Derde kindje....deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lov23, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Nee hoor... Gingen ook niet bewust ervoor,nu een cyclus van 28 dg,dus mijn lichaam is aan het ontpillen,kijken deze maand of we er echt voor gaan,twijfelen allebei,en ik ben nog steeds werkloos........

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Moeilijk om die keuze te maken hè....maar als je eerst werk wilt hebben zul je best ee tijd moeten wachten als je denkt aan proefperiode....

3. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ja dat is zeker waar,daarom maakt t de keus zo heel erg moeilijk,maar om nu in de ww zwanger te raken.... Weet ook niet of dat zomaar kan....

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Je bedoelt omdat je uitkering dan verandert?
    Volgens mij kan het gewoon hoor.

Als je op werk wacht duurt het echt een aantal maanden voordat je eens kan beginnen wil je dat?
    Moeilijke keuze he

5. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @jan heb 18 juli een gou een medische 20 weken echo.

@babbelbol ben benieuwd hoor. ben benieuwd wat de vk maandag zegt van je slijmprop. bedankt voor het compliment babbel over mijn taarten het is een hobby die ik nu alweer bijna 5 jaar doen. nu ben ik wel rustiger aan aan het doen hoor want de lol gaat er soms een beetje af hihi.

@sumshine succes met trainen voor de halve marathon.

harde buiken hoe voelde die nou ook alweer precies? ik weet het niet meer eigenlijk haha stom he. bij de jongste heb ik ze vanaf een week of 33 wel gehad. maar twijfel of ik nu savonds soms harde buiken heb als ik dus "teveel" gedaan heb. als ik dan op bed lig staat heel me buik gespannen. ik heb ook sinds een paar dagen soms een druk onder op mijn buik. denk dat dat een band is die daar loopt is soms heel vervelend.

6. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Weet wel dat je recht houd op ww,maar ja de vraag is of ik binnen nu en een jaar weer aan het werk kom uberhaupt,dat is gewoon zo onzeker,de enige zekerheid die ik heb is dat ik tot volgend jaar aug recht heb op me ww,dus de keus nu zwanger te worden of wachten totdat ik heel misschien weer werk heb is heel moeilijk.... Ze nemen toch ook geen vrouwen aan met een dikke buik? Dat zijn van die vragen he? Dat maakt het allemaal zo moeilijk,maar de jongste word 2 en wil ik dan nog langer wachten totdat ik een baan heb en dan idd baanzekerheid??? Heel moeilijk,misschien kunnen jullie me advies geven????

7. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Ka85: fijn dat er geen dreigementen meer geweest zijn! En ook al harde buiken, hopelijk zijn de groei echo's gewoon goed en hoef je geen bedrust of opnames! Doe je deze zwangerschap zo in zo al wat rustiger?
    Ik neem deze zwangerschap wel bewust meer rust zodat kindje misschien beter groeit!

Tweety: aftellen naar de 18e dus! Medische echo is zeker vanwege slokdarm afwijking van zoontje? Spannend hoor

Maris: lastige keuze inderdaad! Ik snap dat je in tweestrijd zit. Denk dat ik toch voor een derde kindje zou gaan en wel gewoon bleef solliciteren in alle openheid over jullie wens voor een derde!
    Zekerheid heb je nooit!

8. januari2010

Ik voel me zo een slechte moeder, ik heb de jongste net een tik voor zijn billen gegeven...
    Hij was het laatste uur zo dwars, wegrennen, krabbelen en bijten en toen Hij bij het verschonen van zijn luier maar bleef gillen en draaien, heb ik hem een tik op zijn billen gegeven.
    Ik weet niet wie er erger geschrokken is, hij of ik... :(
    Voel me hier zo slecht door! Mijn eigen onmacht en vermoeidheid op hem afreageren :(

Heb zo'n spijt!

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Sorry, te druk geweest om te reageren! Laatste schoolweek... en morgen vertrekken we op vakantie, dus kan eigenlijk alleen maar even zwaaien.:)

Dames met goede echo's: toppie! Geniet ervan.
    Dames met harde buiken: rustig aandoen!

En januari: knuffel!!!Je bent GEEN slechte moeder!! Soms is het gewoon even teveel en dan zijn moeders ook maar gewoon mensen... Ik denk dat we hier allemaal wel eens pedagogisch (erg) onverantwoord bezig zijn geweest ;)... (ik tenminste wel)

10. januari2010

Kache: geniet van de vakantie!! Heerlijk.

11. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Babbel ik zou toch bellen voor de zekerheid.

Lov hoe voel jij je?

Sum succes met de halve marathon! Stoer hoor!

Tweety spannend 18 juli!

Jan ik vind het best lastig om rustig aan te doen. Ik werk nog steeds 26 uur, maar het lichamelijk zeker geen zwaar werk. Ben thuis lichamelijk drukker. Lastig waar ik dan goed aan doe. Ik krijg in ieder geval vanaf 24 weken groeiecho's dus het wordt goed in de gaten gehouden.
    Je bent zeker geen slechte moeder! Ik denk dat we allemaal weleens wat doen waar we later spijt van hebben vanuit frustratie en onmacht.

Kache fijne vakantie!!

Maris moeilijke keuze! Ik zou mijn kinderwens niet opzij zetten of opschuiven voor een baan. Je krijgt vaak toch een tijdelijk contract dus garantie op een baan na een half jaar of een jaar heb je ook niet. Wat is sowieso je garantie in deze tijden. Ik werk in de zorg, maar ook bij ons veel bezuinigingen en mensen die hun werk verliezen. Als je het financieel redt, zal ik voor de derde gaan.

Hier weer een mindere dag. Ik had gisteren slaapdienst, werkte alleen en ging om 21 uur naar de wc. Ineens bloed op mijn wc-papier en in de wc. Geen liters, maar wel een papiertje vol. Ik schrok wel. Heb manlief gebeld om even te overleggen of ik daarvoor de verloskundige zou bellen. Toch maar gedaan voor de zekerheid. Die stuurde me direct naar het zh voor controle. Baarmoedermond was goed, placenta goed, kindje goed, geen poliepen of stolsels. Ze kon wel zien dat het bloed uit de baarmoeder kwam, maar de oorzaak was niet gevonden. Aangezien het bloeden gestopt was en alles er goed uit zag mocht ik weer naar huis. Ben weer naar mijn werk gegaan (waar inmiddels een vader van de 2 jongens was) en mijn slaapdienst toch maar gewerkt. Was al 23.30 en om toen nog vervanging te gaan regelen... Vanmorgen weer wat rood bij het afvegen en de hele dag door roze. De vk vond dat niet heel verontrustend dus even aankijken. Hou wel een gevoelige buik. Morgen toch maar bellen om te overleggen als het morgen nog zo is en ook even overleggen wat ik nou met werken moet. Ik weet gewoon niet waar ik goed aan doe...

12. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @ka o das schrikken. jeetje. hoop dat het nu weg blijft.

13. januari2010

Ka: rustig aan doen is ook lastig. Ik heb het geluk dat mijn man en ik allebei van uit huis werken (samen een zaak). Hij kan een stapje harder lopen zodat ik af en toe kan slapen, super fijn!
    Oei, bloedverlies... Vervelend en herkenbaar. Is het alleen bloed of ook slijm? Als je het niet vertrouwd en als het blijft komen zeker de verloskundige weer bellen morgen en breng morgen voor de zekerheid morgenochtend even urine bij de huisarts!

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jeetje ka......schrikken zeg! Goed dat je gebeld hebt!

Ik voel me goed..... ;)

15. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Ik ben bij de VK geweest en weer een groeiecho gehad. Alles lijkt gemiddeld en de beeb wordt op 7 / 7.5 pond geschat met 40 wk... Maarrrrrr dat werden F en M ook bij de groeiecho's hahahhaha. Dus ik zei al dat ik er niet zoveel van geloof en dat ik t wel zie bij de geboorte hihihi.
    Verder moest ik wel rustig aan doen en als ik toch echte wee-activiteit krijg moet ik wel meteen bellen. Dit omdat ik na verlies van de slijmprop wat oefenweeën heb... Maar ik maak me verder niet zoveel zorgen. Ik vroeg of het misschien bij een derde al eerder wat kan verweken en dat was goed mogelijk, alleen controleerden ze dat niet dus dat is niet zeker.
    Verder heb ik naast BI ook ischias of hernia. Ik heb al voor F's zwangerschap een hernia gehad en heb ischiasklachten vanaf mijn vroege pubertijd, dus dat is niet iets nieuws. Maar ik heb er wel erg veel last van. Maar daarom is t fijn dat ML thuis is!!
    Ik moet na de zwangerschap eerst revalideren en aansterken bij de fysio, dan moet ik naar het ZKH in Mi.ll ivm die hernia/ischiasklachten en ik moet ook naar de osteopaat. Verder ook nog de operatie. Dus al met al nog een lange weg te gaan, maar dan hoop ik over een dik jaar er weer een stuk beter aan toe te zijn hahaha!

Aaaaaaaaaaaaaaah meid je bent geen slechte moeder. Jeetje als je dat nou iedere dag tig keer zou gebeuren alá, maar je lontje brak gewoon een keertje. Ik snap je gevoel, zou ik ook hebben hoor, maar liefie het gebeurt ons allemaal wel een keertje dat we ons geduld verliezen!! We zijn ook maar mens... EN zwanger!!! Niet doen hoor, je kleine is t allang weer vergeten ♥

Ka: Rot jij ook al teveel HB. Rustig aan hoor meid!! En fijn dat de dreigementen nu gestopt zijn. Dat geeft een hoop stress lijkt me... Sterkte meid!!
    Oooooooooh wat zul je geschrokken zijn meid!!!! :( Jeutje ellendig hoor.... Hoe is t nu? Neem asjeblieft wel je rust he meissie!

Maris: Jammer meid, maar misschien voor jouw rust wel beter. Het is een moeilijk besluit, dat begrijp ik heel goed. Weet wel dat mocht je voor de zwangerschap gaan (wat ik wel zou doen) En je komt in de ziektewet ivm zwangerschap (bijv ivm bekken of harde buiken), jouw WW gewoon uitgesteld gaat worden en je ipv 70% weer volledig loon gaat krijgen... En je WW schuift gewoon op als je met verlof gaat. Dus tja.... wat is dan slim ;) Voor mij is het uiteindelijk alleen maar goed geweest deze zwangerschap want ik krijg nu meer geld dan als ik meteen de ww in was gegaan na mn zwangerschap. Een gelukje bij een ongeluk dus :) Ik wist dit niet hoor, maar kom er steeds achter dat ik allemaal voordelen krijg!
    Dus.... Ja je mag gewoon zwanger worden, daar mogen ze zich wettelijk niet mee bemoeien. Daarbij: Ik heb in 2009 tot 2x toe een baan gevonden met dikke buik!! Dus het kan echt wel!!! En dat was in de logistiek die in 2009 volledig op zn gat lag!! Komt goed meid. Volg je hart!

Tweety: Ja het moet wel leuk blijven met de taarten he ;) Oh leuk en spannend 20 wk echo!!
    HB dan voel je je BM helemaal hard worden en geeft het een benauwend gevoel. Je voelt ook echt een harde bal in je buik.

Kache: Fijne vakantie!!!!!!

Lov: Heeeeerlijk dat je je goed voelt!!!! ♥ Ik ben nog steeds zo blij voor je!! :D:D:D:D

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Wordt al moe als ik je verhaal lees babbel....wat een last heb jij van je lichaam meid!
    Hernia heeft mijn vriend ook gehad en het is vreselijk.....echt sterkte lieverd! En wat ben je toch altijd lief hahahaha dikke pakkerd voor jou :D

17. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    knuffel voor babbel! wat een vervelend lijf heb jij momenteel meis, maar allemaal voor t goede doel! een mini meisje bouwen! ;) Ben benieuwd of ze ook op broer en zus lijkt hihi,,,,cute!

jan, geen slechte moeder hoor...welkom in de echte wereld, waarin we niet altijd pedaogische verantwoord kunnen en hoeven te zijn (dat zegt de pedagoog hier...) slaan is natuurlijk nooit een oplossing en dat weet je zelf heus wel maar t maakt je onder geen beding slecht meis! Je bent moeder en soms heb jij ook grenzen...ofwel..hallo mens ;)

Hier, twee en een halve zakken kleding weg kunnen doen, allemaal veel te groot...vervolgens is de rest van mijn kleding kast ook te ruim. Ik vind t wel lekker :)

18. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    #798 lieke1979, 1 jul 2013
    Laatst bewerkt: 1 jul 2013
    @babbel, bedankt voor de lieve woorden. Jij kunt dingen ook heel goed verwoorden en mensen heel goed een hart onder de riem steken!
    Wat vervelend zeg al die lichamelijke klachten en nog zo'n traject voor de boeg lijkt me ook erg moeilijk. Zwaar vooruitzicht. Hopelijk maakt de baby dadelijk een hoop goed...

@Claudia, jij ook bedankt voor de mooie woorden! Ja een tweeling met bv lijkt me een erg zware combi. Ik vind bv met 1 kind best al zwaar. Fv is toch een stuk gemakkelijk. Tenminste dat lijkt zo als ik mijn schoonzus zie.

@sumshine, wow halve marathon, dat is niet niks. Knap zeg!
    Kan me voorstellen dta je nu zin hebt om kleinere kleren te kopen. Of niet?

@maris, ja kan me goed voorstellen dat je twijfelt. Is ook een hele moeilijke beslissing in jouw situatie!

@kache, fijne vakantie! Geniet er van...

@jan, ja soms wordt het gewoon even te veel hè. Kan me dat goed voorstellen... Je bent echt geen slechte moeder hoor.

@ka spannend zeg dat bloedverlies en die groeiecho's. Ik hoop dat t deze keer meevalt.

Hier vandaag naar het cb geweest. Koen woog al 5090 gram en was 56,5 cm. Hij doet het dus goed. Hij wilde alleen niet volgen. Ik maak me daar een beetje zorgen over, omdat hij dat vaker niet doet. Soms wel, soms niet...

19. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Bedankt babbelbol voor je positieve woorden!!! Heb vanmiddag de uitslag van mijn onderzoek gehad en deze was goed,ben helemaal schoon,geen afwijkende ccellen,dus ben helemaal blij!!! We gaan van t weekend de knoop doorhakken,volgende week zijn mijn vruchtbare dagen alweer .

20. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @maris fijn dat alle uitslagen goed waren. super!!!! veel success het weekeind.

Deel Deze Pagina