Derde kindje op komst.. dezelfde voorletter?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Mus, 19 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    We hebben reeds twee kindjes.. Beiden hebben een naam met een B. Is het raar of lelijk.. of wat dan ook als we ons derde kindje ook een B-naam geven?

Op zich hebben de prinsesjes bijvoorbeeld ook allemaal een naam met een A..ik krijg er in ieder geval niet meteen een kwik, kwek en kwak-idee bij..(daar ben ik namelijk een beetje bang voor)..

En al zou ik voor een naam gaan met een andere voorletter, is dat dan juist weer niet raar? Twee kindjes met een B en de derde met een H bijvoorbeeld.. Valt deze dan niet een beetje buiten het bootje?

2. MamavanNora

MamavanNora Actief lid

5 jul 2016
    469
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nouja dat maakt ook heel erg uit wat de namen zijn. Ik bedoel Bart Bram en Barry kan wat kwik kwek en kwakkerig over komen ja 😉

Maar heb je bijvoorbeeld Bodine Bastiaan en Boris. Dan hebben de namen wel dezelfde voorletter. Maar verder een hele andere klank.

Dusja als je het echt wilt weten wat goed past bij de bestaande namen. Ben ik benieuwd wat deze namen dan zijn.

3. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.903
    5.162
    113
    Ligt een beetje aan de namen vind ik of je er een kwik, kwek en kwak gevoel bij krijgt. De derde een naam met een andere letter geven vind ik kunnen hoor. Zelf ken ik een gezin met 4 jongens met dezelfde voorletter, de 5de zoon heeft een andere voorletter. Dan vind ik het een ander verhaal. Maar bij een derde kindje vind ik het prima kunnen.

4. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Ga maar van Bodine, Bastiaan en Boris uit... het zijn drie verschillende klanken, wel drie korte namen (1 lettergreep)..

5. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik moet meteen denken aan Bim, Bam, Bom :D
    In dat geval, doe maar niet!
    Anders zou het misschien wel kunnen, maar ik vind daarin vooral de klank belangrijker dan de letter. Bodine en Boris beginnen namelijk beiden met dezelfde klank en dat vind ik storender dan de combinatie met bastiaan.
    Bjorn, bram en birk zou ik geen probleem vinden; Bart, bram en bas wel.

6. K00

K00 Niet meer actief

Ik zat met hetzelfde maar dan met de j...
    Niet gedaan omdat ik de 3 j's wel een beetje stom vond. Bij elke andere letter zou ik me er niet aan storen. Gewoon de naam kiezen die jullie het mooist vinden

7. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind het te kwik kwek kwak, zéker omdat ze ook allemaal slechts éen lettergreep hebben.

8. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.129
    5.048
    113
    Vrouw
    Mocht je de derde naam ook met een B doen, zou ik wel voor een naam met meerdere lettergrepen gaan. Anders is het wel wat Kwik, Kwek en Kwak achtig..

9. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ik ken een gezin waar mama en papa beginnen met een S, en de drie kindjes ook. Vind het juist leuk!

De namen:
    Sofie
    Sebastiaen
    Soren
    Siebe
    Soraya

10. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

4 neefjes waarvan de eerste 3 namen beginnen met een J en de jongste z'n naam begint met een S. Kan prima!

11. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    791
    116
    43
    Wat dacht je van de Kardashians/Jenner familie? Kylie, Kourtney, Kim, Kendall en Kylie. En dan ook nog Brody en Brandon. Vind t dus prima kunnen!

12. Gloriosa

Gloriosa Bekend lid

10 okt 2016
    506
    309
    63
    NULL
    NULL
    Ik zou in tegenstelling tot sommige anderen hier wel blijven bij ook beginnend met een B en 1-lettergeep. Zeker omdat je zelf aangeef dat het toch wel wat amdere klanken zijn. Wellicht een naam zonder A erbij omdat je dat bij de eerste twee wel hebt?

Ik hou er wel van als de namen harmonieus bij elkaar zijn en ik denk dat al zijn de klanken anders dit het dus ook is. 😉

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het ergens juist raar vinden als het dit keer geen B zou zijn, maar aan de andere kant kan een andere letter ook prima.

Toevallig in mijn man's familie, zijn broer en zussen hebben allemaal dezelfde voorletter (wel nog doopnamen met andere letters). En een tante van hem is getrouwd met een man met dezelfde voorletter als zij, en hun kinderen hebben ook alle drie die voorletter ;)

14. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Dan zou ik voor het 3e kindje ook een naam met een B gaan.

15. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Ik snap eigenlijk de focus op die eerste voorletter niet zo.
    Kijk gewoon welke naam je mooi vind en of het past bij de andere namen.
    Als het dan toevallig een B is prima, anders ook prima.

Je gaat er waarschijnlijk altijd commentaar op krijgen van mensen, dus daar hoef je het niet voor te laten.
    Ik bedoel dat als je het met een B laat beginnen vinden mensen het raar, 3 namen met een B, of "zo geforceerd". En als je het niet met een B laat beginnen dan hoor je weer "dat de derde er niet echt bij hoort" :D

Zoek gewoon een naam die je mooi vind en waarvan je denk dat het bij jou kindje past.

16. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    644
    289
    63
    en die ene familie met 19(?) kinderen die allemaal met een J beginnen...

Ik ben alleen wel bang dat als het allemaal namen zijn met 1 lettergreep, dat het een kwik kwek kwak gevoel geeft....meerdere lettergrepen klinkt alweer anders.

Denk dat het in dit geval echt pas te beoordelen valt met de echte namen....

17. Lanalanalana

Lanalanalana Fanatiek lid

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    ik zou het derde kindje ook dezelfde voorletter geven.

Nog even over de prinsesjes: ik vind het zelf juist storend dat de derde ariane heet en niet ariana.

18. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Ik vind het niet leuk. Ik vind het bij de prinsesjes ook echt niet leuk eigenlijk. Ik zou er dus niet voor kiezen... Maarja als het de naam is dan kan het natuurlijk wel, maar gekunsteld een naam met een B zoeken vind ik suf. Maar ik houd ook niet van zusjes of broertjes met dezelfde kleren etc.

19. babyss

babyss Bekend lid

5 feb 2007
    549
    37
    28
    Ik zou weer voor de letter B gaan!

Ik vind het niet per definitie kwik kwek kwak.
    Britt, Bas en Bo zijn bijvoorbeeld 3 heel verschillende namen.

20. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Zou het raar vinden 2x een b en nr 3 heel anders

Deel Deze Pagina