Ik weet niet of er al een club is voor depressieve mama's; ik kon em zo niet vinden, dus bij deze start ik er een. Ik ben 35 jaar, heb een dochter van 3,5 en momenteel zwanger van de 2e. Al mijn hele leven heb ik last van depressies, maar gewoonlijk kan ik de klachten goed opvangen met medicatie. Rondom mijn zwangerschappen ging en gaat het echter vrij slecht. Bij mijn dochter heb ik een pnd gehad en bij deze zwangerschap gaat het nu al slecht. Ik ben erg somber, twijfel aan alles en ben gewoon niet gelukkig. Ik vind het erg moeilijk hiermee om te gaan. Ik word gelukkig goed begeleid vanuit het ziekenhuis; dat helpt. Zijn er hier mama's die depressief zijn en die zin hebben om elkaar digitaal te ondersteunen?
Hai ik ben op dit moment niet depressief ( bezig voor de tweede)... Maar ik ben er al heel mijn leven mee bekend; angst en depressie wat ook goed opgevangen is met medicatie...maar je blijft er altijd vatbaar voor. Bij ons eerste en enige kindje ben ik heel depressief geweest vanaf dat ik 4 maanden zwanger was tot dat ze 8 maanden was zo. Ik heb een PPD en PND gehad. We hebben een tweede dan ook erg lang niet aangedurfd ivm angst voor een herhaling. Toch is de wens zo groot. Dat we er nu toch voor gaan,10 jaar later...wel met hele goede begeleiding. Je mag me altijd een PB sturen. Ik voel heel erg met je mee.
Ik ben wel bekend met angst en depressie, maar met medicijnen en mijn leven anders inrichten gaat het goed. Ik kan alleen niet te veel hooi op mijn vork hebben. Daar moet ik wel op letten. Ik voel ook met je mee! Maar ik wil niet in een clubje want ik voel me nu niet depressief en en heb er geen tijd voor (heel wisselend). Ik wilde alleen wel reageren anders lijkt het net alsof je de enige bent. Dat ben je dus niet. Sterkte!
Hé hoi, je staat er niet alleen voor hoor! Bij mij is geen depressie vastgesteld hoor, maar ben net overspannen geweest en ik vrees nog herstellende en onverwacht zwanger. Ben over het algemeen behoorlijk perfectionistisch, een denker en op dit moment ook zwaar op de hand. Niet helemaal hetzelfde dus, maar mocht je behoefte hebben aan praten, stuur gerust een pb.