Yinthe of Fem, beide wel leuk en passend. Voorkeur voor Fem, Y.fke icm Yinthe misschien een beetje jut en jul. Famke vind ik vreselijk, dan liever Femke.
Famke vind ik een beetje te jut en jul, Fem een te korte naam.. en Yinthe heeft dezelfde voorletter. Ik zou voor Jinthe gaan. Of misschien; Eefje Hiske Ninthe Benthe Thirza Hanna
Ik vind Fem leuk en kan er prima bij. Misschien nog: Cato, Febe, Jade, Jara, Juna, Mare, Nora, Nova, Suze, Zara
Jinthe Yinthe vind ik een heel stuk minder mooi en tevens niet heel handig dat beide namen dan met een Y beginnen... Fem vind ik zo hard Daarnaast hou ik niet van namen met 1 lettergreep. En Fem doet me ook nog eens aan feminisme/feministe denken.. Femke vind ik zo mogelijk nog erger dan Fem. Daarnaast vind ik het erg jut en jul naast Y. staan omdat beide namen op -ke eindigen. Ik zou gaan voor een hele andere, mooie, friese naam: Doutzen of Jildou Edit: zie nu pas dat het Famke is. I.m.o. niet veel beter dan Femke. Buiten dat hou ik niet van namen die 'meisje/zoon/jongen' oid. betekenen.. (net zoals Boy en Guy bijvoorbeeld).
Ik heb Fem gestemd, omdat ik de schrijfwijze van Yinthe niet sterk naast Y.fke vindt. Jinthe of Jenthe wel mooier. En om dan voor een naam op eindigend op -ke te gaan, vind ik niks. Ik vind Jildou ook prachtig, zoals hierboven werd geopperd. Andere opties: Mara Hilde Nina Saar Veerle Lauren
Jinthe met een J is geen slecht idee (we hebben nog niet echt naar de schrijfwijze gekeken). Jildou vind ik ook mooi, hoe spreken jullie het uit? Juul staat ook nog op mijn lijstje Ik vind de naam voor een tweede veel lastiger dan bij de eerste!!
Yinthe gestemd, maar liever als Jinthe. Komt anders een beetje gezocht over, alsof je per se weer een naam met een Y wilde. Andere ideeën: Tesse Tessel Ninthe Veerle Fenne Fenna Febe Imre Ilse Merle Marle Amra
Gestemd voor Famke, maar dan zou ik er Femke van maken. Famke vind ik niet zo leuk, zeker niet na het fiasco met Famke Louise. De gelijke eindiging op -ke is een klein beetje jut&jul maar ik vind ze verschillend genoeg dat het leuk is. Alleen, als de wens voor een derde er is, zou ik het misschien niet doen want dan valt die 3e qua naam buiten de boot.
Ehh ik zou niet weten hoe je Jildou nog anders uit zou kunnen spreken dan gewoon zoals het er staat? Of dacht je misschien dat het zo'n naam was als wat tegenwoordig de tendens is: dat je het uitspreekt met Dj-? Juul vind ik mooi maar zou ik persoonlijk niet gauw kiezen omdat niet iedereen het op dezelfde manier uitspreekt. De één zegt Zjuul (de uitspraak zoals ie hoort uit het land van herkomst: Frankrijk). De ander zegt het op z'n hollands: Juul. En de derde spreekt het uit op z'n engels: Djoel.
- Jitske - Anne - Elin - Lobke - Jinthe - Jildou - Mare - Sigrid - Lenneke - Marit - Mirthe - Nynke - Hilde/Hilda - Baukje - Aukje - Janna - Jonne - Laure - Jelka - Margit
Yinthe gestemd maar dan inderdaad als Jinthe geschreven. Ik vind de suggestie van @hummeltje5 Jildou ook heel mooi, mooier ook dan Jinthe. Fardau vind ik ook mooi.
Jildou staat op het lijstje en Yinthe is aangepast naar Jinte, Tnx! @hummeltje5: vroeger was het gewoon Piet of Kees en sprak je het uit zoals het er stond. Tegenwoordig hebben de meest simpele namen al een bijzondere uitspraak dat ik soms zo twijfel Het is maar goed dat ik niet voor de klas sta.
Daar heb je wel een punt ja. En is het geen bijzondere uitspraak, is het wel een bijzondere schrijfwijze... Leuk Jildou erbij Van Yinthe naar Jinte dus? Vanwaar de -h- laten vallen?