hallo! Ik zit ook in het laatste trimester. ik begin al aardig last te krijgen van de buik die in de weg zit. Ook als ik slaap en ik word ergens wakker van (vriend, zoon,...) dan kan ik niet meer slapen. Dat is echt vet balen. Hier is er nog niets in orde voor de babykamer vriend heeft vandaag een commode die we nog hadden wit gespoten, die gaat op de kamer van Tim. De commode die daar staat schuift dan door naar de babykamer.
Hier ook in het derde trimester! Pfff...ik mag niet klagen want heb nu al voor de tweede keer een superzwangerschap met weinig kwaaltjes, afgezien van mega veel acne Vorige week bedacht ik me dat ik wilde dat de tijd sneller ging zodat we snel kunnen genieten van ons nieuwe frummeltje, mede omdat onze (kruipende, haast alleen lopende, grenzen verkennende) dochter best wat energie van me vergt... Maar ik bedacht mij niet lang daarna dat de gebroken nachten, de voedingen om de zoveel uur, het bezorgde of alles wel goed gaat met de kleine, etc, nog veel meer energie gaat kosten! Daarnaast is het de laatste keer dat ik zwanger ben, want na de bevalling gaat mijn vriend pertinente maatregelen nemen (knippppp ). Dus beter nog maar even genieten van het gevoel van het leven in me, het schoppen, het draaien en gewoon het mooie van het zwanger zijn! Ach, dat ik in mijn broek pies als ik nies of hoest, mijn schoenen niet meer kan dichtdoen door mijn steeds groter wordende buik, het slapen voor mijn heupen wat minder fijn is, ik steeds onrustiger word omdat het kamertje nog niet af is en ik blijkbaar toch weer last krijg van die hormonen aangezien ik vandaag alweer meerdere keren de discussie op zoek met mijn vriend om niets...tja, dat nemen we dan maar voor lief Met mijn hand op mijn buik voor de tv, voelend dat de kleine reageert blijft zo geweldig! Oh ja... en dat bevallen? Hmm...tja, dat gaat pijn doen, maar is daarnaast ook weer zo'n wonderlijke, mooie ervaring...
het voelen bewegen van de kleine blijf ik ook nog steeds heel wonderlijk vinden! je ziet het ook steeds duidelijk van de buitenkant. de kwaaltjes, tja die zijn af en toe best vervelend maar ja..... ze zeggen dat ook de pijnlijke bevalling het waard is. daar gaan we dan maar van uit he komende weken hopelijk beetje rust pakken en dan begint het werk
Heyy.. hier ook al bijna aan het eind.. Deze week nog werken en dan ben ik daar eindelijk klaar mee.. Werk nog 36 als hoofd van een behoorlijk drukke afdeling en merk gewoon dat het me allemaal wat minder begint te interesseren en ik me bijna niet meer kan concentreren. Verder ben ik het zat dat ik niet lekker voorover geleund kan zitten en mijn eten niet meer zakt... Maagzuur valt nog mee maar vooral het niet-kunnen-slapen is écht vervelend.. Lig maar te draaien in bed en mijn vriend slaapt daardoor ook niet want als ik me omdraai maakt het bed en ik me toch een partij herrie Ach ja... het goede doel komt steeds dichterbij... ZIjn jullie al allemaal helemaal klaar met het kamertje / geboortekaartjes / vluchtkoffer ZH / kleertjes gewassen???
Ik vind het derde trimester het mooiste en leukste trimester van mijn zwangerschap (ik heb een superzwangerschap hoor.. Vrijwel geen kwaaltjes). Het voelen bewegen van je kindje voel je in dit trimester het allerbest (ik althans, want je leest ook dat meiden juist minder voelen omdat de bewegingsruimte kleine is). Ik en vriend kunnen heel goed contact maken met ons kindje. Ik moet wel zeggen dat het zwaarder wordt, en dat is nadelig aan dit trimester. Je bent sneller moe, lichamelijk worden dingen zwaarder, je buik wordt natuurlijk groter... Maar als je je daarbij gewoon lekker voelt en genoeg rust neemt kun je echt heel erg genieten van dit trimester! Maar goed, dit is natuurlijk per vrouw verschillend
Hier hebben we inderdaad alles al klaar. babykamer, alles gewassen en gestreken ... pfff pokke werk! moest een stoel erbij pakken vanwege mijn rug :O tas voor baby en mijzelf staat ook klaar.. dus ja alleen nog werpen hihi liefs
Hier is het kamertje al geschilderd en heeft mijn vriend afgelopen weekend het laminaat gelegd (eindelijk!!). De baby krijgt alle meubeltjes die nu op de kamer van onze dochter staan en volgende week komen de nieuwe meubels voor de kamer van onze dochter zodat we de boel om kunnen gaan gooien. Qua accesoires en zo heb ik alles in huis: muurdecoraties, lampjes etc...dat moet dus nog wel allemaal gedaan worden. IK had al het een en ander gewassen voor de baby, heb dit ook in van die plastic bakken gedaan die je kunt afsluiten zodat ik het straks alleen maar hoef in te ruimen in de commode. Maar...pff ik moet nog wel een hoop kleertjes uitzoeken, want onze nieuwe frummel is ook een meisje en kan dus fijn veel kleertjes van onze dochter hergebruiken. Wat een zooi kun je in een jaar tijd verzamelen zeg! - Geboortekaartjes: nog niets aan gedaan (we hebben zelfs nog geen naam ) - Vluchtkoffer ziekenhuis: eerlijk gezegd nog niet eens bij stil gestaan
die naam hebben wij ook nog maar sinds kort hoor, je hebt nog tijd genoeg! de tas staat nog maar net klaar, was dat ook maar weer gedaan. kleertjes heb ik net weer een paar gekocht en gewassen, geloof dat we op een paar details na alles nu wel hebben. ben ook een lijstje aan het maken van kraamkadootjes, vast ook wel handig. en het kaartje, die is zo goed als uitgezocht, op het tekstje na dan...... gewoon bij zo'n site als hallmark, veel goedkoper dan bij een drukker.
Hier vannacht niet veel geslapen. Was na enen voor ik sliep (bedankt snurkende vriend en schijtbuurvrouw!! :x) en was al weer om 6 uur wakker omdat Tim klaar was met slapen Helaas vandaag een hele dag werken van 8.30u tot 17u. (met een uur extra rustpauze). pppffff heb echt een baaldag.
Ik moet alleen mijn eigen ziekenhuistas nog in orde maken (babytas is al weken klaar). Het meeste zit er al in, maar moet nog een paar dingen erin doen. Verder is alles klaar. Ze mag komen (vanaf zaterdag dan!)......
hier ook 2,5 uur wakker gelegen, terwijl ik eigenlijk zo moe was van college van 2 tot half 10 gisteren. Nu dus even rustig opstarten en wasjes draaien, wat schoolwerk maken, tussendoor even slapen en een lijstje maken met wat we nog nodig hebben.
Wat een leuk topic is dit!! Ik ben a.s. donderdag 33 weken zwanger en tot nu toe verloopt mijn zwangerschap niet bepaald vlekkeloos. Vanaf week 8 - week 22 overgegeven, daardoor oververmoeid. Dus va week 22 50% aan het werk. Vanaf week 9 bekkenpijn dat nu doorschiet naar de rug en de ribben. Ben onder behandeling bij de Mensendieck fysio hiervoor maar de oefeningen nemen de pijn niet meer weg. Alleen in bed liggen met een warme kruik tegen de bekken aan geeft nog een beetje verlichting. Met 29weken en 5 dagen kreeg ik de 30-weken echo. Dit was niet goed. Mijn bloeddruk was stijgende en op de echo was te zien dat ons kleintje bij de buikomtrek een groeiachterstand had van 2 weken. Ik werd van de verloskundige meteen doorverwezen naar de gyneacoloog en die constateerde hetzelfde. Ik moest gelijk blijven in het ziekenhuis voor 14 dagen. Elke morgen kreeg ik een ctg (hartfilmpje) en mijn bloeddruk werd 3x per dag opgemeten. 2x per week kreeg ik een echo om de doorbloeding van de navelstreng te bekijken. Vorige week konden ze na 14 dagen opnieuw een groeiecho maken en dit keer was de kleine goed gegroeid en omdat alle controles verder goed waren mocht ik weer naar huis. Ik moet nu 2x per week terugkomen voor controle en volgende week zal ik weer een groeiecho krijgen. Ben nu 100% ziekgemeld. Ik ben blij dat ik die 30-weken echo heb gehad omdat veel praktijken deze niet uitvoeren omdat het geen standaard echo is. Maar anders had ik niet geweten dat die kleine van mij na de 20-weken echo een groeiachterstand had opgelopen. Ik moet elke dag opletten of ik leven voel in mijn buik. En bij de volgende klachten moet ik meteen contact opnemen met het zieken huis: hoofdpijn, sterretjes zien, braken, gevoel van strakke band om hoffd of bovenbuik, pijn in de bovenbuik of tussen de schouderbladen, plotseling vocht vasthouden in bv. gezicht, handen of voeten. Als je daarnaast ook nog hoge bloeddruk hebt of eiwit in je urine kan dit wijzen op zwangerschapsvergiftiging of HELLP-syndroom. Afgezien van de kwalen kan ik wel genieten van de bewegingen in mijn buik en kijk ik er erg naar uit om de kleine met een aantal weken vast te kunnen houden. In huis is alles klaar voor de kleine. Mijn man heeft alles gewassen en gestreken, hij heeft de tas ingepakt voor de kleine. Alleen die van mij moet nog. Ik kan alleen maar hopen dat de bevalling wel mee gaat vallen. Tuurlijk doet het pijn, maar als een ander het kan, kan ik het toch ook??? Sorry voor mijn lange verhaal. Maar zo zie je maar weer dat iedereen een andere zwangerschap beleeft. Ik hoop dat ik na de bevalling van mijn kwalen verlost zal zijn!!!
kamertje van de kleine klaar... nee nog laaaaang niet :O najah we gaan als het goed is nog ''even'' tussendoor verhuizen.. dat zou dan plaatsvinden als ik 34 of 35 weken ben.. gelukkig is de kamer die de babykamer word helemaal af.. alleen een muurschildering erop en zeil leggen.. dan kunnen meteen de meubels er in.. dus dat wil ik als eerste af.. verder is het huisje al af en hoeven we niet eerst mega veel te klussen!! gelukkig!! beweging in je buik: heerlijk!! regelmatig komt hij even tegen mn zij aan duwen haha wel nu al een aantal keren gehad dat ik wakker word van de kramp in mn kuiten.. en dan meteen allebei mn kuiten.. wat doen jullie daar tegen?? en last van je heup met slapen.. gewoon een pijnlijke heup?
ohh kramp krijg ik soms overdag in mn voeten maar bijna niet tegen kramp kun je kinine nemen (zit in dingen als bitter lemon enzo... moet je alleen ff vk bellen of kinine ook slecht is voor de kleine maar geloof t niet... om de een of andere magische wijze helpt dat goedje tegen kramp)
In deze laatste trimester heb ik eindelijk het gevoel dat ik zwanger ben. In mijn eerste trimester heb ik meer gekotst dan ooit in mijn leven. Zeker wel tot 20 weken. Was inmiddels ook 6 kg afgevallen..pffff wat een ellende was dat geweest. Ik hield gewoon niks binnen. In de tweede trimester konden mensen nog geen eens zien dat ik zwanger was. Zwanger waar is je buik dan? En eindelijk in het derde trimester is mijn buik echt kolossaal gegroeid. (en nog vinden mensen het erg klein) Niet verwonderlijk want mijn baby heeft een kleine groeiachterstand. Zelfs ben ik ook klein en tenger en verwacht dus ook geen 8 ponder op de wereld te zetten. Daarbij heb ik heel veel eiwit verlies, dit had ik al voor mijn zwangerschap (IGA-Nefropathie) Soms ben ik om de week in het zkh en dan weer elke week. Het is afhankelijk met mijn lichamelijke situatie. Mijn bloeddruk is mooi laag, ik hou geen vocht vast dus daarom willen ze mij nog niet inleiden. Maar volgende week gaan we bespreken wanneer de baby mag komen. Ondertussen geniet ik elk moment van alle bewegingen in mijn buik. Soms heb ik een hele bult in mijn zij. (waarschijnlijk het knietje of voetje) Zoooo ongelooflijk schattig om te zien. Hier staat de babykamer al helemaal klaar, maxi cosi en wandelwagen al uitgeprobeerd en hoef ik alleen maar mijn vluchtkoffer klaar te leggen. Nou meiden, het is een grote geruststelling dat ik niet de enige ben die s'nachts 1000x schaapjes aan het tellen is. Eenmaal wakker is een ramp om weer in slaap te vallen. Succes iedereen!
Tegen kramp kun je magnesium nemen (even uit mijn hoofd... haha!) Hetgeen wat er goed tegen is, zijn bananen volgens mijn vk. En het lijkt te helpen! Verder inderdaad heeeeeel veel wakker, hmpf! Ach ja, komt allemaal goed! Over een paar jaar kunnen we gewoon weer iedere nacht heerlijk doorslapen
Hier begint de pijn erg onaangenaam te worden. Spierpijn in buik, s'nachts pijn bij heupen en begin erg humeurig te worden...
hehe, vandaag de grote meubelstukken (kast, zonnebank) met schoonvader en een vriend naar zolder getild. De babykamer 2 be is nu leeg. er ligt alleen een hoop dingetjes/kleertjes die straks in de commode en kast mogen. Vrouw van die vriend is meegekomen met hun zoontje om lekker te beppen. ik mocht van manlief niet naar boven komen want als ik op de overloop sta, kan niemand er meer langs (ja dat zei hij echt letterlijk zo ) Vanochtend ook maar weer eens gewogen: 30/40; + 6kg. vind ik zelf erg netjes.
Lekker subtiel he? die mannen! De laatste paar dagen beginnen m'n heupen echt op te spelen als ik wil slapen M'n vriend gaat er elk weekend uit voor onze dochter, heerlijk, zou je denken, want dan kan ik uitslapen.... Maar dat lukt dus niet meer. Ik draai maar van heup naar heup, maar de zeurderige pijn is echt vervelend. Voedingskussen helpt niet, op de rug liggen houd ik niet vol en buikslapen gaat ook al niet meer Tja.. dan dus ook maar vroeg uit bed en af en toe op de dag een uurtje pakken, want dat kunnen m'n heupen nog wel aan. Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik dit ook op het einde, maar dat was pas vanaf week 34 ofzo... Pfff... nou ja, het valt qua kwaaltje nog wel mee geloof ik, want verder gaat het afgezien van wat maagzuur eigenlijk wel lekker Net even een stukje gaan wandelen met dochter en vriend en ineens zag ik mezelf in de ruiten van een huis en ik heb me toch een toeter! Ik dacht dat het nog wel meeviel als mijn jas dicht zit, maar die buik van mij laat zich nu echt wel zien. Oh, oh...en ik moet nog zoveel weken..hahahaha!