Pff hou op schei uit.. Moeheid...heb er heel de zwangerschap last van gehad.. Maar je went eraan Maar lekker aan toegeven hoor!
Ik ben nu 28 weken en dus ook het laatste trimester ingegaan. Het is inderdaad veel spannender allemaal, ik kan me steeds beter voorstellen dat we daadwerkelijk een kindje gaan krijgen. Gisteren al heel wat ingeslagen voor het kamertje, ook dingen als badje, aankleedkussen, alles om het bedje op te maken, etc. Er moet nu nog een commode komen en een kledingkast, maar daar hebben we niet zoveel haast mee. Ik zit ook continu in de poetsmodus met chagrijnige buien tot gevolg, want helemaal schoon wordt het nooit en anders meteen wel weer vies. En verder is de kleine heel actief. Ze is bijna de hele dag wakker, met tussenpozen voel ik haar altijd wel. Soms heel harde schoppen, en soms meer golvende bewegingen. Mijn buik wordt ook steeds puntiger en heb het gevoel dat ze aan de linkerkant zit met haar voetjes en dat ze niet gedraaid is sinds de laatste controle (toen lag ze al mooi in de juiste houding). Ik probeer regelmatig naar yoga te gaan, wat raak ik daar ontspannen van. Kijk al uit naar de bevalling, ik hoop echt dat ik het allemaal aankan. We gaan het proberen
Mijn knul is bijna 8 maanden dus het derde trimester is al een tijd geleden... Wat ik me goed kan herinneren is dat mn energielevel ineens kelderde! In het tweede trimester had ik energie voor 2,maar dat werd ineens een stuk minder.. Terwijl de behoefte om zooooveel te doen meer aanwezig is. Hiernaast moet je vaker naar de wc, snachts opstaan voor de kleine plasjes. En wat ik misschien nog het vervelendste vond was het van de ene zij naar de andere zij te moeten. Dat doe je echt niet meer ff. Het is zoiets van 1,2,3 swiep daar gaat mn buik hahaha. Ik heb heel erg lang tegen de bevalling opgezien,maar ik denk dat ik vanaf een week of 30/31 zoiets had, de baby moet er sowieso uit one way or the next en dat heeft me alleen maar zekerder gemaakt. En uiteindelijk viel het allemaal reuze mee!(Vandaar zo snel een 2e) ben nu 10 weken zwanger
Ik zit hier ook in mijn laatste trimester. We zijn wel met veel die allemaal rond de zelfde tijd liggen. Grappig hoor! Het is inderdaad afwachten want meer kan je toch niet doen! Hihihi
Hallo, Wat een leuk topic! Ik zit ook al ruim in het derde trimester (zie onderschrift). De hele zwangerschap is prima verlopen, weinig last gehad. Maar nu begint het toch best wel zwaar te worden! Mijn buik zit echt in de weg, heb erg veel last van mijn bekken en rug. Slapeloze nachten.... pffff, ik zal blij zijn als het allemaal achter de rug is! Wat ook èrg op mijn zenuwen werkt: onze badkamer wordt op dit moment verbouwd! Het hele huis is dus een troep, overal stof, en over staan spullen, ook in de babykamer. En overmorgen komt de kraamzorg voor de intake!
hier ook in het laatste trimester... alles wat ik lees is zo herkenbaar! je wilt heel veel maar het lukt niet...slapen gaat ook zo lekker... ik vind de bevalling nog wel iets heel spannends maar ik wordt wel erg nieuwsgierig naar onze kleine man...
Ik ben nu dertig weken, en sinds deze week thuis. Mijn bloeddruk is erg aan het schommelen, mijn eerste echte kwaaltje deze zwangerschap. Maar wel zo vervelend dat ik regelmatig flauw en duizelig ben en sterretjes zie. Heel lastig als je veel in de auto zit voor het werk. Nu dus maar zien hoe ik mijn vervanger in ga werken en tot die tijd doe ik rustig aan. Vanmiddag een echo om te zien hoe het met de baby staat, dat is dan wel weer mooi!
Tsja, ik ben nu 4 weekjes geleden bevallen dus mijn 3de trimester staat me nog goed voor de geest haha.. Tsja ik hield wat meer vocht vast (lees een plofkop!!), de laatste 3 weken (ben bevallen met 41wkn) was ik echt weer meer moe. Maar verder hobbelde ik nog vrolijk rond..Heb de kerstboom en de nieuwjaarstroep nog opgeruimd dag van de bevalling.. En tsja natuurlijk die buik de ronder werdt,de nieuwsgierigheid die mega was,het afwachten met het overtijd lopen.. Maar verder vond ik het echt wel meevallen hoor die laatste maanden.. En de bevalling? Ik was best bang van te voren,maar als het begint laat je het gewoon over je heen komen, het is zo'n natuurgeweld dat je echt geen besef hebt van bang/angstig zijn. En geloof me dat zegt een echte angsthaas, en zelfs ik heb mn bevalling overleefd en zeg zelfs na een totaalruptuur (geen pijnbestrijding oid genomen tijdens bevalling) dat ik best een fijne bevalling heb gehad! Dus meiden genieten van de laatste loodjes en dat er maar weer een hoop mooie en gezonde wereldwondertjes op de wereld gezet mogen worden! Het is zo heerlijk!!
hier merk ik ook dat het allemaal wat zwaarder wordt. kalm aan dus! morgen eerst naar de tandarts (heb een gaatje vrees ik) dus eerst dat overleven en dan kan ik de bevalling aan
Ik ben over 2 weken en 2 dagen uitgeteld en ik ben ontzettend nieuwsgierig naar onze kleine man!! Iedereen vraagt me of ik bang ben voor de bevalling, maar dat ben ik niet. Het is mijn eerste dus ik laat het gewoon over me heen komen. Denk dat dat ook het beste is, als je je druk gaat maken en bang bent, zou dat misschien nog in je nadeel kunnen gaan werken. Vocht vasthouden heb ik niet zo veel last van. Ik houd wel wat vast, maar heb gelukkig geen olifantenpoten haha. Alles gaat nu gewoon wat moeilijker, soms tot ergernis aan toe... ik heb nog maar 1 paar schoenen die ik aan doe, waar ik zo in kan stappen en niet hoef te strikken. Ik heb gelukkig weinig te klagen gehad de hele zwangerschap, dus ik denk dat ik ook mede daarom best relax er tegen aan kijk. Maar goed, wie weet wat er gebeurt als het eenmaal zo ver is, misschien ben ik dan niet meer zo relax haha.
Hier ook al 31 weken!! Gaat opschieten nu maar gaat niet snel genoeg Ik voel me sinds een week zooo opgeblazen, en heb nu al best een grote buik! En die word deze weken alleen maar groter!! Vorige zwangerschap had ik ook een errug grote buik... Werk alleen overdags erg hard (36uur als leidinggevende) en ben savonds gewoon écht heel moe en wil dan ook alleen maar lekker thuis zijn en in bed met de laptop tv kijken.. En tja dan neem ik wat lekkers erbij... slecht he??? Dus vrees dat de kilos er nu aanschieten.. ach ja... de bevalling ben ik niet bang voor... vorige keer was geen pretje maar goed toen heb ik het ook gedaan..ben meer klaarm et het zwanger zijn ')
Leuk topic zeg! Ik ben sinds gisteren ook aanbeland in het 3de trimester. Ik ben tot nu toe 7 kilo aangekomen. Heb heel de zwangerschap eigenlijk geen kwaaltjes gehad. Nu ga ik wel merken dat ik wat kortademig wordt. En slaap sinds kort wat slechter, doordat het omdraaien niet meer zo makkelijk gaat Ben tot nu toe niet bang voor de bevalling, maar dat zal misschien nog wel komen, haha. Kijk wel heel erg uit naar mijn verlof. Nog 8 weekjes werken
oohhh ben nu 29 weken... de laatste week in de 20... dan gaan we naar 30 en dat klinkt al zo dichtbij t einde!! woooooooooooow
Hier inmiddels 34+ weken zwanger en wordt gek van het vele plassen en de druk op mijn blaas.. Voor de rest erg moe en last van mijn rug. Hebben jullie trouwens ook wel eens last van een 'beurs' gevoel boven je navel? Ik heb het idee dat ze me van binnen soms helemaal beurs trapt Hoe bevalt jullie laatste trimester tot nu toe ? Liefs Wendy
morgen ben ik 31 weken en begin de laatste lood kwaltjes langzaam wel te merken veel prikkeling in de blaas en soms hele nare steken in mn schaambeen! ook mn ribben moeten eraan geloven en toch echt wel meer last van maagzuur ook slaap ik snachts beroerd, word steeds maar wakker! en.... ik krijg de paniek! NOG MAAR MINIMAAL 6 WEKEN EN MAX 11 WEKEN ZWANGER WOOOOW WAT GAAT HET SNEL! EN HOE MOET T DAN! hihi komt vast wel goed
dat beurse gevoel ken ik, bij mij is het iets hoger. de kleine heeft flink zitten trappelen..... nu ligt ie al wat lager en heelt de plek. het vake plassen valt hier wel mee, maar het slapen gaat door de kwaaltjes niet super. blij dat mijn verlof begonnen is! lekker lang in bed blijven liggen als ik dat wil
woehoe ben ook beland in het laatste trimester!! nu 28 weken.. slaap al paar dagen erg licht en droom raar. hou idd ook vocht vast.. en heb sinds paar dagen last van duizelingen en sterretjes zijn (bloeddruk is bij de gyn wel normaal) en ben weer misselijk aan het worden..
Hier vandaag ook precies 28 weken... tot nu toe nog weinig tot geen kwaaltjes gehad, behalve moeheid... dat is een week of 4 goed gegaan, maar nu begint het toch weer de kop op te steken. De dagen op m'n werk beginnen ook langer en langer te worden... maar goed, nog 6 weken werken, moet ook vol te houden zijn. Hier wel een grote kans dat de kleine eerder gehaald gaat worden i.v.m. zwangerschapssuiker... 5 maart weer afspraak bij de gyn, ben benieuwd of hij er dan wat meer over kan zeggen. Tot nu toe 4 kg. aangekomen, maar heb gelezen dat het vanaf nu wel erg hard kan gaan met de kilo's... Fijne avond allemaal en succes met de laatste loodjes!