ovulatietesten doen om niet zwanger te worden is totaal zinloos! Tegen de tijd dat jij merkt dat je eisprong eraan komt ben je allang in bepaalde mate vruchtbaar. Tel daar bij op dat zaad in sommige gevallen wel een week kan overleven. Dus als je altijd veilig vrijt heeft het doen van ovulatietesten helemaal geen zin. De testen zijn gemaakt om je vruchtbare dagen op te sporen en niet de dagen dat je niet vruchtbaar bent. Daarom krijg je ook deze reacties. Ik krijg zelf ook een beetje de kriebels bij de feiten die er op tafel liggen. -spiraal er uit onder het mom van hij is verlopen (terwijl je dan normaal gesproken meteen een nieuwe krijgt) - gebruik van ovulatietesten -bestaande kinderwens deze dingen bij elkaar opgeteld moet je met me eens zijn dat als je dit van iemand anders zou lezen je het ook wel een tikkeltje apart vind toch....Nu weten we allemaal dat tekst en internet behoorlijk plat is waardoor we er allemaal onze eigen interpretatie aan geven. Maar het lijkt zo wel een beetje alsof je op deze manier 'per ongeluk' zwanger wilt worden Dus het kan ook best zijn dat je dit idd alleen doet om tijd te sparen voor als hij wel wil over een tijdje zodat je spiraal er al uit is en je lichaam al op de regel en jij weet wanneer je eisprong is en hoe je cyclus in elkaar steekt. Di
Wel jammer dat sommigen altijd van het slechte in mensen uitgaan. Zoals de waard is...... Ts heeft heel duidelijk uitleg gegeven dat ze absoluut niet zonder instemming van haar man nog een kindje wil. Ze gebruiken condooms en wil rond de vruchtbare dagen juist geen seks. Lijkt me niets misleidend aan. Dat ze haar man een halve waarheid verteld heeft, ziet ze in en wil ze rechtzetten.
Jij zegt wat ik ook wou zeggen. Hier wil manlief geen kindjes meet, maar last zich ook niet helpen. Ik gebruik geen anti conceptie omdat ik er niet tegen kan en ik bijna alles al geprobeerd heb. Nu gebruik ik dus ook ovulatieyesten om een zwangerschap echt te voorkomen Wij gebruiken condooms en op het moment dat hij begint te kleuren is het even over. Dus gewoon dubbele op eigenlijk. Ook al weet ik dag heg geen anti conceptie middel is gebruiken we het wel om de kans op een zwangerschap nog verder te verkleinen.
Hoe reageerde je man erop dat je spiraal eruit is? Mijn manlief wilt voorlopig ook nog niet voor een 3e kindje, ik zelf wel heel erg graag. Ik heb intussen bijna 2 jaar lang de pil geslikt, elke avond met tegenzin maarja we zaten met onhandige situaties ( werkeloos, tijdelijk huis, nu vast contract en koophuis ) Toen ik rond de kerst iets persoonlijks meemaakte waardoor ik zo'n afkeer kreeg van de pil, ben ik gestopt met de pil. Manlief snapt ook waarom. Ik heb condooms gekocht en die liggen in zijn kledingkast. Hij weet van vorige keren dat ik heel trouw mn cyclus bijhoud en in risico dagen (en dat is vanaf een week voor mn eisprong tot een paar dagen erna ) vroeger altijd condooms aangaf. Nu liggen ze klaar maar heeft hij er nog niet expliciet om gevraagd. Ik ben dus benieuwd wat hij volgende week gaat doen als ik aangeef dat het tot een kindje zou kunnen leiden, of hij dan het bed uit rent naar de kast of dat hij het toch doet Dit ligt dus volledig in zijn handen welke keuze hij maakt dus ik fop hem er echt niet in! ( Overigens is hij momenteel van het "Nee ik wil geen 3e! Ben je gek, de kinderwagen, wipstoel en babydrager ga je niet verkopen!" En wou hij een huis met 4 slaapkamers vanwege de ruimte... Dus dubbele boodschappen.)
Hey meid, Laat je man er even rustig aan het idee wennen... misschien vliegt het hem in eerste instantie wat aan! En zegt hij nee. Jullie jongste is 4,5 en joh wat heb je weer een vrijheid, ze kunnen zelf eten, zelf naar de wc, zelf aankleden, zich zelf lekker vermaken..jullie kunt eventueel weer wat verre reizen maken, ja noem maar wat . Je man denkt misschien wel...allemaal leuk en aardig, maar met een baby, zijn er weer pampers verschonen, flesjes, gebroken nachten en alle toeters en bellen die erbij horen. Zou dat een reden kunnen zijn dat hij er niet positief tegenover staat?
Heb mijn man gesproken is vond hij het niet leuk wat ik heel goed snap maar hij snapte mij ook.. @suusje ja moeilijk is dat maar hoe vaak heb je het metbhem erover? Mijn man denkt er minder over naar dan ik ik kan er zo de hele dag mee bezig zijn wat natuurlijk niet goed is!!! ik jeb dan vrijdag spiraal eruit gehaald en die dag ervoor hebben we het gedaan echt stom stom nu heb ik vanaf maandag beetje blied verlies gisteren niks nu weer wel!!! Nou weet k niet of menstruatie is ja of nee ik hoop van van wel alleen soms lees je teveel op internet kan het alles zijn!!!!
@oxbow ja zou doen wij dat ook totdat we eruit zijn en dan laat mij man zich helpen want wil geen spiraal meer of pil ik voel me veel beterder zo
Ik kaart het regelmatig aan maar niet te vaak zeg maar... Hij zei eerst "als het stabiel is op mn werk en ik promotie kan maken" nou prima denk ik dan, ik hou een paar maanden mn mond. En kaart dan weer eens aan "hoe is 't op de zaak schat, kan je nog op cursus?"