Ja echt waar. Echt stress gehad daardoor. Maar ik heb minstens 8 vals-posi's gehad. En allemaal voor ik zwanger was van N. Bij/voor zoon en oudste dochter nooit gehad. Dus ze zijn echt verslechterd. Ik zit echt in een lastige situatie nu merk ik. Ik kan echt nog geen afscheid nemen van alles, maar ik ben wel alle kleine-baby-dingen aan het wegdoen. Maar ik vind het zoooo moeilijk. En ik wil echt nog een kindje. Nog 1. En dan ben ik klaar. Maar ML is echt echt echt meer dan klaar. Hij had nr 3 niet eens gehad als ik niet zo graag wilde. En ik weet echt dat er geen nr 4 komt, maar mijn gevoel weigert dat te geloven. En ik maak mezelf gek, maar ik hoop dus wel op een ongelukje. Daarom ga ik ook niet aan de pil, want ik ben doodsbang dat ik dat niet ga volhouden, omdat ik zo graag nog wil... En dat wil ik niet. Alleen als we samen er voor zouden gaan dan is het goed. Maar ja dat gebeurt dus niet hihi. Lastigggg!! Dus misschien toch maar dat knoopje bij ML??? Ik weet t niet... Ik droom soms zelfs dat ik gaatjes heb geprikt in de condooms Niet dat ik dat ooit zou doen, daar is altijd het kindje de dupe van. Maar ik denk er wel eens aan. Pffffffffff vreselijk die kinderwens!!!
O, lastig inderdaad. Er moeten er ook echt twee willen. Vlak na de bevalling had ik dit gevoel ook heel sterk maar inmiddels is dat wel afgezwakt. Mijn hart is er goed voor, echt waar. Nog 1 keer zwanger, bevallen en zo'n kleintje! Heerlijk maar ik zie ook zeker de andere kant van de medaille en die kant overwint. Ik heb soms echt dagen dat ik het zo druk heb met die drie kleintjes thuis dat ik nog net niet doordraai. Daarbij toch ook wel wat zorgen. Oudste loopt achter in haar taal/spraak ontwikkeling dus echt communiceren lukt niet. Middelste heeft slaap problemen (waarschijnlijk angst) waardoor we gemiddeld 6 keer per nacht eruit moeten en de jongste komt ook nog 1 a 2 keer. Je snapt dat ik soms gebroken wakker word. Maarr ik begrijp je echt heel goed! Herken je gevoel ook. Na de eerste wilde ik ook gelijk een tweede en wist zeker dat er ook een derde zou komen. Door de laatste week is bij mij wel weer een deur op een kier gezet waardoor ik het knoopje niet wil, wil daar echt nog even mee wachten. Maar mijn man gaat wel liever vandaag dan morgen. Vandaag huisarts gesproken en ik ga weer met de pil begonnen maar ik kan het beste nu mijn menstruatie afwachten. En omdat ik nog 1 voeding per dag zelf geef is de pil eigenlijk niet goed... Ofwel... Ik ga de pil ophalen bij de apotheek maar voorlopig toch nog even condooms. Ik hoop dat je man nog bijdraait en toch een vierde wilt!! Dikke knuffel
Maar Jan minipil kan gewoon nu al hoor? Ik snap jullie beiden wel erg goed. Hier is het ook zo dat als we financieel het zo goed hadden dat nm 4 nog wel kon we wel wilden...over een tijd. Maar ik wil ook nog leuke dingen kunnen doen, kinderen moeten ooit een opleiding volgen die veel geld kost. En ik wil ze wel nog dingen kunnen geven, niet dat ze alle luxe nodig hebben maar ik wil ze nu geen dingen gaan ontnemen omdat mama perse nog een baby wilde. Dat is niet eerlijk... Babbel ik snap je gevoel kwa ongelukjes.. Maar dat is toch idd niet de manier waarop je zwanger wilt worden en je kind later moet vertellen dar hij zij een ongelukje was... Dat was ik namelijk en ik heb het altijd erg gevonden ...
Ja ik snap jou ook heeeel goed Jan!! Ik zou het ook ECHT NOOIT doen. Dat zou zo vreselijk egoïstisch zijn. Het komt vast goed, het wordt ook vast wel minder gedurende de jaren Lov: Jaaa precies, het financiële plaatje is hier ook wel een dealbreker momenteel hoor. En ik kan het verstandelijk echt wel beredeneren, waarom het allemaal geen goed idee is. Maar het is en blijft moeilijk! Maar geloof me ik zou het nooit nooit noooooooit doen. Wat ik al zei: Het kind is er altijd de dupe van. Jee wat rot voor jou zeg. Lijkt me ook vreselijk om te moeten aanhoren
Nee was altijd heel lullig om dat te moeten aanhoren... Ach wie weet over een tijd babbel... Ik ben pas 30 dus ik heb nog tijd hahaha
Hallo meiden, Ik weet niet of jullie hier nog actief kletsen maar wij gaan ook voor een derde kindje. Heel lang getwijfeld en zag heel veel beren op de weg, maar eigenlijk is overal een oplossing voor en het gevoel is gewoon zo sterk dus we gaan het avontuur nog 1 keer aan. Ik heb twee gezonde dochters en het gevoel is erg dat er nog eentje mist..dus ik hoop het nog een keer mee te mogen maken allemaal om ons gezin compleet te maken. Over een eerste en tweede nooit getwijfeld en nu vind ik het doodeng allemaal haha. In augustus wil ik gaan stoppen, gaan eerst nog op vakantie. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen die al drie kindjes hebben en wat jullie tips zijn, en wat valt je mee/tegen. Groetjes Liz
Hoi Liz Wat leuk dat jullie voor een derde kindje gaan!! Ja die beren en twijfels en onzekerheden herken ik wel hoor! Maar uiteindelijk is en blijft het zo'n goede beslissing geweest te zijn, die derde, dat ik nog wel een vierde zou willen hahaha! Ik vind de overgang van 2-3 kindjes wel groter dan van 1-2 kindjes. Maar dat zal ook wel komen omdat mijn middelste nog geen 2 was toen de derde werd geboren. Maar nu, is het wel drukjes maar zoooooo gezellig! Heerlijk! Ik ben heel benieuwd wanneer je aan mag tellen. Hoe ging het de vorige 2 keer? Ik heb trouwens een zoon van bijna 5 en twee dochters van 2,5 en 9 mnd inmiddels alweer!!
Babbelbol, Wat leuk dat het goed voelt bij jullie een derde! En kloppen de beren of valt veel wel mee? Ik vond de overgang van 1-2 wel vrij druk en van veel meiden hoor ik dit zelfde verhaal en dat de derde juist weer mee viel haha. Ik ben erg benieuwd... Mijn jongste wordt in januari 2 jaar, dus mocht het gelijk raak zijn dan zou ik eind mei uitgerekend zijn dus dan zit er al wat meer tussen. Mijn oudste dochter wordt in juli 4 en de jongste is nu bijna 17 maand. Ik hoop echt dat de derde onze kers op de taart mag worden
Nee ik vind de beren heel erg meevallen. Tenminste de beren die ik verwachtte. Ik vond het veel lastiger om basisschool (4x op en neer) en slaapjes (van 9:00 - 15:00 sliep er altijd wel 1, dus kon ik niet weg.) te combineren en dan nog de voedingen tussendoor proppen. Huishouden vergeet ik dan soms maar gewoon even hihi. Ja de meesten die zeggen dat een derde makkelijk is hebben in mijn ogen een 'nakomertje' gekregen haha. Maar bij wie ze dicht op elkaar zaten hoor ik toch ook andere geluiden Maar je vergeet ook hoe de eerste maanden zijn, vind ik. En als je een beetje ritme hebt gevonden is het allemaal heel goed te doen. En ik denk vaak: Wat zullen de kindjes zich later liever herinneren: Dat het huis altijd zo mooi opgeruimd en schoon was, of dat mama veel leuke dingen met ze deed en ze lekker konden spelen? Nou dat zet het allemaal weer lekker in perspectief Komt allemaal goed
Het scheelt dat onze oudste straks een continurooster krijgt als ze in augustus naar school gaat, dus van 8.30-14.15 uur en niet meer tussen de middag heen en weer. En de oudste zal tegen die tijd niet meer slapen smiddags denk ik, dus dan wordt het alleen met de jongste wat vogelen met slaapjes haha. En ik was inderdaad ook een Miep met huishouden maar laat het ookal meer los want blije kids is veel belangrijker. Ik denk ook altijd er zijn zoveel mama's die het kunnen dus waarom ik niet?hihi Werk jij er ook nog naast? Want ik werk drie dagen en hoop dat dat goed te combineren is dan...nu gaat dat prima.
Sorry ik was op vakantie hihi!! Ja continurooster is ideaal! Hihihi ik ben nooit een miep geweest qua HH hoor hahaha, verre van. Maar toch... Ik heb altijd gewerkt in de kinderopvang, maar nu heb ik helaas geen werk. Dus ik zit nog thuis.
Haha geeft niks..wij gaan woensdag op vakantie en daarna gaan we ervoor hihi Ja ik kan nooit zo goed tegen rommel en viezigheid hihi, maar heb t nu meer los gelaten. Oh balen dat je zonder werk zit, maar wel even extra genieten van je kids dan
Ja het gaat heel goed hoor! De dagen vliegen voorbij dat is echt niet normaal! Maar wel heerlijk, bijna vakantie. Nog een paar weekjes en daar kijk ik erg naar uit!