hallo meiden, @babbel wat een vrolijke meid. kan je mij nog ff je gegevens sturen kan ze niet meer vinden. @lov over de kz wat ben je bang te gaan missen? ik heb 1 gewone bevalling gehad en 2 kz en heb niet het gevoel veel te hebben gemist. de dag van de kz ben je tot niets in staat. de dag erna stond ik naast mijn bed en ging ik zelf douchen. oke je kan niet heel de wereld aan maar bent een beetje mobiel. @hier rikki is inmiddels alweer 5 weekjes. ze doet het nu goed. de bv vind ik nog steeds erg lastig omdat je toch niet weet of ze genoeg binnen krijgt. zeker als ze dan weer snel wil drinken. soms wil ze na 1,5 uur alweer drinken. of als ze d'r slaap niet vast kan houden als ik haar na het drinken weg legt ligt ze ff wakker en gaat dan huilen en maakt weer honger signalen. we zijn nu ook aan het oefenen met een flesje. 1x per dag krijgt ze een flesje bv. ze vind het wel vreemd maar na een paar min rare bekkies trekken pakt ze hem goed. doe nu 60 cc in het flesje en dat drinkt ze op en lijkt dan tevreden. hoeveel mag er eigenlijk in iemand van jullie die me dat kan vertellen? babbel misschien aangezien jij je kids heel lang bv hebt gegeven hihi.
Nou tweety als je normaal bevalt heb je dat moment van eruit persen em op je buik je baby krijgen... Dat heb je bij een kzsnede niet.
Tweety: tja... Bv mogen ze eigenlijk zoveel of zo weinig drinken als ze willen. De ene voeding is het geconcentreerd en drinken ze minder, de andere is het wat wateriger en drinken ze wat meer op een dag. Maar als houvast kun je het sommetje nemen van de fv: aantal kilo's gewicht (dus zeg 4) x150 en dan de uitkomst delen door t aantal voedingen per 24 uur. Dus stel je voor een kindje van 4 kilo met 8 voedingen. 4x150 = 600 / 8 = 75 cc per flesje. Maar met bv mogen ze dus ook 50cc of 100cc drinken. Als ze 60cc drinkt en ze is daarmee een uur of 2-4 tevreden is t prima. Komt ze eerder kun je meer geven.
@lov ik heb het pers moment niet gemist hihi. Hier doen ze een natuurlijke kz en dan krijg je je kindje als het goed gaat met het kindje gelijk bij je. rikki is heel snel door de kinderarst nagekeken en binnen 3 min lag ze bij me. Op de vercouver is ze ook direct aangelegt. Weet niet of ze bij jullie ook de natuurlijke kz doen maar misschien helpt het voor je gevoel dat je wat mist. Maar is er eenkans dat je een kz gaat krijgen? @babbel ze was met 60 cc goed tevreden. Ze liet er ook 2,5 uur tussen zitten voor ze weer kwam. Vandaag wer bij cb geweest en ze was weer ruim 200 gram aangekomen dus dat was ook goed.
Ja hier doen ze die kzsnede niet... Zover ik weet. Ja als hij in stuit blijft liggen krijg ik idd een kzsnede
Dan is het prima meid! Volg je meisje, dan komt het helemaal goed. Nog even en de onzekerheid is weer grotendeels weg Hier is het nu weer heerlijk rustig met een beetje ritme. Dat scheelt een hoop! @Lov: Ik zou ook niet zo happig zijn op een KS hoor, ik begrijp je wel. Maar een stuitbevalling is ook geen pretje Ik hoop dat je mannetje draait!
@lov, nee stuitbevalling zou ik ook noodit willen. Ks is fijn dat het mogelijk is, maar heb je natuurlijk liever niet. Ik heb inderdaad veele cho's gehad, maar dat kwam meer door de voorgeschiedenis. Ze hadden alle vertrouwen erin dat hij goed zou draaien en dat is ook gebeurd. Zal bij jou ook wel gebeuren. De meeste kindjes liggen toch het liefst met het hoofd naar beneden heb ik me laten vertellen. En zoals ik zei, een derde en veel vruchtwater geeft gewoon lang de mogelijkheid om te draaien. Volgens mij kon Koen echt tot het laatste moment draaien. En een vriendin van mij ging met 38 weken voor een draaipoging en toen lag hij van zelf goed. En koen lag ook de laatste weken altijd in stuit. Heb me toen ook zorgen gemaakt, maar is allemaal goed gekomen! Hopelijk helpt dit je een beetje om vertrouwen te krijgen. @babbel, oh wat een schatje! Heerlijk. Een meisje is ook super... Jongen meisje maakt niet uit toch? Zeker als je van beiden iets hebt. @tweety ja herken je onzekerheid wel erg. Wat babbel zegt, over een paar weken heb je een ritme... Heir ziekenboeg. Maud dubbele oorontsteking, koen nog aan de antibiotica en ikz elf ook niet lekker. Echt balen. Voordeel is dat ik geen eetlust heb, dus goed voor de kerstkilo's hahaha
Ja ach we zien het wel lieke... Ik heb het toch niet in mijn handen. Maar mijn gevoel zegt niet dat ik een kzsnede ga krijgen eigenlijk... Dat hij moeilijk zou gaan doen wist ik wel al altijd hahaah. Gek he We nemen het zoals het komt. Ah jeetje... Niet leuk oorontsteking beterschap allemaal hoor.
Ja een beetje misschien... Zou he gewoon jammer vinden kzsnede is gewoon een minder mooie ervaring dan een natuurlijke bevalling. Maa goed laten we eerst maar eens afwachten
@lov hoop dat ie draait meid. Komt vast goed. Ritme dat zou fijn zijn haha. Ze komt nog op de gekste tijden. Meestal de laatste voeding tussen 19.00 en 20.30 de volgende dan tussen 23.00 en 2.00 meestal wel na 24.00. daarna verschilt het de ene x laat ze er 2,5 uur tussen maar ook een keer 5 uur ertussem gelaten.
Nou lieke ik merk wel verschil....met trappen en zijn lijfje voel ik dan niet bovenin als hij in een stuit ligt. Het voelt leeg aan zeg maar, en hij trapt op mijn blaas.
Lov: Herkenbaar!! zoonlief lag ook in stuit, mijn blaas deed echt zeer! Met 35.5 wk draaide hij gelukkig nog Tweety: Oei intensief nog indd. N slaapt nu van 20:00-8:00 ongeveer. Heerlijk!!!!
Wauw babbel wat lang. Koen heeft nog steeds een avondvoeding rond 10 uur en komt ook nog vaker 's nachts!