Waar ga jij bevallen?

Discussion in 'De bevalling' started by ikkeook, Mar 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Waar ga jij bevallen?

1. In het ziekenhuis

2. Thuis

3. In het ziekenhuis met medische indicatie

4. Weet ik nog niet

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. ikkeook

ikkeook Actief lid

Jan 12, 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    Hey dames

Waar ga jij bevallen thuis of in het ziekenhuis?
    En waarom kies je daarvoor?
    Wat vind jij de voordelen van jou keuze?
    Wat vind je de nadelen van jou keuze?

2. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    O, ik voorzie weer een reltopic.;)
    Ik kies voor ziekenhuis.
    Hier voel ik me veiliger en pijnstilling voorhanden.
    Nadeel: de omgeving, het is niet thuis en ik hoor vaker dar zh bevallingen langer kunnen duren dan thuisbevallingen.

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Thuis.

Heb met allebei ervaring en mijn thuisbevalling is echt veel beter bevallen! Qua veiligheid valt het wel mee, bij de minste twijfel bellen ze al een ambulance. En pijnstilling wil ik niet, dus daarvoor hoef ik ook niet naar het zkh. Vond het heerlijk lekker thuis, veel relaxter. Echt een aanrader :)

4. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Hier ook ziekenhuis, voel ik me veiliger bij, en sta aardig op het punt om een medische indicatie te krijgen dus dan heb ik sowiesie niks te kiezen..

En eigenlijk heb ik sowieso niets te kiezen, woon 4 hoog zonder lift, er is mij toen al gezegd in het begin in het geboortehotel of ziekenhuis te moeten bevallen omdat het medisch niet verantwoord is thuis met die trappen..

Agh ja, waar je ook bevalt, die baby komt er toch wel uit :D

5. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

May 17, 2012
    1,784
    1
    0
    Ik thuis. Dat is mijn doel. ;) vind het een voordeel dat ik straks gewoon snel mijn eigen bed weer in kan, en ik een fijn thuis gevoel heb. Nadeel vind ik dat ik niet echt pijnstilling zou kunnen krijgen.

Overigens is mijn doel thuis en als het ziekenhuis wordt is dat ook prima!

6. ikkeook

ikkeook Actief lid

Jan 12, 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    Reltropic? Waarom dat dan? Het is toch iedereen zijn vrije keus en daar zul je vast je motivatie voor hebben toch
    Ik ben nog nooit eerder bevallen maar ga als morgelijk voor thuis en wil ook geen pijnstilling maar wil graag van jullie horen wat jullie de voor en nadelen vinden van de opties

7. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Ik had gekozen voor thuis.
    Maar onverwachts ingeleid. Vond het ook wel een prettig idee.
    Maar het had thuis ook gekund. Ik weet nog niet wat ik bij een tweede zou doen.

8. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ziekenhuis. Helaas geen eigen keuze, maar op indicatie...
    Op zich vind ik het niet zo heel erg, maar had wel graag de keuze willen hebben.

9. Myhiro

Myhiro Actief lid

Oct 13, 2012
    492
    0
    0
    Hier in België bevallen we bijna allemaal in het ziekenhuis, is helemaal anders dan in Nederland merk ik :) We blijven ook standaard 3 nachten. Ben niet anders gewoon dus vind het prima zo! Al lijkt me het gevoel van thuis bevallen ook wel iets, lekker in je eigen omgeving en 's avonds terug in eigen bed. Al weet ik niet of ik het zou doen, zou te veel schrik hebben dat er iets fout loopt en we niet op tijd in het ziekenhuis zijn denk ik :)
    In het ziekenhuis waar ik zal bevallen zijn alle kamers trouwens heel erg gezellig, 'huiselijk' ingericht dus dat valt ook mee ja. Alles is echt tip top in orde. Ik zou ook graag een badbevalling hebben, en ook al zou dit niet gaan lukken hebben ze wel nog een heeel erg grote 'relax' kamer met allerlei relax dingen en een lekker groot ontspanningsbad. Klinkt misschien gek, maar ik kijk er al naar uit haha :p

10. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    In het ziekenhuis. Dit keer medische indicatie maar anders zelf ook gewild. Veiligere omgeving en de rommel niet in je eigen huis ;)

Bij de eerste kwam de placenta niet en verloor veel bloed. Ben blij dat ik toen al in het ziekenhuis was anders had ik met loeiende sirene naar het ziekenhuis gemoeten..

11. lilian79

lilian79 Bekend lid

Feb 28, 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    O ik hoop zooooo weer thuis te bevallen! Heb nu zowel een z'huis als thuisbevalling meegemaakt en echt waar ( voor mij dan....) vond ik het ultiem om samen met de liefde van mijn leven en onze prachtige dochter in ons bed te liggen....ipv Tl balken en witte jassen, hij moest naar huis ( beviel in de avond laat, dus ik moest blijven)...wbt de pijstilling, die kreeg ik in het z' huis, noooooit meer, weet nog niet eens een kwart meer wat er is gebeurt en wie wat heeft gezegd, nee als het kan heel graag thuis!

12. Amytje

Amytje Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    1,044
    25
    48
    Female
    Midden Nederland
    Vorige wilde ik thuis bevallen, maar uiteindelijk in het zkhuis beland omdat dochter in het vruchtwater had gepoept.
    Gelukkig was ik daar, want ze is uiteindelijk met de vacuüm geboren ook omdat ik geen persweeën had.

Ga nu het risico liever niet lopen op weer zoiets en ik dan thuis ben..

Nadeel; steriel en minder "warm" dan thuis.
    Voordeel; medische handelingen gelijk uit te voeren.

13. JustSanne

JustSanne Actief lid

Mar 8, 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    Wil graag thuis bevallen, maar moet nu in het ziekenhuis bevallen ivm verplichte observatie van de baby door langdurig medicijngebruik =(
    Bij de eerste ook medische indicatie ivm langdurige opname in het ziekenhuis.

14. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    zieknhuis met medische indicatie

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vrees het ziekenhuis op medische indicatie (GBS)...maar ik zou liever thuis bevallen

16. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Thuis, beviel bij de eerste ook goed;)
    Het enige waar ik me zorgen over maak is de vloerbedekking:D
    Maar gewoon lekker op zijn hollands, gewoon thuis, dat was mijn gedachte.
    Hoewel ik het ook best wel in het ziekenhuis zou willen hoor, gewoon ook om de sfeer, dat er voor je word gezorgt.. hihi beetje oppervlakkig he, sorry!

17. Masika

Masika Niet meer actief

Ik hoop weer lekker thuis te bevallen. Daar voel ik mij gewoon het meest op mijn gemak.

18. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Ik hoop opnieuw thuis.
    De plek waar ik helemaal ontspannen en mezelf kan zijn. Mijn eigen badkamer, bad, toilet en bed. Dat zijn voor mij de voordelen.

Nadelen kan ik niet noemen. Mocht er iets zijn, dan is het ziekenhuis dichtbij.

19. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Ziekenhuis met medische indicatie. Vanwege risico op HELLP en omdat ik een sectio moet vanwege 2 voorgaande sectio's. Dus weinig keuze :D

20. Regenboogmam

Regenboogmam Actief lid

Aug 21, 2008
    389
    0
    16
    Ik hoop ook weer thuis te bevallen. Heerlijk!
    Wel leuk om te zien dat er zoveel voor thuis kiezen.

Share This Page