Zijn dit weeën ja of nee?

Discussion in 'De bevalling' started by Kimmuh, Feb 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    1,679
    0
    36
    Hoi dames,

ik weet het niet zeker maar zal het volgende even uitleggen.
    Gisteren 12:15/12:30 ben ik gestript,waarna ik daarna menstruatie klachten had gedurende dag. Vanacht gewoon kunnen slapen, zo nu en dan die krampjes. Vanochtend naar toilet gegaan, slijm verloren, taai, bruinig, en verder niet weer.
    Wel bleven er krampjes aanhouden. En werden ook steeds heftiger later op de middag.

Nu vanaf half 5 even in de gaten gehouden en komen om de 10 minuten. Hoelang ze duren weet ik niet, nog geen halve minuut vermoedt ik. Maar ze komen wel om de 10 minuten terug.
    Moet ze wegpuffen/zuchten en als ik aan het lopen ben op dat moment kan ik niet verder lopen.

Nou is mijn vraag, zijn dit nou weeën? Denk van wel, maar weet het niet zeker:)Wat denken jullie?

2. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,121
    1,824
    113
    Denk het ook,
    Je hebt een APP die je weeen kunnen meten weet alleen de naam niet.

Je zou ook even kunnen douchen mochten ze dan heftiger worden of ze blijven dan zijn het zeker weeen.

Is

3. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    1,679
    0
    36
    oke... Zal straks even kijken of ik de zin heb om te douchen... Haha

4. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    ik denk van wel, maar kunnen ook voorweeen zijn.
    idd even douchen. als het doorzet daarna, is het vast begonnen!

5. Sopann

Sopann Niet meer actief

Lastig! Mijn weeën duurden direct een volle minuut, maar ik lag dan ook aan het infuus.

Het best vind ik het te beschrijven als een pijn waarop je je móet concentreren, omdat je anders geen idee hebt waar je met de pijn heen moet. Gillen helpt trouwens niet ;) Kost alleen maar energie en een wee is een stuk 'prettiger' wanneer je je focust.

Ben benieuwd! Spannend meid :)

6. Icnurse

Icnurse Actief lid

Jun 11, 2012
    282
    0
    0
    Spannend allemaal meid!!
    Het klinkt echt heel cliche maar als je echt goede weeen hebt dan weet je het gelijk!! Ik dacht ook ja ja dat zal wel maar wat nou als... Maar toen het begon wist ik het gelijk! Het kan natuurlijk het begin zijn maar dan merk je het vanzelf als het doorzet!

Probeer nog een beetje te ontspannen als dat nog gaat en vroeg je bedje in! Je weet maar nooit mocht het inderdaad het begin zijn heb je nog een beetje uitgerust en dat is altijd fijn ;)
    Heel veel succes meid en hou ons op de hoogte!!
    Mocht het beginnen :zet m op en je kan het vertrouw op je lichaam!!

7. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

Feb 7, 2013
    380
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    ik heb in mijn vorige zwangerschap ook eens best heftige voorweeen gehad, die kwamen zo om de 10 minuten bij me
    en moest idd even rustig doen , was toch wel beetje pijnlijk.
    eenmaal toen ik ging douchen en slapen ging het weer over.

toen ik echte weeen kreeg voelde ik direct het verschil en kwamen ze ook echt om de 5 minuten en hielden wel wat langer aan.

zou idd even lekker gaan douchen en slapen
    je energie heb je hard nodig ..
    klinkt ieder geval wel als een begin nu alleen nog goed doorzetten

8. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik had ook weeen om de 10 minuten en ben toen gaan douchen. Daarna kwamen ze om de 3 minuten en werden ze ook gevoeliger.
    Bij mij hebben ze nooit een volle minuut geduurd en daarom twijfelde ik ook of ik wel naar het ziekenhuis moest zijn, bleken toch mijn ontsluitingsweeen te zijn.

Mijn voorweeen duurden ook geen minuut en die moest ik ook echt wegpuffen maar mijn ontsluitingsweeen waren toch wel wat gevoeliger, dat was bij mij het grootste verschil.

9. masami

masami Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    4,248
    802
    113
    Female
    Ik had bij de eerste helemaal geen voelbare weeen en volgens gyn kon het niet begonnen zijn. twee en half uur later dochter op de buik.

Als je twijfelt de vk bellen, die kan er meer zinnigs over zeggen dan wij op afstand. Elke bevalling is anders en dus de weeen ook.
    Het klinkt wel heel positief, succes en neem je rust zolang het kan.

10. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    1,679
    0
    36
    Ik zag het net even somber in, bleef wat langer uit (ipv 10 ineens 20) dit 3x aan toe
    Maar zit nu weer om de 10 minuten.
    Mijn man krijgt najib op tv, dus ik ga zo even proberen te liggen in bed en misschien dat ik nog wat slaap kan pakken.

Zolang het om de 10 minuten blijft neem ik geen contact op met de verloskundige, want onze beeb voel ik zo nu en dan wel

Afwachten!

11. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik ben heel benieuwd of je heerlijk ligt te slapen of nog steeds rond loopt met (voor) weeën ?

12. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Succes!!

Zelf ben ik bij mn eerste gestipt op 3-10 en begonnen 4 uur later de weeën.
    Uteindelijk bleken t voorweeën te zijn, die uiteindelijk wel in echte weeeën overgingen maar werd ze pas op 5-10 geboren en al die tijd weeën gehad.

13. Jillz

Jillz Actief lid

Feb 18, 2012
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom worden er eigenlijk zoveel meiden gestript terwijl de 40 weken nog niet eens voorbij zijn?

14. Mama13

Mama13 Actief lid

Dec 12, 2012
    148
    4
    18
    Hee jilzz, ja dat vraag ik me ook af!

15. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

Nov 18, 2011
    2,497
    2
    38
    Ik ook!

16. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Geen idee, ik werd met 41+3 gestript en met 41+5 is ze geboren.

17. Icnurse

Icnurse Actief lid

Jun 11, 2012
    282
    0
    0
    Spannend zeg ben zo benieuwd of het heeft doorgezet meid!

18. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Ik ben vorig jaar bevallen en ook eerder gestript. Hier was het een nieuw beleid nav recente onderzoeken. Uit onderzoek bleek dat door net voor/rond de 40 wkn te strippen het aantal inleidingen zwaar verminderde. Ik mocht zelf kiezen wat ik wilde.. Ben met 39.3 gestript. En met 39.5 nogmaals, was uitgerekend met kerst en ben 2jan met 41 weken bevallen uit mezelf. Wellicht dat ik zonder strippen toch ingeleid had moeten worden.. (Begon aan bevalling met ruim 3 cm)

19. Jillz

Jillz Actief lid

Feb 18, 2012
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, terwijl overal staat dat strippen pas zin heeft na week 41...

20. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ligt er ook aan of de baby er zelf klaar voor is.

Share This Page