Reden voor paniek?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ctje1987, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hallo meiden,

Ik ben nu 4 weken zwanger van mijn tweede kindje en ik had verwacht dat ik tijdens een tweede zwangerschap niet zo'n stresskip zou zijn, maar helaas...

Gisteren zag ik best veel afscheiding. Omdat ik een zwarte string aan had, kon ik niet meteen de kleur goed zien, maar het leek me anders dan ik gewend was. Toen ik er met een wc-papiertje overheen ging, zag ik dat het wat donkerrood bloed was. Bij het afvegen had ik ook een beetje oud bloed en daarna gisteren niet meer gehad en vandaag ook niet. Maar toch maak ik me zorgen. Ik heb verder geen buikpijn of kramp oid. Wel pijn helemaal onderin mijn buik. Een soort spierpijn gevoel, maar dat had ik geloof ik bij mijn eerste ook.
    Verder voel ik me prima.

Toen ik het op internet opzocht, kwam ik bij de innesteling uit, maar is dat niet wat laat? Ik heb namelijk al vanaf het weekend een licht tweede streepje op mijn test die elke dag iets donkerder wordt.

Maak ik me weer veel te druk?

Liefs!

2. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Als het bloed weg is, denk ik dat het inderdaad bloed van de innesteling is.
    Ik heb met 7 weken een echo gehad en daar kon de gyn bij de vruchtzak ook nog een beetje bloed zien van de innesteling. Ze gaf toen aan dat ik dat nog kon verliezen, maar me daar geen zorgen om hoefde te maken.

Hoe je het ook wendt of keert de eerste weken van een zwangerschap zijn gewoon spannend. Hopelijk kun je die wel zo veel mogelijk laten gaan en gewoon genieten!

3. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Waarschijnlijk is het gewoon innestelingsbloed. Heb gehoord dat je dit tot Je 12e week kunt verliezen. Misschien nog wel langer.

4. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dank jullie wel!!

5. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Ik denk ook innesteling, heb ik nog met 6+ weken gehad, toen was het bruin geworden. No worries!

6. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken je gevoel heel goed. Dacht nu bij de 2e ook wel wat relaxer te zijn, maar die logica gaat niet helemaal op. Had gister avond slijm verlies waar bloed en bruine afscheiding in zat. S middags even een kramp/steek gehad... Dus schrok ook even. Daarna niks meer vernomen en voel me ook goed. Vanochtend erg gevoelige borsten ;)

Er is heel wat gaande daarbinnen; groeien, innestellen, optrekken etc. dus dat zal de oorzaak wel zijn. Bij toename zou ik wel de vk even bellen!

Nu moeten we maar proberen lekker te genieten :)

7. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @zwangerwens - ja, schrikken is dat he! Jij ook weer pproberen te genieten hoor!

@all - had het net weer een heel klein beetje, heel minimaal! Maar het viel me op dat het weer gebeurde na een stevige wandeling. Heb 2 uur gewandeld met mijn zoontje, net als gisteren en toen kwam ik thuis en toen had ik een klein beetje bruinige afscheiding. Nu dus weer.. daarna is het ook meteen over. Voel ook verder niks geks.

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    4 weken is nog wel heel pril... Kan alle kanten op.
    Ik heb met de zwangerschap van onze Sam* rond 4,5 week veel bloed verloren, maar kindje zat stevig. Was dus ook innesteling.

Je kan een vk bellen, maar met deze termijn zal die weinig anders zeggen dan dat je af moet wachten ben ik bang. Echo is nog te vroeg.. Sterkte!

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Het kan 2 kanten op.

In oktober liepen mijn testen op,zelfs mijn cb test ging van 1-2 naar 2-3 weken.
    Ik kreeg opeens bloedverlies en geen krampen.
    Ik wist dat dit geen goed teken was terwijl de vk me nog hoopvol toesprak.
    Na het bloedverlies heb ik wel een test gedaan en die was inderdaad wel vele malen lichter dan voorheen.
    Tijdens die miskraam heb ik nooit een vruchtje verloren of krampen gehad.
    Wel was het bloedverlies erg slijmerig,maar even veel als een menstruatie.

Nu heb ik met 12wk bloedverlies gehad en afgelopen maandag,en alles is goed met ons ventje!
    Ik denk dus dat het 2 kanten op kan gaan,bloed hoeft niet altijd negatief te zijn!

Sterkte en succes!

10. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Het klinkt ook erger dan het is.. het gaat echt om een paar druppels. Niet eens een half maandverbandje.. gewoon een paar druppels bruin zeg maar. En daarna helemaal niks meer.

Deel Deze Pagina