Inkomen doorgeven gastouderbureau?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Frutsel04, 4 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frutsel04

Frutsel04 Actief lid

14 apr 2014
    220
    58
    28
    Ik heb zojuist de intake formulieren ontvangen van een gastouderbureau,
    waarop we ook ons verzamelinkomen moeten opgeven.

Is dit gebruikelijk? Ik snap dat ze dan een berekening kunnen maken van de netto kosten voor ons. Maar het lijkt me nogal privé. Hoeveel toeslag we krijgen kunnen we ook zelf berekenen.

We waren eerst met een ander gastouderbureau bezig (deze is failliet gegaan :S), en daar vroegen ze het niet. Daar kregen we gewoon een overzicht van de berekening totale kosten.

2. Frutsel04

Frutsel04 Actief lid

14 apr 2014
    220
    58
    28
    Niemand die dit weet/ervaring mee heeft?

3. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Geen idee of het normaal is. Maar zie het probleem niet echt.
    Alsof hun het wat uit maakt wat jullie inkomen is. Ze doen daar niks mee verder.

4. minon

minon Niet meer actief

Wij hebben dit niet doorgegeven hoor. Je kan een proefberekening maken van de netto kosten op de site van de belastingdienst.
    Om je toeslag aan te vragen heb je een aantal gegevens van hun nodig zoals uurtarief, aantal af te nemen uren en een paar codes waaronder de gastouder geregistreerd staat.
    Ik zou het dus niet invullen.

5. Frutsel04

Frutsel04 Actief lid

14 apr 2014
    220
    58
    28
    @Gerdatje: omdat dat privé is, ze hoeven niet alles te weten vind ik.
    Maar wellicht dat mensen het handiger vinden om meteen te zien wat ze netto betalen.

@Nijntje1990: we hebben inderdaad zelf allang (proef)berekend wat we terug zouden krijgen! Dank voor de tip van de gegevens :)

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    nee hoor, hebben ze niks mee te maken. het is toch aan jullie wat je moet betalen en terug krijgt? als je maar zorgt dat je de rekening betaald aan hun!

7. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Nee hebben ze niks mee te maken. Heb je zelf alleen nodig bij aanvraag toeslag

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Sommige bureaus bieden aan om de kotaanvraag voor je in te dienen, maar dat is zeker geen verplichting. Vond t zelf ook prive.. lekker vakje leeg laten :)

Deel Deze Pagina