Derde kindje alleen voor rijke mensen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Queen1986, 5 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik snap t wel. Maar vind dan ook dat ieder die voor die school kiest dat moet betalen.
    Is t een soort van particuliere school of dat niet?
    Want je krijgt als school toch ook geld voor ict en een conciërge. Kleinere klassen ligt vaak gevoelig omdat dit ntl geld kost en het bestuur dat vaak onnodig vindt.
    Dus met t geld van ouders kunnen ze zich in principe dus meer formatie veroorloven om klassen kleiner te maken en ook een conciërge te hebben. Ik vind het een makkelijke oplossing in ieder geval. Ik zou dat dan ook wel betalen als mijn kids daardoor in klassen van max 20 lln zouden zitten ipv 30.

2. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Maar goed: dit topic gaat over het feit of een 3e kind te betalen is. Dus laten we niet te veel ingaan op mijn specifieke situatie. Ik open er binnenkort wel eens een topic over.

3. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Of een 3e kind te betalen is?
    Toen wij onze derde kregen was mijn man nog gewoon in loondienst en ben ik gestopt met mijn parttime baan.
    Hij verdiende toen nog gewoon modaal en ik vond het prima te doen.
    Onze lasten waren gemiddeld en er waren toen nog geen toeslagen zoals zorgtoeslag of kindgebonden budget volgens mij. Maar dat is alweer 9 jaar geleden.

Op dit moment ben ik zwanger van onze 6e en kan ik wel zeggen dat het er allemaal niet goedkoper op geworden is.
    Ik werk zelf niet buitenshuis, wel in het bedrijf van mijn man.
    De omzet van ons bedrijf is gelukkig meer dan toereikend om een gezin van 6 kinderen te onderhouden.
    In onze omgeving ('streng' gereformeerd om het even duidelijk te omschrijven ;) ) zijn er veel gezinnen met meer als 3 kinderen. De meeste moeders werken niet. Vrijwel iedereen heeft een koophuis en de mannen meestal een doorsnee baan (rond modaal inkomen) en ik zie echt geen problemen oid.

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    het is vooral opletten op wat je uitgeeft en nadenken of het het echt waard is wat je geeft, een kind heeft mijns inziens geen 7 paar schoenen nodig maar 2 paar is meer dan voldoende (gaat er een paar kapot dan halen we een nieuw paar, en elke 3 maanden krijgen ze wat ze nodig hebben aan kleding), zo krijgt ook elk kind wat bij zijn of haar leeftijd hoort, de oudste heeft dus gewoon een mobiel, maar de jongste dus absoluut niet, wij halen geen dure merk kleding de oudste heeft dit wel, maar zij spaart er zelf voor ze werkt er ook zelf voor, en van dat geld mag ze doen wat ze wilt (ze betaald geen kostgeld) maar zij moet wel alles voor haarzelf zelf kopen (m.u.v eten en shampoo en dergelijke dat komt gewoon voor onze rekening tenzij ze een ander soort shampoo wilt), ook letten we uiteraard op de aanbiedingen, en kopen we grote dure dingen van de kinderbijslag extra in om een voorraadje te hebben.

we zorgen voor 3 maaltijden per dag en fruit elke dag doordeweeks wordt er voornamelijk Ranja gedronken of thee of water

koek/snoep/chips is voor het weekend en zo ook cola en yogi e.d

hier zijn we niet anders gewent en is rijkdom dus een hele andere belevenis als superveel geld hebben ;)

maaaaaaaaaaar eerlijk is eerlijk je moet uiteraard ook een hoop laten

zo is een buitenland vakantie niet alleen onbetaalbaar, maar ook niet haalbaar vaak mag je als volwassenen maar 2 kinderen onder je hoede meenemen, en hotelkamers voor zoveel personen zijn er ook niet.

is het lastig om met 1 auto weg te gaan ;)

is het altijd druk van smorgens vroeg tot savonds laat

maar ja wel altijd enormmmmmmm gezellig :D

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    o jaa tuurlijk mag dat

oudste is 17
    tweede is 14
    derde is 12
    vierde is 9
    vijfde is 8
    zesde is bijna 3

en inmiddels 28 weken zwanger ;)

6. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.526
    856
    113
    @mamaatje, knap hoor! Alleen al met zwemles en schoolbijdrage, schoenen, kleren... hoed goedkoop ook een hele kostenpost.

@School, onze zoon is 8 maanden maar de school waar hij naartoe gaat (mijn oude school) kost ook 430 euro per jaar. Inderdaad particulier. Ik vind het eigenlijk een schijntje voor het aantal uren dat kinderen per week op school zitten.

7. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Hier straks vijf.
    Over het uitgave patroon wordt gewoon bewust nagedacht, hoewel wij overigens geen klagen hebben qua inkomen. Maar:
    Kleding die nog goed is kan nog prima nog een ronde mee.
    Leuke cadeautjes kun je zo nu en dan ook bij de kringloop scoren. Boeken, dvd's, spelletjes...ik heb al meerdere keren een hoop geld bespaard al moet je er natuurlijk wel net tegenaan lopen.
    We gaan niet wekelijks of maandelijks een dagje uit. Een keer naar een andere speeltuin in de buurt vinden de kinderen al leuk genoeg. Zo vinden we 1x per jaar op vakantie in Nederland voorlopig ook prima. We sparen voor de studies. Bijna alle kinderbijslag gaat op een aparte rekening voor later.
    Conclusie: hoe meer kinderen hoe meer kosten. Je zult hier en daar wellicht wat bewuster over nadenken/mee omgaan. Maar in mijn beleving zit geluk niet in geld maar in andere dingen...

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Wij hebben 3kinderen en redden het op dit moment net. Dit omdat ik gastouder ben en na mn verlof is mn grootste contract weggevallen onverwachts. (Had de afspraak dat ze voor 3dagen terug zouden komen, helaas niet op papier) Nu dus op zoek naar meer inkomsten, maar ik heb gelukkig een buffer. Als ik nog 1a2 kinderen erbij heb gaat het makkekijk. Mijn man heeft ook een modaal salaris, maar wel een auto van de zaak dus die kosten hebben we niet en door mijn werk geen opvang nodig. Was dat wel zo geweest was het een stuk lastiger geweest.

9. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Hier 3 (plus 1 bonus kind) en een wens voor een 4e (dus eigenlijk 5e) kindje..
    Maar dan idd alleen als onze financiële situatie verbeterd..

Deel Deze Pagina