nare reacties

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door peetje24, 21 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    hebben jullie dat ook, als je verteld dat je zwanger ebnt komt bijna altijd de reactie "ja maar reken er niet teveel op zoveel mensen krijgen een miskraam" Niet echt een reactie waar je op zit te wachten als je blij bent.

Ik heb dit nu al zoveel gehoord dat ik gewoon bang ben dat ik een miskraam ga krijgen, durf haast niets meer te denken want stel dat het fout gaat....

2. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    he bah daar zit je echt niet op te wachten...

3. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

Jeetje bah, dat is idd helemaal niet iets waar je op zit te wachten :(
    Heb het zelf niet mee gemaakt gelukkig, want heb met opzet gewacht tot ik 13 weken zwanger was, behalve met het aan mijn ouders en schoonouders te vertellen dan.
    Dan heb je niet meer zo gauw de kans dat mensen dat gaan zeggen.
    Ze vragen natuurlijk wel hoever je bent.

4. snow

snow Actief lid

11 mrt 2007
    256
    1
    0
    nee zeker niet leuk zeg!
    heb ik gelukkig niet gehad, en ik denk dat ik ook zoiets zou hebbe: bij een volgende zwangerschap verteld ik mooi niks meer aan diegene!
    maar probeer je niet druk te maken, 1 ding heb ik nu al door in mijn zwangerschap, en ik weet het pas ruim 2 weken, ik wil me niet laten beinvloeden door wat een ander ervan vind/zegt...moeilijk is het wel, maar probeer het echt!
    kop op hoor, dan vertel je hier gewoon lekker al je leuke dingetjes over je zwangerschap :D

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Probeer toch zelf lekker te genieten meid!
    Ik begin zelf met....
    Het is nog supertje pril maar....
    En nog geen negatieve reacties gehad. Mensen om ons heen wisten wel van de IVF...dat scheelt ook natuurlijk.
    Lekker genieten hoor enne...laat maar merken dat je zo'n reactie niet op prijs stelt!
    Elmo

6. leen1982

leen1982 Bekend lid

8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Weet je dat ik reacties gekregen heb in de zin van:
    is misschien beter dat je een miskraam krijgt of het doodgeboren wordt want je staat er anders alleen voor en met twee kindjes hé...
    :evil: :x :evil: :x :(

Ik had zin om die persoon een draai rond de oren te geven zeg!
    Dit kindje is meer dan welkom ondanks dat de papa me laten zitten heeft, daar kan hij toch niet aan doen zeker?!

7. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Grrrr, je zou ze toch...Ik hoor niets ander hier. Zijn zo nega hier, getver. En dan ben ik al zo gestresst omdat het vorige keer dus idd mis is gegaan....

8. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

Probeer jullie niks van die reaacties aan te trekken.
    Jullie zijn blij met jullie zwangerschap en daar gaat het om!

9. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

Dit spijt me heel erg om te lezen :(

10. appeltje

appeltje Niet meer actief

Wat bot zeg!
    Ik heb ook 1 keer de reactie gehoord 'ik feliciteer je nog maar niet, want het kan heel goed nog fout gaan'. Over projectie gesproken.

Ook heb ik eens de vraag gehad 'wat het gepland?'. Ook zo dom.... als ik 16 jaar was geweest had ik het me nog wel kunnen voorstellen, maar ik heb een stabiele relatie van bijna 8 jaar en ben 29.

11. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Nou Peetje24, bij deze van harte gefeliciteerd en geniet lekker van de komende maanden. Het kan altijd mis gaan, maar je moet jezelf nu echt niet druk gaan maken. Dat is niet goed voor jezelf en ook niet voor je kindje. Gewoon lekker genieten en die mensen lekker laten L*llen.

Liefs,
    Duveldraakje

12. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ja vervelend he? Maar je moet maar zo denken: je hebt een grotere kans dat het goed gaat dan niet. Bovendien zullen dat wel mensen zijn die geen miskraam hebben meegemaakt. Er is toch geen aan of uitknopje voor ergens op rekenen?

Ik kreeg bij de eerste ook echt zoooo vaak de vraag of het gepland was?! Nah ja, als het al niet gepland was (was getrouwd, had een huis en een baan maar goed) alsof dat iets is wat je zomaar aan iedereen mag vragen!

Gewoon genieten meis...

13. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ben zelf niet zwanger maar heb wel diverse reactie om mij heen gehoord bij dire verschillende zwangeren.
    - Een collega werd na lang proberen eindelijk zwanger. Wat zei mijn baas:
    "Gecondoleerd!"
    - Een tweede collega werd zwanger toen ze net bevallen was van de tweede en twee dagen de pil vergat.
    "Ik dacht dat ze oud genoeg zou zijn om te weten hoe je zwanger raakt." "Dus je hebt straks drie kinderen? Dat is niet praktisch hoor."
    - Een derde colega wilde graag een tweede kindje en raakte zwanger.
    "Hoe kan ze in hemelsnaam zwangerworden? Daar zijn middelen tegen!"

14. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

:confused: :confused: :confused: :confused:

15. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    sjonge wat een reacties zeg laat ze gewoon blij voor je zijn
    ik heb het beide keren best vroeg verteld maar gelukkig niet van die reacties gehad......raar hoor dat mensen een ander gewoon willen kwetsen eigenlijk

16. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ik had het met elf weken verteld...kwam er ook iemand met de opmerking, dat hoor je toch niet voor de drie maanden te vertellen!?! Grrrr...de rest was gelukkig wel erg positief :)

17. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik probeer dat soort opmerkingen maar naast me neer te leggen....ik ben nu zwanger en ik ga nu genieten....ga niet de eerste drie maanden niet genieten omdat het misschien nog mis kan gaan.....

18. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Jee wat een kut opmerkingen zeg! Wist niet dat iemand zulke dingen kon zeggen!

Probeer t langs je heen te laten gaan of geef ze toch maar gewoon een snauw, draai om de oren of wat dan ook grr hihi.

Het enige wat er een paar bij mij vroegen was of het wel gepland was? :confused:
    Oja en dan ook nog niet eens aan mij zelf maar achter mn rug om. Ook dat vind ik verschrikkelijk.

Lekker genieten hoor meid! Het gaat vaker goed dan slecht zullen we maar zeggen! :D

19. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Jeetje meis dat is ook niet leuk als je dat hoort... Ik heb het ook wel een paar keer te horen gekregen maar het ging er bij mij het ene oor in en het andere weer uit.. Alhoewel dat probeerde ik ... Een vriendin van mij ( althans zo noemt ze zich maar zo gedraagt ze zich niet ) zegt nog steeds dat er dingen verkeerd gaan :( ik ben nu 36 weken zwanger en ik denk daar nu niet aan... Ik vraag me af of die mensen dan gewoon jaloers ofzo zijn want anders zeg je dat toch niet :( en tuurlijk er kan altijd wat fouts gaan maar als die kleine dadelijk is geboren dan kunnen er ook nog dingen fout gaan en als ze bv 18 zijn kunnen er ook nog genoeg dingen fout gaan... Ik begrijp die mensen niet die dat allemaal zeggen... maar goed... :)

20. Littleone

Littleone Actief lid

9 mrt 2007
    112
    0
    0
    Kinderverzorgster
    België
    dJEEEEEEEEEEzus wat zijn sommige mensen toch lekker positief ingestel dhé :evil: ! En daar zit je nu net niet op te wachten!
    Gewoon negeren en genieten meid! :thumup:

Deel Deze Pagina