Derde kindje....deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lov23, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @jan ik weet helaas wat het is om het geregel te hebben met het zh enz. toen onze jongste werdt geboren hebben we ook 2 maanden heen en weer moeten pendelen tussen sophia en thuis. was ook niet altijd makkelijk met de oudste die toen ook pas 2 was. fijn dat het goed gaat met haar. hoeveel weegt ze nu? is er al zicht op naar huis gaan?

@lov beterschap heb je de griep?

@babbel hej meis. zit je lekker tegen jezelf aan te lullen hihi.

hier gaat het zijn gangetje. vandaag is onze oudste alweer 7 jaar geworden pfff we worden oud haha. we vieren het volgende week pas. vandaag een klein feestje thuis met de kids. en flip de beer die is met de jongste voor 2 nachtjes mee naar huis gekomen.

met de kleine meid gaat het ook goed. tenminste voor hoever ik weet haha. ze is erg beweeglijk vooral smorgens en savonds. alles is zo goed als klaar alleen nog ff de kleertjes enz strijken. doe elke dag een dtukje als de kids onder de douch staan kan ik ff strijken en ze instructies geven wat ze moeten doen anders spelen ze alleen maar onder de douche en vergeten ze zich te wassen haha.

moet nog 1 weekje werken en dan heb ik lekker vakantie en verlof. vandaag nog max. 7 weken voor onze kleine meid komt gaat nu echt opschieten. van mij mag ze over 5 weekjes zich aankondigen hoor hihi.

2. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    Sorry dat ik er weinig ben. Koen heeft sinds zondag ernstige pseudokroep. Echt schrikken hoe benauwd hij was. Hij hoefde gelukkig niet opgenomen te worden. We slapen nu heel slecht ivm hoesten Koen en ben ook vaak aan het luisteren of hij nog ademt. Echt eng!

Lov beterschap meid! Denk aan jezelf. Had je al gemist op het schoolplein...

Jan lijkt me inderdaad heel druk en zwaar met zo'n kleintje in het ziekenhuis.

Tweety komt er op aan hè meid...

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jeetje lieke....dat is schrikken he?! Gaat het nu een beetje? Ik zou ook erg bang zijn.... :( sterkte.

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    o bah pseudokroep aanvallen zijn echt klote. onze jongste heeft dit ook regelmatig. omdat hij al het een en ander mankeert kunnen we steeds naar de hap. die aanvallen gebeuren altijd snachts. dan zit je dus 2 a 3 uur in de hap om te vernevelen en daarna gaat het weer goed.

hier gaat het ff niet zo lekker. ml is v d week door zijn rug gegaan en hierdoor heeft ie nu hernia klachten. gisteren was het wel ff het toppunt en heb ik ook ff een paar keer flink lopen janken omdat ik het ff niet meer zag zitten met ook op de teller die nu nog op max 7 weken staat tot kz. en als hij dus op de ok komt en ik dan ook nog eens een kz zal krijgen hoe gaan we het dan allemaal regelen. ik zag mijn kraamtijd ff in duigen gaan. gelukkig lijkt het allemaal langzaam beter te gaan dus we gaan maar hopen dat het weer vanzelf weg trekt en het goed af gaat lopen.

verder doet de kleine het prima. nog 1 weekje werken en dan heb ik vakantie en verlof heerlijk. weer ff een stukje minder om me druk om te maken

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.259
    1.165
    113
    @ Tweety: oh, nee, wat ontzettend balen voor je man (en voor jullie). Gets, een hernia daar kun je lang (flink) zoet mee zijn :(, ik kan me voorstellen dat je nu een paar beren op de weg ziet voor de laatste loodjes en kraamtijd! Duim heel hard dat het spontaan snel beter wordt.

@ Lieke: he bah, pseudokroep bij zo'n kleintje, lijkt me toch ook heel akelig! C heeft het ook gehad, maar was toch al 4 jaar, niet zo kwetsbaar. Ik hoop dat hij inmiddels goed opgeknapt is?

@ Lov: oeh, ziek, dat is vervelend! Heel veel beterschap. Is het zwanger-ziek of 'gewoon' iets onder de leden? Hoe dan ook echt geen pretje met rondlopende peuters/kleuters en dikke buik... Sterkte!

@ Januari: wat fijn dat je hummeltje nog steeds goed gaat! En applausje, zelf al wat voedingen drinken, yeah!
    Maar ik kan me voorstellen dat je echt enorm geleefd wordt met het heen-en-weer naar ziekenhuis en dan idd ook je andere kids. Vermoeiend hoor!

@ Babbelbol: oh wat fijn dat het nu beter gaat met BV/spruw! Ik kan me voorstellen dat het echt even doorbikkelen is geweest, maar toppie hoor dat je het toch gedaan hebt! Je kunt trots op jezelf zijn, die eerste 6 wkn kunnen toch heel heavy zijn. Hopelijk nu vooral alle leuke dingen van BV :D!
    Domperidon heb ik van gehoord ja, heb dit een keer bij E geprobeerd (daar had ik echt mega-dip) maar helaas werd ik er kotsmisselijk van ;), dus binnen 2 dgn weer gestopt. Heb nooit kunnen vaststellen of het iets op de productie deed, maar zelfs als het als een tierelier had gewerkt, dan was het middel toch erger dan de kwaal :). Voelde me echt beroerd en verdween meteen weer toen ik stopte met domperidon.

@ hier: nog steeds druk natuurlijk ;). De melkproductie is gelukkig weer gewoon op peil, heb geprobeerd meer rust te pakken en heb natuurlijk heel stug aangelegd, aangelegd, aangelegd (en wisselvoeden). Misschien toch een samenloop van druk zijn, hard werken, groeispurtje van N e.d. Het is allang fijn dat het weer opgelost is.
    N (alweer een half jaar oud! :D) doet het overdag een stuk beter nu, slaapt veel beter/meer en laat zich ook goed in bedje leggen (itt de afgelopen 2 maanden). Ik denk dat ze toch een beetje uitgesprongen is nu :p, ze vraagt minder aandacht en kan weer heel leuk zelf spelen. Alleen de nachten... tja. Die zijn nog niet echt zoals gewenst, maar ja. Ik voel me in ieder geval wat minder moe.

Begonnen met bijvoeden, ze vindt het wel leuk om aan tafel erbij te zitten, maar verder is het echt nog ontdekken en vooral veel verslikken en kokhalzen ;). Het lijkt alsof zij iets langer de tijd nodig heeft om te leren eten dan de anderen (maar eerlijk gezegd, ben ik ook al weer veel vergeten van de anderen...).

Controle bij CB: 7870 gram en 66 cm! Klein dikzakje, ha ha :p. Was prima gegroeid, maar dat was ook wel mijn verwachtingen, zo vaak als ze aan de borst gelegen heeft ;)...

6. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hier vandaag veel last van hardebuiken. vanaf een uurtje of 5 vanmorgen had ik bij de jongste ook dus ff afwachten dacht ik. ben naar me werk gegaan en daar bleef het aanhouden. geen idee hoe de regelmaat was maar denk zo'n 4x per uur de ene keer heftiger dan de andere keer. ik moest tot 12 uur dus dacht kijk het ff aan. de hardebuiken hielden ook aan, dus thuis maar ff gebeld met het zh en moest ff langs komen voor ctg. daar registreerde ze er 3 in het haf uur dat ik eraan lag waarvan er 2 niet schokkend waren en 1 heftiger. dat heb ik ook gevoeld want daar had ik ook last van.

toen moest ik met de gyn ff mee naar ander kamertje en kreeg een inwendige echo om te kijken hoe de bm eruit zag. hij vertelde nog wel ff tussen door dat ze tot 34 weken remmen en daarna niet meer maar eerst ff kijken hoe je bm eruit ziet zei ie. maar de ctg was prima en netjes. bm zag er prima uit en alles zat nog potdicht. hij vertelde me dan je om de 10-15 min een hardebuik mag hebben dat kan geen kwaad zolang de bm dus nog goed is. hier was ie 4 cm dus nog prima in orde. dus ik kon weer naar huis. morgen staat de co met mijn Eigen gyn toevallig dus we zullen dien wat ie te vertellen heeft.

vanaf dat ik thuis ben tot een 45 min geleden geen hardebuiken meer gehad. inmiddels weer duidelijk 3 gevoeld. maar dat kan dus geen kwaad zei hij.

we zullen zien hoe het gaat lopen. als ze 'de trend door zet van d'r broertjes dan komt ze toch eerder. de oudste met 38 weken de jongste met 36 weken. dus zij dan met 34 hebben we lachend gezegt. (moet er toch maar een lolletje van maken he)

wat me man ook zei in het zh. de fotocamera is nog niet opgeladen en je tas staat niet klaar haha. ik gelijk joh vertel eens wat nieuws was bij de andere 2 ook zo he. dus thuis heeft ie gelijk een ander kaartje in de camera gedaan en onder de laaier gelegd. hihi

7. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Lieke: hoe gaat het nu??

Lov: jij ook weer opgeknapt?

Kache: fijn dat de bv weer op peil is! Hoe lang wil je het blijven geven?

Tweety: toch wel even schrikken!! Laat haar nog maar lekker even zitten hoor!! Nog wel beetje te vroeg! Hier had ik toen ik met 30 wkn werd opgenomen 6 weeen per 10 min!

Hier: het gaat goed!! Waarschijnlijk mag ze vrijdag naar huis!! Super fijn!
    Bijna een maand na de geboorte lekker compleet!! Gek idee dag we zoveel gemist hebben!

8. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @jan o wat een super nieuws ik duim voor jullie dat alles goed gaat en ze vrijdag mee naar huis mag.

6 weeen per uur maar dat waren dan geen hardebuiken maar heftigere weeen. anders zou ie niet zeggen dat ik er elke 10 min 1 mag hebben. nou ja ik zie het wel. iig heel de middag nergens last van gehad meer vanavond weer een aantal gevoeld.

9. januari2010

Tweety: ik had er zes per 10 minuten... Dus wel wat meer.. Maar ik had toen nog steeds niet het idee dat het al echt was. Had er niet zoveel pijn van!
    Persoonlijk zou ik 1 pijnlijke in tien minuten erger vinden dan 6 minder pijnlijke in 10 minuten maar goed daar dacht de gyn toen anders over!

Fijn dat het nu weer rustiger is!! Rustig aan blijven doen! Ga je al bijna stoppen met werken??
    Anders misschien wel eerder stoppen?

10. januari2010

Tweety: hoe is het met de harde buiken? Had je nou al een vaste datum voor de keizersnede?

Lov: hoe is het met je? Het begint toch echt wel een beetje op te schieten of vind je zelf nog steeds niet? Misschien heb ik altijd wat eerder het idee dat het al bijna zover is omdat ik het nooit heb uitgelopen. Mey hoeveel weken ben je van je dames bevallen?

Hier gaat het goed! Dochter is inmiddels thuis dus we zijn druk bezig om weer een ritme te vinden. De andere kids zijn nu een week vrij van ee peuterspeelzaal dus volgende week zullen we echt weer in het 'normale' leven terecht komen. Beetje regelmaat is ook niet zo verkeerd!

Ben benieuwd hoe het met iedereen is.

Fijne dag!

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hey Jan! Gaat goed hier..... Hebben het een beetje druk want we gaan trouwen vrijdag :D

Van de meiden ben ik op ... 39,5 en precies 40 weken bevallen. Hoop nu weer een beetje hetzelfde uit te komen hahaha.

Oh lekker dat ze thuis is! Gaf jij nu bv?

12. januari2010

Lov: wat gaaf dat je vrijdag gaat trouwen!!! Dat is helemaal langs me heen gegaan! Ben je er helemaal klaar voor? Vieren jullie het groot of niet? Leuk zeg!!
    Ja, ik geef bv :)

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Gaat het goed met de bv?

Ja we houden het klein,..lekker bij ons thuis maar wel een hoop werk hahaha. Nee geen idee Of ik dat wel had verteld hier.

14. januari2010

Super leuk lov! Dalijk allemaal dezelfde achternaam!

Borstvoeding gaat goed, moest natuurlijk Alles kolven in het begin... Dat is wat minder. Nu drinkt ze ongeveer 3 keer uit de borst en de rest kolf ik bij.

Inmiddels zo'n volle vriezer dat ik een deel al heb weggegeven!

15. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Lov lieverd hoe gaat ie?? Morgen TROUWEN!!!! Wat GAAAAAAAAAAF!!!!! Gefeliciteerd lieverd!! ♥

Tweety: Ziet er echt superleuk uit die spulletjes :D:D hoe is t met ML? Jeutje spannend hoor! Ik had ook zoveel pijnlijke regelmatige HB. Zeker bij de 2e. Maar de VK vond het allemaal maar normaal ;)

Lieke: Oh ja dat is naar pseudokroep :( gaat t weer beter?

Jan: Jaaaaaaaa fijn hoor, lekker thuis! Zo lief die fotootjes van haar op FB ♥

Kache: Wauw gewoon al aan t bijvoeden geweldig!

Hier: Nou, na medicatie, osteopathie, inbakeren, mama op dieet (melk, ei en soja vrij) en probiotica gaat het eindelijk beter met mn meisje. Ze slaapt nu goed! vandaag iets minder, maar hopeliojk snel weer wat beter. ze snottert ook erg

16. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @lov fijne dag morgen!!!!!

@tientje fijn dat je meisje nu thuis is. de harde buiken zijn redelijk weg getrokken. heb er af en toe nog last van als ik erg druk ben.

@babble dank je. met ml gaat het eigenlijk best goed. hoor hem er niet meer over haha vraag er ook niet naar op het moment.

hier nog 5 weekjes uiterlijk. pfff mag van mij over 2 weken al wel hoor ben er zo klaar mee. maandag een kut dag gehad heel erg emo en overal last van. snachts slapen is drama moet echt half zitten slapen anders heb ik last van maagzuur. maar ja we houden nog wel ff vol haha zal wel moeten he.

@

17. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Oh pfffff blijf vooral veel vertellen over die ellendige laatste weken meiden, want dat is perfect tegen klingelende eierstokken ;) Succes meissie!!!!!!

18. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.259
    1.165
    113
    @ Januari: wat fijn dat je meisje nu thuis is, de spannende periode nu een beetje voorbij? Fijn dat BV goed loopt, hopelijk snel helemaal aan de borst. En mooi hoor, dat je zelfs al melk hebt kunnen doneren!

@ Lov: gefeliciteerd meid!! Hopelijk hebben jullie een heerlijke dag gehad! Leuk hoor, trouwen met dikke buik :D.

@ Tweety: oh, die laatste loodjes... drama he. Je lijf dat echt niet meer van jezelf is, al die ongemakjes... Ik hoop dat het niet lang meer gaat duren, zonder dat ze te vroeg komt ;)! Fijn dat het met je man ook beter lijkt te gaan.

@ Babbelbol: oh meid, wat een hobbelige weg hebben jullie gehad :(, vervelend als je kindje onrustig blijft, maar nu toch eindelijk de oplossing? Hadden je andere kids ook niet reflux/allergie en aanverwante ellende? Hopelijk blijft het nu dan rustig voor jullie!
    (hoe zit het trouwens qua solliciteren van je man? Beetje schot in?)

@ hier: lekker aan het bijvoeden, maar mevrouwtje trekt er nog niet zo hard aan. In begin erg veel kokhalzen en niet eens interesse in eetbaars, dat begint nu langzaam een beetje te verbeteren. Echt eten doet ze dus nog niet :p, maar ze is nu wel aan het sabbelen en spelen. E is ook pas bij 8 mnd daadwerkelijk gaan eten, dus N heeft nog ruim de tijd, ha ha!

Bijgevoegde bestanden:

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier gaat het even wat minder :( we liggen sinds dinsdag in het zk met de jongste. Ze heeft longontsteking :( ik mag bij haar slapen gelukkig . Was even moeilijk om mijn meisje zo te zien. Hoop dat het snel beter zal gaan want vannacht ging het even moeilijk opeens . Ze heeft zuurstof nodig helaas :(

20. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    gelukkig gaat het hier inmiddels waar wat beterder. flinke verkooudheid gehad. in combi met de hormone en weinig slap(lees 3 a 4 uurtjes per nacht) geen geode combi. maar nu is de verkoudheid aardig op zijn retour en is iig en vervelende hoesten waar in zowat in stikte zo goed als weg. vandaag weer co gehad bij de de gyn. alles was weer goed. over 2 weken weer terug dat zal de laatste keer zijn denk ik. voor ons kleine meisje wordt geboren. dan zijn we 37 weken en 2 weken later staat de kz gepland. maar ik denk dat ik nog wel ff met ml ga knuffelen vanaf de 37ste week hoor haha r.obin de jongste is hierdoor geboren met 36 weken hihi. ml heeft al gezegt echt niet gebeurd niet haha. maar ben er wel klaar mee eigenlijk hoor. pfff. ik wil d'r zien wil weten wie er in me buik zit. de jongens willen ook hun zusje zien. de oudste weet al dat aankomende maand ergens de grote dag is. heft een kalender van school hangen met alle speciaale date en vak enz erop en hij wijst nu steeds aan deze maand he mama dan komt ze toch. en vanavond zei ie mama morgen is het eindelijk November he. ik ja jongen dat klopt hoezo. nou dan wordt me zusje geboren hihi zo lief.

moet wel zeggen hoe dichter het bij komt hoe spannender het wordt. gister ook ok live gekeken vond het heel mooi en interesant te zien wat ons binnen 4 weken te wachten staat. de gyn vertelde vandaag dat ons zh voor deze uitzending was gevraagd maar ze hadden er geen juiste patient voor. dus ik met me grote bek hadden ze ff 4 weken moeten wachten had ik het wel gedaan hoor haha. later tegen ml nou weet niet of ik het wel zou doen hoor eigenlijk hihi.

Deel Deze Pagina