eerder inleiden door bekken klachten.

Discussion in 'De bevalling' started by Boyandgirl, Jun 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

Nov 24, 2009
    444
    0
    0
    Zijn er ook dames die eerder ingeleid zijn door bekken klachten?
    Ik heb een hele vervelende zwangerschap met vanaf het begin al bekken pijn, met 22 weken geopereerd ivm galstenen. Nu zijn de bekken klachten inmiddels zo erg dat ik bijna niks meer kan. Krijg nog net mijn ventje en mezelf in de kleren maar dat is het dan ook. Ik heb 24/7 enorme pijn, en in bed liggen doet ook pijn. Ik moet nog 5, 5 week. Nu heeft de verloskundige vorige week gezegd dat ze me niet overtijd laten gaan, en wil ze met 36 weken contact opnemen met de gynaecoloog om me met 37/38 weken in te leiden. Ik zou hier erg blij mee zijn, want echt elke dag meer is er 1 teveel. Nu ben ik alleen bang dat de gynaecoloog niet wil inleiden omdat er geen medische noodzaak voor het kindje is.
    Dus ben er benieuwd naar jullie verhalen

2. Lillith

Lillith Bekend lid

Mar 29, 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Ik tussen de 39e en 40e week ingeleid worden wegens bi en hg. Maar 3 dagen voor het gesprek met de gyn kwam de bevalling spontaan op gang. 37 weken is trouwens wel vroeg, bij mij wilden ze dat niet doen.

3. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,745
    646
    113
    Gelderland
    Ik verwacht dat een gyn wil wachten tot 38/39 weken. Ik kreeg zwangerschapsvergiftig en zelfs toen wilden ze liever met medicijnen nog wachten, terwijl ik toen al 37+3 was. Met 38+2 ingeleid.

4. Melief

Melief Niet meer actief

Ik hoop woensdag meer te weten over de inleiding! Lig al 6 weken op bed en mijn lichaam is gewoon op...

5. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

Apr 25, 2012
    1,106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hier ingeleid met 38 weken precies (geen bi, maar zwangerschapssuikers) maar als ik het nu over moest doen, maar wel zou weten wat ik nu weet, zou ik nooit meer laten inleiden met 38 weken.
    S was er helemaal nog niet aan toe om geboren te worden, hij was 3790gr, dus fijn normaal, maar hij liet heel erg prematuurgedrag zien........
    Ik geloof niet dat een gyn je voor de 38 weken inleid, hoe heftig jouw pijn ook is......... probeer nog een tijdje vol te houden en probeer hulp te krijgen!
    Elke dag dat jouw kindje in jouw buik zit is beter voor je kind!
    Hee veel sterkte!

6. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier wilde de vk en gyn daar echt niet over nadenken bij mijn tweede zw. Achteraf wel blij om want mijn spontane bevalling (met 41+2) verliep super en herstel verliep ook heel erg voorspoedig. Gyn vond inleiden met grotere risico's op evt weeenstorm, kunstverlossing ed een te grote aanslag op mijn lichaam met hevige bi. Spontane bevalling zou veel beter zijn voor het herstel. Strippen was wel een optie, maar dat wilde ikzelf dan weer niet.

7. Moekje

Moekje Fanatiek lid

Apr 29, 2012
    1,021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik heb ook zware bi gehad in mijn zwangerschap.
    Ze hebben we gezegd dat ik niet langer als 41 weken zou lopen omdat dat in dit ziekenhuis gewoon de max is. Echter eerder inlijden deden ze niet omdat dit inderdaad nadelige gevolgen zou hebben voor het herstel nadien. de kans op blijvende schade zou dan groter zijn.
    En ik moet zeggen de laatste weken kon ik niets meer (en het was ook nog eens de warmste augustus sinds weet ik het hoeveel jaar)
    Maar na 6 weken kon ik zelf het huishouden weer aan en al gelijk na de bevalling voelde ik me beter. Ik ben dus achteraf heel blij dat ik niet ben ingeleid maar dat de kleine vanzelf ik gekomen.
    Hij heeft echt zijn eigen verjaardag uitgekozen en hij was echt klaar om geboren te worden. Dat zag de kv ook terug in zijn gedrag (oogjes open en alert). Ik zou dus zeggen (en ik weet hoe moeilijk het is) probeer het nog even uit te zingen.

8. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik ben wel eerder ingeleid ivm ernstige BI.
    Maar mijn 3 bevallingen daar voor was ik ook al ingeleid bij dezelfde gyn. Hij wist dus al een beetje hoe mijn lichaam zou reageren op inleiden.
    Ik heb van te voren een ruggenprik gekregen zodat ik zo min mogelijk pijn zou voelen. Ik kon me door een ernstige BI niet eens meer van zij naar rug draaien (om bijv te toucheren)
    Nu ben ik totaal pijnvrij bevallen!

9. sabrinab1986

sabrinab1986 Fanatiek lid

Oct 9, 2012
    1,180
    278
    83
    NULL
    NULL
    ik ben met 40+5 gestript ivm bekkenklachten

10. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

Nov 24, 2009
    444
    0
    0
    Nou alles loopt anders dan verwacht.
    Mijn meisje ligt weer in stuit, dus nu eerst volgende week draaipoging afwachten.
    Maar als dat allemaal goed gaat willen ze me wel met 38 weken inleiden

11. Melief

Melief Niet meer actief

Hier proberen ze het te rekken tot 39.0
    Mocht er eerder ontsluiting zijn dan eerder, had wel al een verweekte en open baarmoeder mond dus dat was gunstig!

Share This Page