Ik heb begin december een miskraam gehad, die kwam pas na 6 weken op gang toen kwamen we er ook pas achter bij de 12 weken echo. Geen curettage gehad, wel een controle echo en daar bleek alles zo goed als schoon te zijn. Ik vloeide nog dus ze kon het niet helemaal goed zien. Ik heb ook wel een week of 3 nog gevloeid en enkele stolsel verloren. Dit was volgens de vk normaal. Na 7 weken kwam mijn menstruatie weer op gang. Daarna nog 2 menstruaties gehad, een na 28 en afgelopen week na 30 dagen. Mijn menstruaties zijn wel veranderd moet ik zeggen. Veel heftiger en veel meer slijmerig. Ook duurde ze erg lang 1 week heftig en dan verloor ik de week daarna nog steeds oud bloed bij het afvegen. Mijn laatste menstruatie is afgelopen woensdag begonnen en was tot en met zondag vrij heftig, daar na dus alleen maar oud bloed. Nu had ik gisteren een paar keer flinke krampen maar zocht daar eigenlijks niks achter. Vanmorgen verloor ik echt net na het opstaan een flink stolsel (en bal van 3 cm doorsnee)! Ik voelde het er gewoon uit floepen. Het erg leek op wat ik na mijn miskraam ook verloor. Het was niet erg bloederig maar meer leverachtig. Daarna verloor ik niet echt bloed meer nog wel nog een beetje slijmerig afscheiding die wat roze was. Alleen nu, een paar uur later, verlies ik toch wel weer bloed. Net op de wc liep het er gewoon uit! Weer helemaal rood bloed en niet slijmerig. Dus wat zou dit kunnen zijn? Ik kan me voorstellen dat dat stolsel weer een wondje in mijn baarmoeder heeft veroorzaakt maar waar komt dat stolsel dan vandaan? Was ik dan weer zwanger (was 2 dagen overtijd bij een gemiddelde cyclus van 28 dagen)? Of is dit nog iets van de miskraam van december wat mij zelf sterk lijkt maar toch? Zou ik hierover met de vk kunnen bellen of toch de HA? Ik hoop dat iemand me raad kan geven want vind het toch maar een rare situatie.
Jeetje, dat is schrikken. Ik zou zsm een echo laten maken en hcg laten prikken, dan weet je of het oud of nieuw zwangerschapsweefsel was. Laat je bloed ook even nakijken op ontstekingen, voor de zekerheid. Ik heb ook weleens weefsel verloren na een curettage, maar dat was twee keer na een paar dagen en één keer na een week of drie. Het was alleen niet zo'n groot stolsel als jij beschrijft. Hoop dat het bloeden snel ophoudt... Suus
Klinkt niet echt fijn zeg. Ik zou zeker even de huisarts alarmeren of de gyn/vk en je niet laten afschepen. Sterkte.
Klinkt heel erg vreemd, ik zou zeker even contact opnemen met je huisarts, denk dat die je een doorverwijzing geeft naar de gyn. Hou ons op de hoogte en sterkte!
heb de vk gebeld maar omdat ik niet zwanger ben en de miskraam al meer dan 3 maanden geleden is is het geen verloskundig probleem. Ik moet dus contact opnemen met de huisarts en dan hopen dat die me door verwijst. Dus dat doe ik dan maandag maar. Het bloeden is trouwens gisterenavond weer gestopt dus was alleen maar gisteren overdag.
Tuurlijk moet je worden doorverwezen. Een echo lijkt me geen overbodige luxe in dit geval. Heel veel sterkte, ik hoop dat het nu klaar is met het bloedverlies. Suus