derde kind geen kraamzorg?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Amfy, 14 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

uhm dat doe je zelf ik heb niet 1 keer op bed gelegen hoor in zat gewoon beneden en deed alles zelf.

de vraag over ziekte ja bij de 2de kreeg zoon buikgriep ja vervelend maar de kraam deed niets met hem hoor.
    hij had diaree en deed het in zijn luier maar ik kon heb zelf verschonen.

ja mijn vriend doet veel in de kraam week maar dat doet hij anders ook. Een huishouden run je met zijn 2en dat doen we nu en in de kraamtijd ook. wat is het voor een moeite te stofzuigen en dwijlen en de afwasmachine in te pakken? een uutjes maximaal. hoezo zielig?

of hij nu gaat werken en een week van 60 uur moet maken of thuis is en iedere dag eventjes een uurtje iets moet doen?

2. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen

Gelukkig is hij niet wereldvreemd van een stofzuiger of een vaatwasser;)
    Maar hij is ook papa geworden, het is ook zijn kindje waar hij van moet kunnen genieten..

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

tuurlijk maar als ze gaan werken zien ze de kleine ook 8 uur per dag niet

4. tulip

tulip Niet meer actief

daarom hier wel kraamzorg en een goede balans vind ik. Man kan en van kind genieten en voor onze oudste zorgen en samen met de kraamverzorgster de andere taken doen.

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

O nee hier doet hij dat ook....en het hele huishouden als het moet:D

6. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    ik heb ook 3 kids maar vond het toch altijd wel fijn hoor een kraamhulp. tuurlijk is het ook weer prettig als ze weer weggaan en dat is vaak het moment dat ze nog 2 of 3 dagen komen.

qua advies heb je t niet nodig, je weet alles al (denk je). Ik heb nl van de laatste kraamhulp toch weer een handige tip geleerd die ik nog niet wist).

ik vond het vrnl fijn dat ze ons bed elke dag verschoonde, de was elke dag wegwerkte en met de baby druk in de weer was en ik heerlijk in mijn bedje kon liggen.

want kijk uit: te snel weer trap op / trap af / tillen / teveel doen is de eerste 4dagen funest voor je bekkenbodem! Met 2 kids eromheen ben je gewoon al snel veel te druk.

ik ben ook zeker het type van: hup..we gaan er weer voor.
    maar toch ben ik 4 dagen boven gebleven, heb ik mijn slaap een beetje proberen in te halen en heerlijk van het kraambezoek genoten.

vergeet ook niet dat je niet weet hoe deze bevalling gaat zijn....misschien wel heel zwaar?
    probeer de eerste dagen goed op te laden, zie het voordeel van de kraamhulp. Laat haar gewoon 3 daagjes van 4 uur komen ofzo en dan goed afspreken dat ze de was doet en je bed verschoont ofzo..

7. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    waarom stel je eigenlijk de vraag als je het al zo goed weet dat je het niet nodig hebt?
    ik vind het bizar, maar als jou man er ook zo overdenkt dan moet je gewoon niet aan kraamzorg beginnen en hier geen discussies aanzwengelen omdat anderen wel kraamzorg nemen.

ik hoop niet dat je over een paar jaar aan de TenaLady vast zit...denk aan je bekkenbodem en neem je rust!

8. lies276

lies276 Niet meer actief

dat vind ik nou eens een heel goed advies! bekkeninstabiliteit en verzakkingen kun je krijgen door meteen na de bevalling gewoon weer in de running te gaan en net te doen alsof je lichaam niet net een zwangerschap en bevalling achter de rug heeft.
    je moet het zelf weten, maar niet klagen als je over een aantal jaar over je baarmoeder struikelt;).

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Amfy, juist omdat je man straks weer 8 uur per dag moet werken na de bevalling, moet hij toch juist van de kraamtijd ook kunnen genieten?

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee hij in de eerste 3 weken na de bevalling gewoon thuis.;)

11. tulip

tulip Niet meer actief

haha moet hier toch wel even om lachen..:D maar klopt onze kraamverzorgster waarschuwde mij ook om niet zo'n stoere mama te willen zijn die alles wel ff lekker zelf doet...

12. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Hier sluit ik mij bij aan, inclusief het Tena verhaal ;)
    Het is geen vraag maar meer een topic van 'ik hang de sterke ubervrouw uit'

TS neem lekker geen kraamzorg, prima toch? Iedereen moet doen waar hij/zij zicht prettig bij voelt. Ik neem liever een beetje rust tijdens de kraamweek, je krijgt het nog druk zat.

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

joh lul ff niet zo achterlijk ja jezus zeg ik ben echt geen ubervrouw hoor leg me ff woorden in de mond.

als ik toch geen hulp nodig heb gehad omdat A en goed te pas ben en B mijn man thuis is dan is het toch meer dan logisch dat ik een ander voor laat gaan die de hulp wel nodig heeft?

hoezo denk je dat ik niet rust trouwens dat heb ik toch nergens gezegd? allemaal aan names dat is toch geweldig denk aub eens een keer na als je begin zorg dat dat je weet hoer het hier gaat. jezus zeg

daarbij als je gewoon de bekken bodem oefeningen die DIE IK AL 5 JAAR lang doe dan ik je bekken bodem sterk genoeg hoor. hoe doen vrouwen dat dan die alleen een wc beneden hebben?

14. tulip

tulip Niet meer actief

maar als je zo zeker bent, is het toch ook geen vraag meer of je kraamzorg moet nemen. Volgens mij heb jij je keuze allang gemaakt.

15. lies276

lies276 Niet meer actief

uuhhmm, volgens mij heb je dit toch echt zelf geschreven??!!
    niemand legt jou woorden in je mond.

16. lies276

lies276 Niet meer actief

als je sterke bekkenbodemspieren hebt is dat zeker een pré, maar door je hormonen (en de bevalling) worden je gewrichten instabiel.
    daarom is het na een bevalling zeker te adviseren (en elke fysio zal dit beamen) om de eerste dagen het bekken vooral (platte) rust te gunnen en daarna pas weer langzaamaan te gaan belasten.
    vrouwen die geen toilet boven hebben adviseer ik dan ook om de eerste dagen onder de douche te plassen (gelijk goed schoon gespoeld daar aan de onderkant) en geen of zo weinig mogelijk trappen te lopen.
    de badkamer wordt elke dag door de kv schoongemaakt (tja, bij jou dan niet;)), dus dat is verder geen probleem.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

sinds wanneer staat rusten in verband met op bed liggen?

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

bij de eerste heeft de kraamhulp helemaal niets schoon gemaakt hoor oje 2 keer de wc boven waar ik 1 keer per dag op zat verder helemaal niets. omdat dat niet nodig was volgens de kraamzorg. stond ook niet op de lijst.
    terwijl ze er genoeg was

19. lies276

lies276 Niet meer actief

voor het bekken is het beter om de eerste dagen na de bevalling plat te liggen (alleen overeind voor douche/toilet).
    heb ik niet bedacht hoor en ook vooral niet doen als je er geen waarde aan hecht!!!!!:( het is bewezen dat je er klachten in de toekomst mee kan voorkomen, maar vooral niet doen als je denkt dat je het zelf beter weet!

dat de kv van jou die dingen niet deed wil niet zeggen dat dat ook haar taken niet zijn/ waren.

zoals je ws al wel merkt word ik een beetje kriegel van jouw opmerkingen.
    oké, de kraamzorg is jou blijkbaar niet bevallen. dat kan en dat is heel vervelend, maar zoals ik al eerder aangegeven heb gaat niet elke vk er mee akkoord om de verantwoordelijkheid van een kraambed op zich te nemen als er geen kraamzorg is en de meeste kraamzorgorganisaties willen niet minder dan 24 uur kraamzorg geven.
    that's it!
    dan moet je dus zelf de keus maken of je óf geen kraamzorg (en dus evt. helemaal geen verloskundige nacontrole) neemt, óf je schikt je in wat er wél mogelijk is.
    en ga (of moet je uiteindelijk wel) je toch voor kraamzorg, maak dan goede afspraken en wees zelf ook een beetje schappelijk.

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

het stond hier niet op de taken lijst van de kraamverzorgster die ik bij mijn zoon heb gehad. bij mijn dochter zouden ze het alleen doen als ik de 8 uur af nam. anders zouden ze alleen de controlles doen en de baby in bad

Ik mag sowieso niet plat liggen dus hoe moet ik dan plat liggen ik zit ookniet in 90 graden maar in 45. De gynaecoloog heeft er in het ziekenhuis nooit wat van gezegd na beide bevallingen niet dat ik rechtop zat en liep.ik beval sowieso op medische indicatie in het ziekenhuis en moet sowieso 24 uur blijven dat is iedere bevalling zo geweest dus op dag 2 of 3 komt de kraamzorg( bij zoon was het op dag 3 bij dochter dag 2 bij zoon op dag 2 thuis gekomen en toen zijn ze een half uurtje geweest in de middag om af te spreken welk dagdeel ze kwam en bij dochter waren ze er dag 2 in de middag van 2 tot 4) dan is er dus al weer een poosje over heen gegaan dus misschien dat het daarom ook zo is hoor maar tegen mij is nooit gezegd dat ik moest gaan liggen omdat het beter zou zijn.

dat van die 24 uur weet ik en dat staat mij dus zo tegen omdat ik bij mijn dochter dus wel die 24 uur betaald heb en ze maar 7 uurtjes is geweest. en ik weet dat ik dat zelf doe maar als ik me goed voel en ze heeft de controlles gedaan en de kleine in bad. dan is ze klaar. moet ze dan nog 2 uur voor der uit kijken terwijl ze eigenlijk voor een andere vrouw had kunnen zorgen?

Deel Deze Pagina