alcohol en koffie

Discussion in 'Zwanger worden' started by sylvia1981, Apr 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sylvia1981

sylvia1981 Niet meer actief

Hallo allemaal

Mijn vriend en ik proberen zwanger te worden en we zitten nu in de 2e ronde.
    nu drink ik graag iedere ochtend ongeveer 2 kopjes koffie. Ook drinken ik en mijn vriend wel eens een biertje of een wijntje, met name in het weekend. Dit worden er dan wel ongeveer 2.
    op internet las ik dat zowel alcohol als koffie de vruchtbaarheid kunnen beinvloeden.
    maar wat is jullie ervaring/opvatting hierin? Zijn jullie wel zwanger gewoeden ondanks het drinken van een paar drankjes of koffie? Ben erg benieuwd hiernaar!

2. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

Jan 12, 2014
    2,025
    1,041
    113
    Gewoon lekker doen hoor! Voor hetzelfde geld duurt het nog een jaar voordat je zwanger bent en heb je jezelf dat de hele tijd moeten ontzeggen. Bij ons duurde het na een miskraam wel even voordat ik weer zwanger was, en zijn toen op een gegeven moment wel gestopt met het drinken van alcohol rond de eisprong. Maar voor nu zou ik zeggen: als je het laat bij af en toe een glaasje wijn/ bier denk ik niet dat het in eerste instantie van invloed is. Koffie evenmin. :)

3. Luminis

Luminis Fanatiek lid

Mar 13, 2014
    1,204
    46
    48
    Groningen
    Ik lees ook even mee!

Ik dronk eerst bijna elke avond een glas wijn bij het eten en dronk 3 keer op een dag een kopje koffie. Drink nu alleen nog een glaasje in het weekend en drink nog maar max. 1 kopje koffie per dag...

4. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Gewoon blijven drinken!

5. Liana84

Liana84 VIP lid

Jun 11, 2014
    6,243
    1,767
    113
    Female
    Zwolle
    Precies wat Jinxx zegt: voor hetzelfde geld duurt het nog lang voordat je zwanger bent.
    Ik hield er na mijn ei wel een beetje rekening mee, maar het is niet zo dat ik niks meer dronk. Lekker blijven doen dus, zou ook mijn advies zijn.

6. Logan

Logan Niet meer actief

Ik drink alleen alcohol voor mijn eisprong, erna niet meer. Koffie of thee max 3 a 4 per dag, volgens mijn gyn was dat een normale hoeveelheid.

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Gewoon blijven doen! Hier 2x gewoon snel zwager.

8. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik hoop niet dat het je gebeurt , maar ik zeg drink gewoon je biertje .
    En ook je koffie gewoon door gaan met alles.
    Wij krijgen geen kids als ik me er allemaal aan gehouden had en nog zou doen dan kan ik lang wachten .

Dus meid geniet van elkaar en doe gewoon je ding en zie waar het eindigt .

Succes met zwanger worden .

9. sylvia1981

sylvia1981 Niet meer actief

Nou fijn om te horen dat ik dat gewoon kan blijven doen. Ik zeg PROOST lieve mensen:) op naar een snelle en gezonde zwangerschap!

10. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

Jan 13, 2015
    731
    4
    18
    Female
    Vlaanderen
    Ik wilde eerst op alles letten.
    Maar ondertussen zijn we zes maanden aan het proberen en gezien mijn PCOS kan het nog heel lang duren voor we zwanger raken. Dus ik drink in het weekend gewoon mijn glaasje wijn en geniet van mijn dagelijkse portie thee/koffie.

Ik rook wel niet (nooit gedaan), doe geen drugs (ook nooit gedaan) en zorg er wel voor dat ik tussen mijn eisprong en nod niet overdreven veel alcohol drink.

11. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg

Dit dus

12. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Iedereen moet het voor zichzelf bepalen, ik zat voor de eerste in de aanloop naar een medisch traject en toen werd mij wel aanbevolen om geen alcohol te drinken. Ik hield me er redelijk aan maar op vakantie heb ik het ervan genomen en dronken we elke dag samen toch een fles leeg. Een week nadat we terug waren had ik een positieve test in handen :)

13. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    2,070
    97
    48
    Mijn fertiliteitsarts gaf aan gewoon lekker je leven te leven tot je een positieve test in handen hebt. Wie weet duurd het nog jaren, beetje zonde als je dan nu al alles laat.

14. Dayna

Dayna Fanatiek lid

Jun 3, 2013
    1,742
    0
    36
    Ik drink eigenlijk bijna nooit alcohol. Maar drink ook 3 a 4 koppen koffie per dag :) Voor mijn dochter liep ik ook in het zkh en de gyn heeft er eigenlijk nooit iets over gezegd.

15. Linky

Linky Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    3,487
    172
    63
    Female
    Ik dronk altijd al weinig koffie en zelden alcohol, en mijn vriend drinkt beide helemaal niet. Niet om de vruchtbaarheid te beïnvloeden, maar omdat we andere dingen lekkerder vinden en daar meer van kunnen genieten. Ik denk dat je daar veel verder mee komt: doen wat je lekker en prettig vindt en niet teveel aandacht besteden aan wat je zou moeten eten of drinken. Dat verlaagt je stressniveau, wat volgens mij veel meer invloed heeft op je vruchtbaarheid. (of jullie moeten hele kratten per week wegwerken, dan zou ik toch wat minderen ;))

16. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,497
    2,948
    113
    Koffie heb ik wel gewoon gedronken. Alcohol alleen tijdens mijn menstruatie zodat ik zeker wist dat ik niet zwanger was.

17. DDara

DDara Bekend lid

Mar 20, 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Mijn vriend en ik zijn 3 maanden voor we zwanger wilde worden gestopt met drinken en ook heb ik mijn hoeveelheid thee die ik drink enorm terug gebracht drink nog zelden een slap bakkie thee en verder gezond aan het water! En verder eten we alleen gezond weinig suiker en verzadigde vetten....... dus echte health freaks nu!

Of het werkt durf ik je niet te zeggen want zit nu in me eerste ronden maar vind het gewoon een fijn idee dat ik zeker weet dat het aan mij niet heeft gelegen!

Share This Page