We twijfelen over de meisjesnaam Mirre. Wordt het dan niet: waar zijn goud en wierook?(kerstverhaal bijbel) Iemand hier ervaring mee?
Ik ken een super schattig meisje Mirre. Haar baby broertje heet Lux. Ik had het tot nu toe nooit bedacht al iets bijbels en kerst-achtig. Maar misschien geld dat anders voor meer gelovige mensen dan ik ben. Ik vind Mirre is ieder geval een leuke naam!
Ik heb bij Mirre ooit aan wierook een goud gedacht maar ik ben dan ook niet bekend met de bijbel Ik vind het vooral erg mooi klinken Ik kende wel ooit een Marre, misschien vind je dat nog een mooi alternatief als je twijfelt. Of Mirle, vind ik zelf erg mooi.
Ik ben absoluut niet gelovig, maar ik denk inderdaad wel meteen aan wierook en goud. Jammer, want ik vond het zelf ook een erg mooie naam, maar kon die associatie niet loslaten. Mirle, Mirthe, Myrne zijn misschien nog alternatieven?
Ik ben wel gelovig maar ik denk niet meteen aan Goud en Wierook, bij ons in de kerk zit een klein meisje dat Mirre heet, en voor zover ik weet is nog nooit die associatie gelegd.
We twijfelen tussen Mirre of Senne. Mijn voorkeur gaat uit naar Mirre. Die van mijn man naar Senne. Om het makkelijk te maken☺
Ik vind het een hele mooie naam. Ik denk in eerste instantie aan de naam, daarna aan de plant en in de derde plaats aan de drie geschenken. En als mensen daar toch het eerst aan denken, er zijn vervelendere associaties dan goud en wierook.
Ik denk wel meteen aan het kerstverhaal. Maar als je andere optie Senne is, zou ik toch voor Mirre gaan. Senne vind ik erg mannelijk.
Ik ken geen Mirre, maar ik ben wel christelijk opgevoed en ik denk niet meteen aan de wijzen uit het oosten. Leukere naam dan Senne. Mirre vind ik een upgrade van de gangbare variant Mirte, Senne juist een downgrade van Sanne.
Ik denk wel aan het goedje mirre, bij de naam. Niet per se (alleen) het kerstverhaal maar sowieso, het werd gebruikt in allerlei mediterrane religies en geneeskunde enzo. Vind dat een mooie associatie. Was even gaan zoeken trouwens en mirte is dus niet dezelfde plant als mirre, maar heeft óók mediterrane en religieuze en geneeskrachtige connotaties. Handig, die op elkaar lijkende namen
Ik ken een meid (van ongeveer 25) die Mirre heet, moest meteen aan haar denken. En dat is een hele lieve meid
Bedenk ook dat als mensen willen pesten dat ze hoe dan ook wel een manier vinden. Ik denk niet dat er een naam bestaat waar geen grap mee gemaakt kan worden. ik zou dat me niet laten weerhouden om een naam te kiezen als je die mooi vindt