nou ik voel nu duidelijk de kleine beeb in mijn buik bewegen. van de week twijfelde ik nog maar nu weet ik het echt zeker. wat een super gevoel is dat weer zeg heerlijk. tranen in mijn ogen!!!! @lov ben blij voor je meid. klaag maar lekker mee je hebt genoeg van ons aan moeten horen hihi. voor de meiden die bv hebben gegeven of geven. welke flessen hebben jullie er nog naast? ik wil eerst bv geven maar mocht het niet lukken of later moet ik toch over op de fles. welke kan ik dan het beste nemen. de jongens hadden geen bv. daar had ik avent vlessen voor zijn die ook goed bij bv?
Geen idee tweety de bv ging altijd goed....ik zou nog niks kopen. Als ke ze nodig hebt heb je ze zo gekocht Oké ik ga klagen.....heb last van maagzuur hahaha bleh
@lov o bah had ik bij de jongens ook zo erg brrrr gelukkig nu nog niet ff afkloppen hihi. ben een babylijstje aan het maken in opdracht van mijn beste vriendin en nichtje ze gaan een babyshower organiseren mag niks weten enz maar ze vroegen of hun het mochten doen maar of ik dan wel een lijstje met wensen erop wilde maken. tsja wat zet ik erop haha heb al heel veel woezel en pip erop staan kleertjes doen mensen toch wel. luiers komen ze ook vaak mee aan dus heb daar maar ff vanaf mt 3 bij gezet haha die heb je het langste nodig weet ik nog. verder dacht ik ik zet en flessen op ofzo.
Kloppend hartje is er volgens mijn vk al vanaf 5 weken, maar dan klopt het pas heel langzaam. Wij hebben het met ruim 6 weken wel zien knipperen, maar ook nog langzaam. 5 weken is wel erg vroeg, maar idd fijn dat ze vaak gaan kijken... flesjes: ik heb wel eens gehoord dat tommy tip of zoiets de borst nabootst. ik heb zelf de dodi gehad, maar die zijn niet meer verkrijgbaar. ik heb nu difrax van mijn schoonzus gekregen. maagzuur: wat een ellende! sterkte ermee, ik heb het ook 3 zw gehad... lang leven de rennies. tweety: wat leuk dat je de baby voelt bewegen geniet er van! ik mis mijn buik nu af en toe best wel. Vooral omdat het de laatste keer is geweest... hier bij cb geweest: Koen al 3900 gram (3280 bij de geboorte 3,5 week geleden) dus dat gaat goed. Maud ook goed gegroeid (103 cm en 15 kilo), spuitje gehad, ogentest geslaagd. We kunnen er weer een tijdje tegen aan nu geloof ik.
@ Lov: klaag maar lekker raak! Het is je gegund, ha ha! Nou ja, niet het maagzuur natuurlijk, want dat is niet zo prettig... Wel vroege echo idd, heeft te maken met discussie of misschien buitenbaarmoederlijk was de vorige keer? Hopelijk ziet het er straks picobello uit! @ Lieke: ik heb een medela freestyle aangeschaft. Prijzig, maar wel de snelste manier om redelijke hoeveelheid te kolven. Na een half jaar BV heb je hem eruit qua kosten. Ik had bij mijn dochter de 'oudere' versie, de pump in style, is me ook altijd heel goed bevallen en zeer intensief gebruikt. Helaas nu kapot, had gehoopt nog een kindje met die kolf te kunnen doen, maar ja . Wat fijn dat alles goed was bij CB, heerlijk dat je kids goed gegroeid zijn! @ Tweety: Wat heerlijk meid, gefladder en geplop in je buik! Fijn gevoel, die bevestiging van leven, he . Ik heb bij mijn dochter difrax gebruikt. Ik heb overigens begrepen dat het niet zo veel uitmaakt welke fles/speen, zolang het gaatje maar niet te groot is en ze moeten 'werken' om melk eruit te krijgen. Mijn dochter heeft eigenlijk altijd de 0-mnd speen gehouden, met kleinste gaatje. En bij voorkeur pas beginnen met flesjes als ze BV goed onder de knie hebben (na 6 wkn). @ Maris: oh, dat is fijn, nu al weer een sollicitatiegesprek! Veel concurrentie in jouw vak/werk? Zal hard voor je duimen! @ Januari: hmmm, lekker een vakantie naar de zon. Hopelijk lekker relaxen en beetje tot rust komen! Ik werd ook een beetje kriegel en moe van de verbouwing, mensen over de vloer, niet kunnen slapen in middag etc. Geen lekkere combi met zwangerschap! Was ook zo blij dat het klaar was... @ hier: sprongetje gelukkig weer klaar . Maar doorslapen zit er nu al een weekje niet meer in. Ach ja. Ze blijft wel een lange ruk maken van 6 uur, dus maar 1 nachtvoeding, dus ga zeker niet klagen . Vannacht alleen een beetje gespookt met dwarszittende boertjes en scheetjes en weet ik veel wat . Ben helaas 2 uur met haar bezig geweest, voor we eindelijk weer konden slapen (gaaaaaaap!). Inmiddels een stapeltje kleertjes die te klein zijn (mt 56), toch een beetje emo hoor. Want die kunnen nu echt weg, heb ik niet meer nodig en pfff, dat is zo definitief! Nooit meer een pasgeboren kindje... Ergens wel vreemd, nadat je zoveel jaren bezig bent geweest met gezinsplanning en dingen bewaren, dat hoofdstuk nu echt gesloten is...
Aaaah kache zou ik ook hebben.....nooit meer zo'n kleintje.... Ja precies om het hele gebeuren van de vorige keer..... Hahah ja was ook al iets verwend met doorslapen of niet Mijn testje van net.... Moest even checken.....tweede plasje en een mooie stijging vindt ik..groene is een ovu wilde toch eens zien wat die deed.
JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ZWANGER LOV helemaal geweldig!!!!! Ik dacht net ik zal toch even op de pagina kijken of Lov al een positieve test heeft en JA hoor!!! Ben zo blij voor je en klaag maar raak!!! Dit is jouw tijd!!!!
Hahaha thanks....lief hoor Eindelijk...zwanger hahahaa... Wilde ook geen testjes meer kopen maar dacht....ik heb dat wel verdient ...dus zie hier mijn mooie kruidvat testjes...
@ lov Mooie testen meis,geniet ervan! Ik heb morgen nog een sollicitatie gesprek! Dus 2 op 1 dag!!! Jippieeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!! Ben helemaal blij! Nu hopen dat het ergens op uit draaid!
lov mooie testen! lekker genieten alleen niet van t maagzuur hihi. al is t wel ff fijn om klachten te ervaren die bij t zwanger zijn horen, dat maakt t altijd echt he? maris, succes met je sol meis! @flessen: hier dr brown fles, goeie duurdere fles erg goed tegen krampjes en overmatig lucht. Ik heb nl altijd flinke krampjes kinderen en reflux dus die fles hielp goed. verder geen bijzonderheden, lekker aant werk..en hoef nog maar 3,5 kilo voor mijn gewicht wat ik graag wou wegen! maar doe er denk ik nog ff 3 af straks als ik t gehaald heb. Word in juli 30 dus wil dan onder de 75 wegen en wil uiteindelijk wel ong 72 kg wegen dan ben ik echt te vreden, dan heb je wat marge he? ben inmiddels 15 kg afgevallen..dus nie slecht
Wat knap sunschine om zoveel af te vallen ! Ja ach ik vindt ze nu niet zo erg die kwaaltjes...maar dat zal wel veranderen naderhand hahaah
Lov GEFELICITEERD!!!! WAUW wat gaaf! Sumshine wat goed dat je zoveel bent afgevallen! Maris succes met je sollicitaties! Hier een paar onrustige dagen gehad. Ik werd zaterdagnacht wakker met enorme buikpijn. Manlief was werken. Steeds krampen en harde buiken. Ben uiteindelijk naar de wc gelopen, maar werd daar zo beroerd dat ik op de grond ben gaan liggen in de badkamer. Na een tijdje weer terug naar mijn bed gegaan, maar de pijn bleef. Begon te twijfelen of het weeen waren. Ben met de jongste binnen een uur bevallen dus ik maakte me best zorgen. Manlief uiteindelijk maar gebeld en besloten het een half uur aan te kijken en anders de vk te bellen. Toen zakte het wat af. Ben daarna weer in slaap gevallen, maar 's morgens weer wakker geworden van de pijnlijke krampen. Heb toen de vk gebeld en ben naar de hap gestuurd om te kijken of ik blaasontsteking had. Dat was het niet. Toen weer naar de vk. Geen ontsluiting en een goede echo. Ze wist niet waar het vandaan was gekomen. Heb zondag en maandag bedrust/bankrust gekregen en toen ging het weer beter. In rust geen harde buiken meer gelukkig alleen nog wel als ik wat ga doen. Vandaag nog even gebeld om te overleggen. De harde buiken die ik nu heb vond ze niet verontrustend dus ik mocht gewoon mijn ding weer gaan doen. Alleen wel op mijn grens letten. Eens even kijken hoe ik de balans ga zoeken/vinden nu. Heb me op mijn werk weer beter gemeld, maar aangegeven geen huishoudelijk werk meer te gaan doen (werk op een kleinschalige woonvorm die we zelf ook schoon moeten maken). Kijken hoe dat gaat en dan zien we wel weer verder.
tweety: wat leuk een babyshower, ik gebruik ook avent flessen. bij de andere kids heb ik die ook gebruikt. heerlijk dat je nu je ukkie ook voelt bewegen, blijft zo bijzonder. love: je mag klagen, je hebt er lang genoeg op gewacht. maagzuur is erg vervelend, ik had van de gyn, omeprazol gekregenen dat hielp goed. lieke: super dat de kindjes zo goed gegroeid zijn. fijn dat alles goed gaat. kache: zo herkenbaar dat afscheid nemen van die kleine kleertjes, zo definitief. netjes dat ze toch al 6 uurtjes achtereen slaapt. dan heb je zelf ook wat rust gehad. maris: spannend hoor, hopelijk goede gesprekken met goede resultaten. ik duim voor je. sumshine; netjes hoor, ik ga vanaf morgen weer rustig beginnen met sporten en dan opletten wat ik eet. hopelijk val ik ook zo netjes af. echt heel knap. ka: pas goed op jezelf hoor, het klinkt behoorlijk heftig. neem je rust zoveel mogelijk. je zult wel enorm geschrokken zijn. hier gaat alles zijn gangetje, met de voedingen gaat het een stuk beter,al komt hij wel vaak. met mij gaat het wel iets beter heb ik het idee, heb wel nog best veel last van mijn lies en van de knip. maar wil toch graag morgen weer wat beginnen met sporten. volgende week weer controle bij de gyn. vandaag ook bij de huisarts geweest voor anticonceptie en heb de prikpil laten zetten. volgend jaar wordt het heel definitief dan laat ik mij steriliseren.
Thanks meiden! Hoop op een goede afloop! Vind het toch wel een beetje spannend allemaal ............. Jullie horen snel van mij!