Derde borst (onder oksel)

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Stefanie83, 18 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai allemaal,

Tijdens mijn zwangerschap heeft mijn lijf een derde borst ontwikkeld. Ik had altijd al een raar plekje onder mijn oksel, wat ik altijd voor een moedervlek had aangezien, maar dit blijkt een tepel te zijn. Tijdens mijn zwangerschap werden mijn borsten voller en ook onder mijn oksel ontstond een 'kwab'. Tijdens de stuwing na mijn bevalling werd duidelijk dat deze 'kwab' onder mijn oksel een zogenaamde derde borst is. Er kwam zelfs melk uit dat tepeltje. Volgens mijn verloskundige is het heel zeldzaam. Ik kan er op het internet ook nauwelijks informatie over vinden.

Ik ben erg benieuwd of er hier dames zijn die ook een derde borst hebben en of ze hier iets aan hebben laten doen. Ik heb gehoord dat het eventueel verwijderd kan worden, maar weet iemand hoe dat in z'n werk gaat? Is dat middels een operatie? En wordt dat vergoed door de verzekering?

Gr. Stefanie

2. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    He,

Ik kan je er niet mee helpen. Lijkt me heel apart!
    Hopelijk reageren er nog dames die het wel herkennen!

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
  4. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Hoi,

Ik heb een derde tepel onder mijn linkerborst. Het is nog nooit meer gaan groeien gelukkig dus het blijft bij het tepeltje wat eruit ziet als een moedervlekje. Ik heb er eigenlijk nog nooit aan gedacht om het te laten verwijderen. Ik stoor mij er verder niet aan maar ik snap jouw wel als je dat zou willen. Als het groeit en er ook daadwerkelijk uit gaat zien als een derde borst is het ook heel anders denk ik.

5. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    geen ervaring mee, maar lijkt mij we vervelend

6. kiddie

kiddie Niet meer actief

Ik heb hier en keer iets van gelezen, zal ff voor je zoeken..

7. kiddie

kiddie Niet meer actief

Stefanie, je hebt een PB!

8. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Kiddie: bedankt voor de link! De foto die in dat topic staat, zo ziet het er bij mij ook uit. Het is echt een ei-vormige kwab die onder mijn oksel vandaan komt. Naast het feit dat het lelijk is, is het ook nog eens erg lastig. Het bandje van mijn bh snijdt namelijk altijd in mijn derde borst. :(

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Zelf heb ik een derde tepel. Het is na de bevalling iets gaan opzetten, maar geen borst geworden. Al snel trok het weer weg en het lijkt nu op een moedervlek.
    Het lijkt me wel heel vervelend, zeker als het ook nog gaat lekken. Ik zou even met je HA overleggen of je het weg kan laten halen.

10. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Ik lees even mee want ik heb zelf ook zoiets. Het is altijd een plekje (dacht moedervlekje) onder mijn oksel geweest en nu ik zwanger ben is het in de afgelopen weken gezwollen. Mijn huisarts heeft aangegeven dat je er geen zorgen over hoeft te maken en dat we na de bevalling gaan kijken of we het weghalen.

Aangezien ook ik veel last heb van de bh-bandjes, heeft dat wel mijn voorkeur. Geen idee ook of het na de bevalling of BV weer zal verdwijnen..

Ben jij er mee bij de HA geweest?

11. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sascha: heeft je huisarts ook verteld hoe hij dat weg gaat halen als het niet overgaat? Is dat dmv een operatie of kan het ook op een andere manier?

12. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    @Stefanie83: nee, ik neem aan dat dit operatief zal gebeuren maar dat we eerst afwachten wat het na de zwangerschap zal doen. Ik heb besloten me voorlopig maar te concentreren op de zwangerschap en de bevalling en me er daarna weer druk over te maken want ik kan er nu toch niks aan veranderen.

Blijft wel appart natuurlijk en ik snap dat je zorgen hebt. Als je niet bij de HA bent geweest, zou ik gewoon even gaan. Als is het maar voor je eigen gemoedsrust.

13. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie! Ik kijk het nog even aan. Misschien dat het met het ontzwangeren wel bijtrekt en zo niet dan ga ik maar eens bij mijn huisarts langs!

Deel Deze Pagina