(Nog) niet blij met Novasure

Discussie in 'De lounge' gestart door ellalovescoffee, 15 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellalovescoffee

ellalovescoffee Niet meer actief

Acht weken geleden heb ik een novasurebehandeling gehad (icm sterilisatie). Ik heb nog steeds last van afscheiding die meer is dan voorheen en ook - sorry voor de details - donkerder van kleur is, soort van lichtbruinig. Ondertussen ook twee keer ongesteld geweest en ja, het is zeker minder, maar nu ook weer niet ongelooflijk veel minder. Cyclus was nu ook korter (26 dagen ipv 30) en menstruatie duurde langer (7 ipv 5 dagen).
    Gisteren op controle geweest bij de gynaecoloog en ook zij vond het wel erg lang duren en had gehoopt op een beter resultaat. Ze zag op de echo dat er nog een paar plekjes waren die nog niet geheeld waren, maar ze wist eigenlijk niet zo goed wat ze nog kon doen.

Ik word hier niet echt blij van. Het is alsof ik maar blijf hangen op de laatste dag van een ongesteldheid. Niet erg genoeg om bijvoorbeeld een baarmoederverwijdering te overwegen (dat vind ik echt te heftig), maar wel dagelijks irritant om nu al 8 weken niet zonder op z'n minst een inlegkruisje te kunnen. Het voelt ook gewoon vies. Als ik dit geweten had, had ik het liever niet gedaan.

Iemand bij wie de Novasurebehandeling ook even duurde voor het effect had? Is er hoop dat dit nog beter wordt, of is dit het eindresultaat?

(Geen idee in welk subforum dit past, dus ik begin maar in de lounge...)

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Ik had hetzelfde als jou... en vanaf week 9 tm 12 kreeg ik zelfs meerdere doorbraakbloedingen en toen was ik het zat.

Daarop heeft de gyn mij de keuze gegeven om het zo te laten (novasure missie mislukt dus) of om mijn baarmoeder te laten verwijderen.

Ik koos voor het laatste.

Helaas dus geen happy end in mijn ervaring met de novasure.

Hopelijk herkent iemand anders het met wel een happy end.

3. ellalovescoffee

Heftig @RoGiJuLi :( Ik hoop echt dat het bij mij nog iets beter wordt. Zou er anders zo'n spijt van hebben: dan had ik het beter gelaten zoals het was (3 dagen van de 30 dagen extreem bloedverlies en niets kunnen, maar de overige 27 dagen geen last).

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Mij werd verteld (en ook uit veel ervaringen gelezen) is dat hij eigenlijk vaak gelijk al werkt na de behandeling.

Ik heb het dus net als jij 2 cycli aangekeken waarbij ik in de 3e cycli dus veel meer tussentijds bloedverlies kreeg en ik dus naar de gyn ging bellen en die plande een gesprek in voor verwijdering van mijn baarmoeder met een andere gyn.
    4 maanden na het uitvoeren vd novasure ging ik onder het mes voor een baarmoederverwijdering.

Ik blijf voor je duimen dat het nu toch nog gaat omslaan (maar betwijfel het helaas)

5. ellalovescoffee

Dank je @RoGiJuLi. Alsof de duvel ermee speelt vandaag inderdaad een forse doorbraakbloeding :evil:
    Toch vind ik het vreemd. Op de echo zag ze dat het baarmoederslijmvlies er mooi dun uitzag. Alleen een paar plekjes die nog niet helemaal dicht waren en waar nog wondvocht af kwam. Je zou toch denken dat dat uiteindelijk wel dicht gaat, al duurt het vier maanden? Ik snap gewoon niet goed waar dit nu vandaan komt. Als het nu helemaal niet gewerkt had, ok, maar met dit blijf ik inderdaad nog een beetje hopen op herstel uiteindelijk :$

Ze ging met het team overleggen en belt me begin volgende week terug.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Balen zeg :(
    Hopelijk weet je snel waar je aan toe bent.

ellalovescoffee vindt dit leuk.
  7. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    Ik heb vorig jaar juli een Novasure behandeling gehad en het duurde bij mij ook best lang, 7-8 weken voor die vieze afscheiding weg was. Maar ben sindsdien niet meer ongesteld geweest en de overige klachten (behalve de gevoelige borsten en chocoladecravings) zijn ook als sneeuw voor de zon verdwenen. Het kán dus nog…maar moet er wel bij zeggen dat ik in die weken na de ingreep wel wat bloedverlies heb gehad maar dat dat niks te maken had met m’n cyclus.

8. ellalovescoffee

En toch geeft me dat weer wat hoop @RE080219 :) Fijn dat het bij jou daarna helemaal goed gekomen is.
    De gynaecoloog zei ook: voor hetzelfde geld is het morgen over. Ik wacht het sowieso nog een cyclus af.

RE080219 vindt dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik ben na de novasure, ook ivm sterilisatie, nooit meer ongesteld geweest maar heb zeker tussen 8 en 12 weken afscheiding en wondvocht verloren (was echt leuk in de zomer :rolleyes:) maar toen dat over was toen kon ik mijn geluk niet meer op. Nooit meer ongesteld. Ik merk nog wel wanneer ik normaal ongesteld zou zijn (was altijd onregelmatig) maar dan ga ik ineens rare dingen eten en poets ik nog obsessiever dan normaal. Mijn omgeving weet dan ook hoe laat het is, menstruatie gedrag zonder een druppel bloed :p

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik heb hier geen ervaring mee maar ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is. Ik heb na mijn lis-excisie in nov 2020 ook echt nog een aantal weken andere afscheiding en vocht verloren (en aangezien er gewoon een flinke wond zat rook dit echt niet fris). Vreselijk irritant. Sorry voor de details maar ik verloor toen nog 1 keer een groot stolsel en toen stopte alle smurrie direct! Alsof dat echt het laatste ‘restje’ van de wond nog was. Ik hoop voor jou voor een vergelijkbare afloop.

Wordt de novasure enkel toegepast bij hevige menstruaties? Ik ben bijv vrij onregelmatig.

11. ellalovescoffee

O, super fijn om te horen @GossipGirlxoxo! Dus zelfs na zo'n 12 weken nog goed gekomen. In de zomer lijkt me nog minder fijn: niet zwemmen en zo :( Het lijkt mij trouwens nog best vreemd om helemaal niet meer ongesteld te worden. Met een normale ongesteldheid en een week of 3 niets zou ik al blij zijn :)

@Nina Sanders: fris is anders inderdaad :| Zoooo zat van die drab en inlegkruisjes.
    Naar mijn weten is Novasure alleen bij hevig bloedverlies, aan onregelmatigheid doet het niets. Maar voorlopig heb je daar geen omkijken naar zie ik ;) (Gefeliciteerd!)

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Klopt indeed. Dankjewel ;).
    Ik had er nog nooit van gehoord nl!

13. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik ben gisteren voor de intake van de novasure geweest. Hebben ze dmv een waterecho gekeken of alles in orde is. Dat is het alleen vinden ze mij te jong om de novasure te doen, 32. Dus moeten ze eerst met hele team overleggen en dan moet ik over 2 weken terug komen voor gesprek met een staflid of ze het wel of niet willen doen, of evt andere oplossing die hun willen, is een spiraal. Duidelijk aangegeven dat dit geen oplossing voor mij is. Heb ontzettend veel pijn van de waterecho gehad, gisteren hele dag plat gelegen en nu is de pijn wel minder maar nog steeds heel vervelend aanwezig. Ik zit echt enorm te twijfelen of ik het nog wel allemaal wil..

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Hahahahaha dat laatste heb ik ook nog steeds.
    Gekke cravings, ook soms wat eisprong/ongi buikpijn etc.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. ellalovescoffee

Mag ik nog vragen @GossipGirlxoxo heb jij nog wel in die tijd een controle of iets van een kuur met pillen of zo gehad? Of is het gewoon vanzelf uiteindelijk gestopt?

16. ellalovescoffee

Dat is niet fijn :(
    Tja, op dit moment zou ik het je niet aanraden ;)

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Interessant topic. Ik zelf heb zoveel bloedverlies, onregelmatige cyclussen en veel tussentijds bloedverlies (ondanks de hormoonaanvullingen). Mirena helpt niet, AC pil ook niet). De gyn begint elke keer weer over de novasure. Maar ik zie de bui al hangen: niets helpt bij mij en straks laat ik m’n baarmoeder slopen en ben ik nog geen stap verder. Lastige materie.

Mar76 en flipflop vinden dit leuk.
  18. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.201
    533
    113
    Ik sta op de wachtlijst voor de novasure behandeling, hoop dan wel van het vele bloedverlies af te zijn en nog beter helemaal geen bloedverlies meer..

19. GossipGirlxoxo

Klopt ik voel af en toe ook nog de eisprong buikpijn heel duidelijk!

20. GossipGirlxoxo

nee dat is wel vanzelf over gegaan met een beetje goed voor mezelf zorgen. Gezond eten, veel sporten, lekker vaak ontspanning zoeken.

ellalovescoffee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina