Derde baby overdag in bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jackie87, 16 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Help! Het echte pasgeborene is er nu af. Mijn baby van 11 weken sliep voorheen altijd overdag heerlijk in de draagzak of reiswieg. Handig, omdat ik een dochter heb die naar school gaat, dans en zwemles heeft, en een zoontje die naar de psz gaat. Tel daar nog speelafspraakjes en boodschappen bij op. We zijn dus vaak onderweg.
    Maar sinds een week slaapt ze niet meer in de draagzak en kinderwagen. Ze wil alleen maar om zich heen kijken. Ook als ze moe is. Met als gevolg dat ze oververmoeid raakt en alleen nog maar hazenslaapjes doet van 10 minuten overdag. Heel frusterend.

Maar hoe nu dan? Overdag in bed laten slapen? Maar hoe dan? Ze huilt zodra ik haar neerleg. (Alleen) laten huilen doe ik niet. Daarnaast zou ze op vaste tijden naar bed moeten ivm brengen en halen van school/psz/sporten. Kan ik haar dit leren? Voor mijn gevoel is ze veel te jong. Mijn zoontje bijvoorbeeld ging ik overdag rond een half jaar boven in bed leggen omdat hij beneden wakker werd van leefgeluiden. Dit ging toen meteen goed.
    Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Hier hielp iets met ons luchtje heel erg. Was dan in t allereerste begin een hydrofielluier die we over dr matras spanden als een driehoek gevouwen maar toen ze wat ouder werd en die los kon krijgen zijn we overgestapt op een spuugdoekje. Allemaal dezelfde kleur een op je huid dragen alvast als reserve en de ander bij de kleine. Zowel man als ik liepen met die dingen en vaak ging ze naar bed met in elke hand een doekje.

Ze had hier altijd wel dr klaagmomentje van 10-20 minuten en dat is nog steeds zo al wordt er nu ook veel luidkeels gekraai en gejodel geproduceerd en is t om 23:00 of 02:00 ineens een feestje in die kamer.

In de middag liet ik dr vaak gewoon ff spelen in dr bedje met iets waar ik dr ook mee durfde te laten slapen en deed ik de was ophangen/afhalen/opruimen liep dr kamer in en uit en bleef tegen dr praten want uit het zicht is nog niet weg. Stofzuigen op die verdieping deed ik ook gewoon. Huishouden gelijk weer wat gedaan, zij wat lol gehad in bed ipv alleen in bed om te "moeten" slapen en veelal was ze ineens vertrokken. Hier waren we veel tijd kwijt met reflux even een flesje geven (en dat waren veel kleine flesjes) was je een uur mee bezig met alles erbij, dus je gaat dan ook maar dingen proberen te combineren via de weg van de minste weerstand, kan moeilijk drie weken niet stogzuigen of de was overslaan. En in bed lag ze veilig en terwijl je dingen doet kan je gewoon om t hoekje kijken (graag zelfs!).

Hier wel de luxe van 1 kind dus dat maakt t leven wat gemakkelijker. Bij grotere gezinnen wordt de baby gewoon op sleeptouw genomen geloof ik en draait al vrij vlot mee in t gezin.

Jackie87 vindt dit leuk.
  3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Alles volgens een (tijds) schema doen is wel aan te leren, maar ik zou niet teveel verwachten op die leeftijd.
    Heeft ze zelf al iets van een ritme? Zou je daarmee iets kunnen schuiven net zolang tot je op een ‘handige’ tijd komt.

4. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Oh dat lijkt me inderdaad lastig als ze dat niet meer wilt doen. Die van mij slaapt ook op deze manier, maar dat gaat wel nu nog goed. Overigens zou ik hem juist liever wat meer in zijn bedje hebben maar dat lukt nog niet echt. Bij mijn oudste ben ik bij een week of 12 volgens mij gaan oefenen en dat lukte toen eigenlijk wel goed al. Ik moest wel veel investeren in het begin met over het hoofd of even een beetje over de rug aaien (zij lag op de buik), dus op zich zou dat volgens mij wel al kunnen maar zal wel even wat tijd kosten
    Je hoeft op zich niet echt een vast schema te houden, gewoon op bed leggen wanneer ze moe is.
    Succes

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ze heeft met drinken wel een aardig ritme. Meestal drinkt ze elke 3 uur.

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Dat is het probleem juist :p
    Ik dacht aan een vast schema omdat ze anders misschien een kwartier voordat we weg moeten moe is.

7. Semmy1888

Semmy1888 Actief lid

5 jun 2017
    248
    146
    43
    Hoi, wij hebben het hier ook met onze jongste. Ze is nu 9 maanden en slaapt sinds 4 maanden alleen nog maar in haar eigen bed. En vanaf 6 maanden op vast tijden. Ja het is heel erg plannen en passen en meten maar ik probeer hier wel echt aan vast te houden. Soms kan ik een half uurtje schuiven maar ik probeer haar tijden vast te houden. Wat ik wel eens doe als het echt niet anders gaat om een van de oudere kinderen weg te brengen ( en de oudste van 11 is ook niet thuis) zet ik een iPad met babyfoon app op haar kamer en die kan ik dus live volgen met mijn telefoon. Ik zorg dat wel dat ik niet langer als 10 minuten weg ben en dan de buren zijn ingelicht en de achter deur open is. Sorry heel verhaal maar wellicht heb je er iets aan.

8. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Ah wat lastig zeg. Mijn dochter slaapt overal maar lijkt me haast niet te doen anders. Misschien de wagenbak op zn kamertje en dat je hem dan meeneemt als je wegmoet?

9. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Kun je de wagenbak tijdelijk als bed in haar eigen kamer gebruiken? Om te wennen?
    En dan (hoes)lakentjes die naar jou ruiken (even zelf een paar nachtjes mee slapen)

Lastig soms he, meerdere kindjes van verschillende leeftijden, wij puzzelen ook heel wat af.

10. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Volgens mij is het heel moeilijk om jouw schema (want dat is het) op te leggen aan een baby van 12 weken. Ik denk dat je eerst moet werken aan het in bed slapen. Op tijd erin leggen en bij huilen troosten tot stil. Het boek Baby in een droomritme heeft ons erg geholpen. En als het dan niet uitkomt met halen en brengen doen wat hierboven stond met babyfoon en buren of toch meenemen. Wij hebben het straks ook met drie kinderen en de oudste die over een half jaar naar school gaat zonder continu rooster...

Jackie87 vindt dit leuk.
  11. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ja dat denk ik ook inderdaad. Ik denk dat ik gewoon ga oefenen met het in bed slapen.
    Alleen thuis laten doe ik niet.

12. Beertje2007

Beertje2007 Bekend lid

10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Het boek baby in een droomritme is idd een aanrader, heb ik ook gebruikt. Ik heb een zoontje van nu 12 weken en heb hem altijd wakker in zn wiegje gelegd als ie moe werd of in de kinderwagen. In de kinderwagen heeft ie nooit goed geslapen in zn wiegje wel en sinds 1 week in zn ledikant. Het is wel veel investeren, maar uiteindelijk heb je wel resultaat, namelijk een kindje dat slaapt wanneer je hem te slapen legt. (Niet altijd natuurlijk).

Jackie87 vindt dit leuk.
  13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Hebben wij nooit gedaan bij de 3e. Gewoon lekker bij ons op de buik of draagzak of eventueel in de box/kinderwagen. Grappig genoeg is hij een veel makkelijkere slaper dan de andere 2 die wel altijd in hun bedje sliepen (wat natuurlijk niet meteen wat wil zeggen).

14. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Dat heb ik ook het liefst, maar het probleem is juist dat ze niet meer slaapt. Ze wil alles in de gaten houden. En als haar broer en zus aan het spelen zijn kan ze haar rust ook niet vinden in de lawaai.

Deel Deze Pagina