Haarherstel / verzorging

Discussie in 'De lounge' gestart door zonnetje2015, 31 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Na jaren met zwangerschap hormonen miskramen operaties borstvoeding en allerlei rotzooi in m’n lijf ben ik langzaam bezig met het herstel hiervan.

    Ik gebruik enkel nog olijfoliezeep om m’n haar te wassen. Eerst elke dag nu eens in de 1,5 dag of 2 dagen.

    Heb droog beschadigd haar, heel fijn en breekbaar, weinig volume en snel vettig ( dat gaat zonder shampoo en minder wassen wel steeds beter)
    Het blijft touw en slierterig.

    Hoe verzorgen jullie je haar en heeft er iemand tips voor mijn haartype zonder dat ik meteen honderden euro’s kwijt ben ( advies kapper)
    Ik hou van zo natuurlijk mogelijk.
     
  2. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik gebruik tegenwoordig een appelazijn spoeling als conditioner, dat werkt bij mij heel goed tegen dat stugge gevoel wat je haar krijgt van wassen en werkt supergoed tegen pluizen. Wordt ook vaak aangeraden als je wast met zeep. Zeep is basisch en opent de haarschubben, een zuur sluit de schubben weer en dat maakt je haren glad en glanzend. Meeste conditioners en haarmaskers zijn ook licht zuur.
    Ik gebruik denk ik ongeveer 1 deel appelazijn op ongeveer 8 delen water. Ik zet gewoon een beker klaar met een klein laagje appelazijn, vul die na het wassen aan met warm water (onder de douche) en giet dat over mijn hoofd, masseer het over mijn hoofdhuid en laat het heel even intrekken en spoel het goed uit. Ruikt niet zo lekker, maar je ruikt er niets meer van als je haar droog is.

    Ik heb wel een andere haarstructuur, maar bij mij was het wel vrij droog en pluizig, dat is heel erg verbeterd en het heeft echt een hele mooie glans.
    In ieder geval heel makkelijk uit te proberen, kost niet veel en natuurlijk (ik heb biologische appelazijn ;)).

    O ja, ik gebruik ook nog 2 druppels arganolie na het douchen.
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  3. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Tnx voor de tip. Had dit al wel eens gelezen idd maar eigenlijk nog nooit geprobeerd. Ga ik nu zeker doen
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Haren herstellen bestaat eigenlijk niet. Beschadigt, droog haar krijg je niet meer gezond. Je kunt wel proberen om droog en beschadigt haar in het vervolg te voorkomen met vitamine supplementen. Dus van binnenuit je lichaam en haar goed verzorgen. Daarnaast altijd een bescherming tegen hitte in je haar als je je haar fohnt, stijlt of krult. Lekker vaak een masker in om het droge haar er gezond uit te laten zien (soort van verbloemen dat het haar zo ongezond is). en dan heb je nog het product olaplex nr.3 dat is het enige product in de wereld dat zwavelbruggen in het haar kan herstellen. Die zwavelbruggen raken beschadigt door verven en behandeling van het haar met hitte. Het is geen wonder middel en droog haar word er ook niet goed gehydrateerd meer mee maar ook deze kan wat mij betreft als product in het rijtje beter voorkomen dan genezen om je haar gezond te houden
     
    NORAH1979 en zonnetje2015 vinden dit leuk.
  5. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.829
    1.677
    113
    Vrouw
    Keratine behandeling bij de kapper.
    Bij mijn kapper kost dat 60euro.
    Het beloofd heel goed te zijn voor je haar en je moet ook verschil zien.

    Ik heb er geen ervaring mee maar volgens mn kapper dus echt de moeite waard.

    Sinds kort gebruik ik van Loreal de Kerastase shampoo en masker.. Sindsdien voelt mn haar wel heel erg lekker zacht.
    Het is alleen niet goedkoop.
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  6. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Ik gebruik Keratine shampoo en condition van Syoss.

    Maar 7 seconds van Gliss is nu favoriet bij de jongste. De klitten gaan er een stuk makkelijker eruit.

    Een aantal jaren terug, wilde ik ook een “gezonder shampoo” gebruiken. Resultaat: je haar wordt gewoon touw. En ik had toen, lang (tot aan de billen) dik, veel en heel gezond haar.
    Daarmee gestopt, en weer lekker rijke shampoo gebruikt. Binnen een aantal wasbeurten, was mijn haar weer zichzelf.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    mijn haar is echt een stuk opgeknapt nu ik geen shampoo meer gebruik. Zodra ik dit wel een keer doe is het net stro..
     
  8. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.441
    938
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Weet niet of je al eens aan supplementen hebt gedacht? Ik gebruik al jaren biotine 1000ug van de Kruidvat met goed resultaat.
     
    GossipGirlxoxo en zonnetje2015 vinden dit leuk.
  9. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Die ken ik niet. Ik ga eens inlezen
     
    Milkyway7 vindt dit leuk.
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Misschien even alle dure en zware producten laten staan. Houd het gewoon bij simpel en clean. Ik zou vooral proberen je huid en haar van binnenuit te versterken, maar wellicht besteed je hier al aandacht aan. Dus de juiste balans qua vitaminen en mineralen, voldoende slaap en zo min mogelijk stress. En laat op regelmatige basis ook gewoon even bloed prikken op hormoon waarden en vitaminen. Eventuele (dreigende) tekorten kun je aanvullen.
     
    GossipGirlxoxo en zonnetje2015 vinden dit leuk.
  11. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hormoon waarden zijn echt nog niet stabiel. Geef nog steeds borstvoeding en nog maar 2 x ongesteld geweest. Bv is er voorlopig nog wel dus vooraleer ik hormonaal weer helemaal in balans ben duurt nog wel even..
    Ben me aan t verdiepen in vitamines etc en wat wel en niet slim is met bv.
    Tnx voor de tips
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina