Ka: fijn zo'n dochter pffff Ik zou het wel doorgeven aan de verloskundige al schijnt een achterstand pas tot stand te komen na de 20 weken echo... Ik heb toen ook bij de 16 weken laten meten en toen bleek onze zoon ook al achter te lopen. Echter bij de 20 wkn echo leek dit verschil toch wat kleiner te zijn. Misschien dat het bij de pret echo toen toch wat minder nauwkeurig was... Geen idee. Maar ik zou het zeker doorgeven en bij 20 weken laten meten!! Hier: vanavond lekker eind gaan wandelen, dat helpt gelukkig wel! Dalijk lekker op tijd naar bed en dan morgen hopelijk wat blijer komt vast goed.
@ Lieke: he balen, zeg, koorts/ziek in de kraamweek! Hoop dat je inmiddels weer wat opgeknapt bent? En kan me voorstellen dat het een erg intensieve tijd is nu, aan de ene kant genieten van je gezonde kereltje, aan de andere kant juist weer extra moeten denken aan wat je verloren bent, wat had kunnen zijn... Knuffel! @ Kimberly: fijn dat de wondjes op hoofdje goed aan het genezen zijn, maar dus nog steeds aan het tobben met voeding . Gets, meid, wat ontzettend vervelend. Balen ook dat je zelf ook nog niet lekker vooruit kunt, het heeft er dus erg flink ingehakt, deze horror bevalling. Fijn dat je snel bij gyn terecht kon, hoe was het gesprek? @ Sumshine: als je blij bent ongesteld te worden, dan lijkt het mij wel duidelijk hoe je je nu voelt tav 3e. Specifieke reden om niet gewoon een tijdje te wachten? Je jongste is nog erg jong en als je de tijd hebt... Als dan over een tijdje de kriebels heel heftig worden of juist verdwijnen, dan weet je toch waar je aan toe bent? @ Januari: meid, wat vervelend dat je je nu zo down voelt. Zou goed kunnen komen van hormonen en vanaf 16 wkn gaat idd de placenta echt zijn werk doen (en daalt HCG). Ik weet nog dat ik me tijdens de zw-schap van E constant down en huilerig voelde, ik was gewoon echt niet meer mezelf. Gekke angsten, hyperventileren, etc. VK zei dat hormonen ook (flinke) psychische effecten kunnen hebben. Ik dacht eerst altijd dat het kwam door de misselijkheid, maar ik ben in zw-schap van N veel zieker/misselijker nog geweest, maar lang zo depressief niet! Hoop dat je je snel wat beter voelt. @ Ka: oh, :x, wat ontzettend balen van het behang!! Kan me levendig voorstellen (onze zoonlief heeft behang in de gang geruineerd :x) hoe je je voelde! Vervelend als ze echt iets zo kapot maken, wat zoveel moeite kost om weer mooi te krijgen... Ik heb ook altijd begrepen dat echte 'groeivertraging' na de 20 wkn begint, maar kan me voorstellen dat je er geen lekker gevoel bij hebt nu, dus idd, zeker even aankaarten! @ hier: nou, druk weekendje gehad, naar dierentuin geweest, wezen winkelen, flink geoefend met voeden in openbaar ... Ook ID kaart aangevraagd voor N, aangezien we binnenkort een weekendje naar buitenland gaan (en over 6 wkn begint de grote vakantie alweer ). Was nog een heel gedoe om een pasfoto van zo'n klein frummeltje te maken! Is geen mooie foto geworden, maar ik was allang blij dat ze de ogen open had, ha ha. En dus ook jarig geweest, manlief had vrij genomen, leuke verrassing! 's Avonds lekker met de kids naar de Mac geweest , altijd geslaagd. Dit weekend ga ik het echt vieren voor familie/vrienden en baal een beetje, voor het eerst in 6 jaar kan ik het niet buiten in tuin vieren! Brrr, wat is het toch koud rotweer de laatste tijd ... N heeft haar eerste nachtjes doorgeslapen , en dan echt van 23:00-6:00 uur... Ik weet echt niet wat ik meemaak! Zo anders dan mijn andere kids! Zo wordt het genieten wel heel makkelijk, ha ha . Ook voor het eerst iets gezien dat op lachje lijkt . Ben zo verliefd op mijn mupke, ha ha!
Dank jullie wel voor de lieve woorden en de complimenten! @maris: het blijft verdrietig en pijnlijk he? Het gemis lijkt soms alleen maar erger te worden. Voor ons is het nu gelukkig wel fijn dta ons gezin met de komst van Koen toch completer voelt. @sumshine: ja zeker moeilijk. Maar mijn ervaring is dat je uiteindelijk wel heel duidelijk voelt wat je wilt. @kache: nog proficiat met je verjaardag! Klinkt als een leuk weekend! Fijn zeg dat ze al doorslaapt! Lekker van genieten... @kim, wat een gedoe met de voeding, maar fijn dat er medisch gezien niks aan de hand is! En kan me voorstellen dat je eerder op gesprek gaat na zo'n heftige bevalling. Ben benieuwd wat de gyn gaat zeggen. Is toch echt een inschattingsfout geweest of niet? @jan, he wat vervelend zeg! die shit hormonen. Ik heb het bij Bart de hele zw gehad en ja er na ook, maar dat had andere redenen. Bij mij begon het wel al eerder en werd erger naar het einde toe. Ik weet niet met welk hormoon dit samenhangt. Het is in ieder geval heel vervelend. Het enige dta me hielp was denken: over een paar dagen is het weer over. Bij mij ging het tenminste erg op en neer. Hoe is het vandaga met je? @lov, dat is een mooie positieve teste. duim duim duim! @ka: oh wat erg van je behang. Wel herkenbaar. Dochterlief heeft hier op de muren met pen getekend en deze week weer op het dekbed. Moet je het echt helemaal opnieuw behangen??? Wat betreft de groei: kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Even bespreken toch? Wat is er gedaan met de groeiachterstand van je oudste twee? Hier weer opgeknapt vd borstontsteking, al blijft het gewoon heel lastig om mijn linker borst leeg te krijgen. Ben dus erg bang voor een nieuwe ontsteking. Ik ga dan ook afbouwen, want heb mijn mijn dochter ook 2 keer een otnsteking gehad. Blijkbaar ben ik niet zo geschikt voor borstvoeding. En ik wil nu vooral lekker genieten.
Lieke: blij te lezen dat ik niet de enige ben die zich down voelt in de zwangerschap, ik heb het bij de andere twee niet gehad maar gelukkig lijkt het hier ook een beetje op en neer te gaan. Denk dat het ook een stuk vermoeidheid is. Heb hier nu al sinds Pasen iedere dag een timmerman over de vloer en sinds afgelopen dinsdag een stukadoor en twee schilders. Mijn huis is iedere avond weer een ravage.... Dat zal ook allemaal niet meehelpen! Maar eerlijk is eerlijk het wordt erg mooi! Fijn dat jullie je sinds de komst van koen completer voelen!! Balen van de borstontsteking!! Ik snap goed dat je gaat afbouwen. Kache: wat heerlijk dat ze al gaat doorslapen!! Dat is zeker genieten en dan ook nog wen glimlach! Wat een mooi nieuws allemaal. Volgens mij genieten jullie met volle teugen! Mijn stukje hierboven is ook voor jou... Over het depri gevoel! Hoop dat het komt van hcg hormoon en dat het inderdaad volgende week (bij 16 wkn) voorbij is! Lov: is je lh-test al lichter?
Nou vandaag kreeg ik pas echt DE knaller hahahah...z&k testen zijn vreemd deze maand en slecht af te lezen. Maar vandaag was ie duidelijk...
Heb m'n dagen eens berekend....maar is moeilijk omda na de mk het hcg steeg en niet wegging dus ja...
Voel jij je eisprong eigenlijk? Ik normaal niet maar als ik er op let (omdat je bezig bent zwanger te worden) dan voelde ik het wel duidelijk!
Ja dat had ik ook inderdaad en dan echt links of rechts. Normaal voel ik dat misschien ook wel maar denk ik waarschijnlijk niet aan de eisprong. Heb je na 2 meiden een voorkeur (op gezonde manier) voor een jongen of zou je graag een meiden gezin willen? Uiteraard is beide meer dan welkom! Ben gewoon nieuwsgierig!
Geen voorkeur dus Mijn zus heeft nu 3 jongens en ik merk aan haar wel dat ze stiekem wel hoopt op een meisje. Ik denk dat vrouwen toch graag een meisje hebben en mannen graag een jongen al was mijn man helemaal verbaasd dat de 2e een jongen was, haha! Hij had op de een of andere manier het idee dat het een meisje zou zijn en hij moest echt wen soort bijkomen.
Die van mij wilt liever een miesje ...en vooral nu hij ze gewend is hahaha maar beide maakt het niet veel uit,
idd hier gezegend met allebei en t is eruug leuk moet ikzeggen! geeft harmonie in ons gezin. Een jongen en een meisje, maarja dat had ik vast ook gezegd van twee meiden of twee jongens hahaha... lov dit was em vast! klusser de klus klus..