn zoontje in ieder geval niet aantrekken. Ik kan proberen of ik de vlekjes eruit krijg, maar als dat niet lukt dan stuur ik het overhemdje weer terug en wil ik mijn geld terug. Ik hoop dat je begrijpt dat ik niet tevreden ben over deze aankoop.

Durf ook niet meteen heel boos te gaan doen in een e-mail :)

9. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Ik vind het eenheel erg netjes mailtje. Ik ben benieuwd of je er nog wat van hoort

10. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Ik heb een heel keurig mailtje terug gekregen dat het haar heel erg spijt en dat ze de vlekjes echt niet gezien heeft. Ze vroeg of ik wilde proberen de vlekjes eruit te krijgen en als dat niet lukt, mag ik het terug sturen en krijg ik mijn geld terug.

Mijn vanish is toevallig net op, dus moet vandaag even nieuwe halen en dan hoop ik dat de vlekjes eruit gaan.

Maar vond het wel fijn dat ze gereageerd heeft.

11. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Fijn dat het opgelost is, ik snap alleen niet echt dat ze die vlekjes niet heeft gezien, ze zijn best duidelijk!
    Denk dat ze zich gewoon dom houd.

12. tulip

tulip Niet meer actief

Ja wel goed dat het waarschijnlijk opgelost wordt. Ze zal gedacht hebben, ik probeer het gewoon. Wie betaalt dan de verzendkosten als het terug moet?

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    je kan de vlekjes inspuiten met gewoon afwasmiddel (citroen) en even laten intrekken en dan wassen.. krijg daar meer vlekken mee weg dan met vanish.

14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja balen is dat. Ik had het laatst ook. een kledingpakket. z.g.a.n. en op de foto leek het wel wat.

ik kreeg het nou volgens mij had ze het zelf aangehad in haar babytijd want het was uitgelubberd, pillig en gewoon niet van nu.
    in sommigen zaten gewoon de vlekken nog in. Ook de mayo's naaah gewoon duidelijk gedragen en hoe!
    nee z.g.a.n was het echt niet!
    heb het zo in de kliko gegooit! doe het niet weer. gelukkig was het niet duur maarja.
    Als ik dit ook zie, hoezo over het hoofd? vind dat wel gek. de vlekjes zie je best duidelijk ja. zoals mijn geval zou ik me gewoon schamen dit te durven te verkopen.

ik ben benieuwd of je het eruit krijgt ts ;)

Deel Deze Pagina