Koortslip?baby 3 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sophie28, 15 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie28

Sophie28 Actief lid

24 jan 2012
    179
    2
    18
    NULL
    NULL
    Goedemiddag!

Ik heb een vraag, ik heb een baby van 3 weken en zag net een rood plekje onder mijn lip.
    Ik heb geen idee of dit een koortslip is want die heb ik nog nooit gehad namelijk. Ik heb er nu zo'n compeed plakkertje opgeplakt maar inmiddels wel heel bang dat ik mijn baby besmet zou hebben, kunnen jullie mij helpen?op internet lees ik allemaal horror verhalen

Grtjs Sophie

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemiddag Sophie,

goed van je dat je het plekje gelijk hebt afgedekt. Belangrijk is dat je oppast met kusjes geven en knuffelen als je het niet afgedekt hebt, want dan kan het zeer besmettelijk zijn, zolang het blaasje aanwezig is. Is het blaasje ingedroogd en zit er een korstje op, dan kan het geen kwaad meer. Daarnaast is het belangrijk dat je goed je handen vast, zeker als je de baby gaat verzorgen. De kans dat je de baby besmet hebt is zeer klein, want je geeft aan dat het een rood plekje is en nog geen blaasje. Merk je toch dat je baby ziek wordt, direct aan de bel trekken en melden dat je hoogstwaarschijnlijk een koortslip hebt. Ik hoop dat je er snel weer vanaf bent! Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina