het zal wel komen omdat ik zwanger ben van de derde, maar opeens krijg ik dus van iedereen te horen dat een derde bevalling vaak weer moeilijker, zwaarder is en meer complicaties geeft dan een tweede... Nu weet ik wel dat elke bevalling anders is, maar het begint me toch een beetje op te vallen.... NET nu ik besloten heb om deze keer voor een thuisbevalling te gaan, omdat mn tweede zo snel ging dat vk me niet meer naar het ziekenhuis wilde laten gaan. krijg ik toch een beetje de kriebels van deze verhalen... dus ff een poll? Was jullie derde bevalling weer moeilijker dan een tweede
ik heb makkelijker ingevuld. bij mij rommelde het de hele dag al. om half 9 savonds zat er eindelijk regelmaat in,en kwamen de weeen om de 5 min. de vk was er om 21:30,en toen had ik 3 cm ontsluiting. toen heeft ze mijn vliezen gebroken,en moest ik naar het ziekenhuis toe,omdat de kleine in het vruchtwater had gepoept. om 23:00 uur savonds had ik 4 cm,en om 00:20 was mijn dochter er. ging dus heel snel. bij de 4de ging het ook wel snel. om 12:45 had ik 5 cm. en om 13:23 was hij er. bij gingen al mijn bevallingen vrij vlot,zeker als ik de 5 cm voorbij ben. ik ben alleen een langzame starter zeg maar. duurt even voordat er regelmaat in mijn weeen zit.
Mijn 1e twee zijn in het ziekenhuis geboren, en de 2e had behoorlijk wat complicaties en direct couveuse opname. M'n 3e is gewoon thuis geboren, binnen 8 uur. De 4e werd nog makkelijker, ook die kwam thuis maar binnen 3 uur.
eerste bevalling een hel van 5 dagen waarvan 50 minuten uitdrijving. tweede bevalling in 3.45 gepiept waarvin 3 minuten uitdrijving. derde bevalling in 2.40 gepiept waarvan 1 minuut uitdrijving. alle 3 de keren ingeleid. nooit ingescheurd oid dus ook nooit gehecht. laatste bevalling was de fijnste die ik heb gehad, zo wil ik er nog wel 10!!!!!!!
Bedankt voor jullie reacties.... geeft me iig weer wat vertrouwen... Mijn tweede ging zo vlot.... binnen 3 uurtjes vanaf het "eerste rommeltje"... toen ik vk belde waren de weeen nog niet regelmatig, maar ik bleek wel al 6 cm te hebben.... 3 kwartier later was dochter er... vandaar nu dus gekozen voor thuisbevalling..... maar begon hem beetje te knijpen door alle negativiteit..
Mijn 2de bevalling was ook echt binnen 3 uurtjes gepiept (2 uur 40 min.) vanaf de eerste wee... maar mijn 3de bevalling was echt stukken zwaarder... zaterdag morgen verloor ik steeds vruchtwater en zondagmiddag om half 3 is ze pas geboren... ongeveer 9 uurtjes over gedaan vanaf de eerste pijnlijke wee... daarvoor de hele nacht al voorweeen en krampen gehad maar die waren nog wel uit te houden... Dus mijn 3de bevalling was wel zwaarder...
Ik heb anders ingevuld. Ik kreeg zaterdagmiddag al last van onregelmatige weeen die meestal om het half uur kwamen. Dit is de hele middag, avond en nacht door gegaan dus heb geen oog dicht gedaan. Waren best ook al pijnlijk. Zondagochtend de vk gebeld, maar die kon niks met weeen om het half uur. Dus die adviseerde mij om met een kruik en 2 paracetamol in bed te gaan liggen en proberen nog wat te slapen. Ze kon er niks van zeggen of dit ging doorzetten. Maar ja, met weeen om het half uur kon ik dus niet slapen. S'middags nog naar mijn ouders geweest voor wat afleiding. Daar in bad gegaan en toen kwam er meer regelmaat in. Was rond 16.30 uur dat ze om de 5 minuten kwamen. Mijn ouders zagen dit aan en die zeiden ga naar huis, bel de vk en laat ze komen. Dus wij weer naar huis, vk gebeld en die kwam om 19.00 uur. Constateerde 5 cm ontsluiting, maar zag er niet uit of dat ik ging bevallen zei ze. Nou dat beurd lekker op dacht ik. Maar op naar het ziekenhuis, daar wilde ze de vliezen breken. Ik moest namelijk verplicht in het ziekenhuis bevallen. In het ziekenhuis vliezen gebroken maar ons meisje had in het vruchtwater gepoept. Dus overgedragen. Toen ging het best snel, vliezen breken zal tussen 19.30/20.00 uur geweest zijn. Om 20.48 mocht ik persen en om 20.58 uur is ze geboren. Ze had alleen een slechte start dus moesten we blijven. Gelukkig is dit goed gekomen. Bij mij duurde het gerommel van tevoren dus wel lang (heb ik bij de andere 2 niet gehad), maar toen de weeen echt goed gingen doorzetten schoot het goed op.
Pfff... ik ben heeeeel benieuwd! Mijn eerste bevalling duurde ongeveer 3,5 uur. De tweede was er binnen het uur. Om 8 uur zei ik nog dat ik de oudste wel naar het kdv zou brengen, omdat het vast niet zo'n vaart zou lopen, maar 20 minuten later voelde ik een hoofd. Om 8.54 uur is de 2e geboren. VK was net binnen. Hij had wel in het vruchtwater gepoept, maar er was echt geen tijd om naar zh te gaan. Ik ben nu dus wel een beetje huiverig voor de bevalling. Als mijn man maar thuis is... Maar van mij mag het wel wat langer duren. Beide keren dat vk thuis kwam, had ik al volledige ontsluiting.
Mijn derde bevalling was zo makkelijk, volgens mij kan het niet makkelijker. Ik ben dus heel benieuwd hoe het deze keer zal gaan. Ik werd net als bij de eerste twee ook bij de derde ingeleid. Het infuus ging niet gelijk werken. Rond half 3 kwamen de eerste weeen. En om iets over 3 was onze zoon geboren. In totaal heb ik misschien zo'n 5 weeen gehad en 2/3 persweeen!
bij mij ook veel makkelijker. Ik werd smorgens wakker met een beetje kramp. OP 9 uur begonnen de weeen en een uur erna lag ze op mijn buik. Ik wilde ook graag thuis bevallen leek me zo fijn zeker omdat nr 2 ook erg vlot kwam. De verloskundige had een anatekening in haar agenda voor als ik zou bellen. Ze zou nog even naar iemand gaan die net ervoor gebeld had want dat lag op de route en zou dan naar ons komen. Toen mijn man zei dat het niet zo'n goed idee was is ze meteen gekomen. Ze kwam binnen, legde alles klaar en daar was ze. De kraamhulp was te laat.
Voor degenen met zo'n snelle bevalling, hebben jullie dat wanhoopsmoment ook sterk gehad, daar zie ik zo tegenop, bij de tweede ben ik toen een beetje in paniek geraakt en daar ben ik nu ook bang voor...
mn moeder vertelde me... en al voordat er uberhaupt hier sprake zou zijn van een derde zwangerschap, dat haar derde bevalling wel vlot verliep maar idd niet zo heftig/paniekerig als de tweede. heb idd het wanhoops moment ook erg ervaren..en een grote flashback na mn eerste bevalling... riep namelijk: pak de pomp, pak de pomp,... en knip maar, knip maar... de vk vertelde me later dat het kindje er dus gewoon al bijna was....
ja precies... dat moment duurde in mijn beleving heel lang, het leek alsof ik één hele pijnlijke ondragelijke wee had en enorme persdrang wat zo''n oerkracht gaf om mee te doen, maar het mocht niet en ik wist echt niet meer hoe ik het moest opvangen.. ik kan me dit van de eerste niet herinneren... en toch denk ik met een goed gevoel aan beide bevallingen terug alleen dat moment bij de tweede....
mijn 3e bevalling was eindelijk eens thuis. En was super! Voor het eerst braken mijn vliezen spontaan. Daarna kwamen de weeen op en na 3uurtjes is ze geboren! De 2e was 1,5uur maar toen was ik ingeleid en dat ging me echt te snel was bang dat het dit keer nog sneller zou gaan maar gelukkig niet. de weeen bouwde zich nu rustig op! Succes!
Kijk dat zijn de berichten..... dank je!!! trouwens hetzelfde dus als mn moeder omschreef.... meer opbouw....
Oh, meer opbouw lijkt me ook wel fijn! Ik heb ook wel paniekmoment gehad met de bevalling van de 2e. Vooral omdat mijn man de oudste naar het kdv bracht en ik dus alleen thuis was. Toen voelde ik het hoofd al, na ongeveer 10 minuten weeen te hebben gehad. Vorige week wel even tegen vk gezegd, dat ik wel beetje bang ben dat ik alleen thuis ben, of met de jongens. Maar zij vertelde dat mijn lichaam dat waarschijnlijk dan wel tegenhoudt en ik ga bevallen als mijn man ook thuis is. Laten we het hopen!