Heb een beetje een baaldag ... Ml heeft me grondig teleurgesteld kwa behukpzaamheid tijdens alle feestjes of gelegenheden die er waren van okt - nov. Heb hem dat verteld maar hij lijkt het niet te beseffen dat het met goedpraten hoe goed ik dat doe het niet is uitgepraat. Hij kwetst me zo en dat doet me enorm twijfelen om nog aan een kindje extra te beginnen ,ik moet nu al zoveel doen en dat hij dan een paar dagen helpt nadat hij erop attent is gemaakt is ook niet zoals het zou moeten.
Ja idd dat je dan ook weet wanneer je kan testen s ook handig. Als ik nu een cyclus had van 28 en hetzelfde dan weet je toch beter wanneer je ei is...
Babbel moet een ovutest dan niet een knaller zijn? Nimme oei dat is niet fijn als je man je niet begrijpt.....ja soms heb je toch echt hulp nodig .....
Nimme vervelend zeg van je man. Hoe reageerde hij? Kan me voorstellen dat je twijfelt... Het is erg druk een baby erbij hè?
Hij zegt dan dati k het goed doe ,het huishouden ,de kids verzorgen ,eten maken enz. Wel leuk om horen maar ik zou eerder willen horen van hem dat hij sorry zegt dat hij eigenlijk niet zijn kop in de grond moet steken op zo'n dagen. Hij is niet zo sociaal maar dan nog ik ben altijd de laatste die zich klaarmaakt (wassen ,aankleden ,opmaken als ik dan nog de tijd heb ervoor). een vb.hij is vanmiddag met de jongste naar huis gekomen op het sintfeest omdat die moe was en ipv. de tafel te dekken of de broodjes in de oven op te zetten kom ik aan moet ik nog alles doen enja dan voel ik me nogmaals in de steek gelaten (klinkt misschien stom). Mijn ouders en broer waren er ook en heb dus boos stoom afgelaten terwijl ik alles in orde maakte .
Oh Nimme wat rot zeg Zo erg dat hij niet begrijpt dat hij moet helpen Sterkte meissie. Kun je t niet eens feitelijk voor hem opschrijven? Zo kan ik mijn man ook beter bereiken als hij me niet 'hoort'. Als ik dan heel feitelijk opschrijf welk gedrag wat met me doet, kan hij daar meer mee dan dat ik met m praat... Lov: Jawel voor een LH-piek (ei) moet ie echt knallen.. maar voor HCG is het hetzelfde als met een HCG-test.
Opschrijven ,waar hou ik me dan meebezig? Als ik soms zeg zet die schoenen boven en dat in de wasmachine dan weet hij na 1 minuut al niet meer wat ik heb gezegd......
Ja maar als een ovutest op een zwschap reageert is het vaakmjuist een knaller dat bedoel ik. Nimme ja hier ben ik ook altijd wel de laatste die zich klaarmaakt. Maar ja dat doe ik bewust hahahaha...is makkelijker. Moet zeggen dat mijn vriend wel helpt....maar je moet ook begrijpen dat je mannen vaak alles moet vragen....ze zie pn het gewoon niet...grrrrr
Idd babbel.....lijkt dan net alsof je tegen een klein kind bezig bent hihi......Als je alles moet gaan opschrijven
Als het nu al zo erg is op zijn 38 jaar en hij kan het wel op zijn werk wat als hij 80 jaar wordt? o boy HELP
Nee dat bedoel ik niet. Je moet niet alles gaan opschrijven, maar ik vind ook niet dat je om alles geërgerd moet zijn. Ik bedoel juist het grotere plaatje: Het feit dat hij je zo weinig helpt, dat maakt dat jij je onbegrepen en oververmoeid voelt. En als hij dit en dit en dit zou doen, dan zou dat jou kunnen helpen. Ja en mannen werken nu eenmaal echt anders dan vrouwen. Dasar kan niemand wat aan doen. Ze horen echt vaak letterlijk niet alles wat wij zeggen, omdat het na 1 of 2 dingen al stagneert, ze moeten het klus voor klus doeen hahaha. Ja dan maar als een klein kind, maar hier een vent die zga alles meedoet in het huishouden en het gezin. Ik heb daar zelden of nooit ruzie of problemen om. Dus ik schrijf het liever op, zodat hij het zonder verwijten en emoties kan lezen en het eerder begrijpen, dan dat is steeds uit principe een eindeloos gevecht moet leveren. Voor ons werkt het. Maar ik schrijf alleen op als ik m niet kan bereiken, dus niet dagelijks of zelfs maandelijks. Maar gewoon als t nodig is,..
@nimme, wat shit dat hij het niet (wil?) begrijpen! Jij draait er mooi voor op... Ik kan je geen tips geven, want ik heb een hele behulpzame man. Hij doet denk ik meer dan ik... (Dat komt ook wel doordat ik meer werk, denk ik, en nu natuurlijk de zwangerschap). Ik hoop dat jullie er later misschien beter over kunnen praten. Mijn ervaring is vaak dat mannen er toch wel over nadenken, maar dat ze gewoon niet meteen willen toegeven...
Ja het evenwicht moet wel goed zijn natuurlijk.... Hier zou dat opschrijven niet werken...maar hey als het maar bij jou werkt babbel. Ik zeg het gewoon hahahaha..... En idd soms moeten wij ook de man begrijpen ... Maar hier is het meer ouderwetse verdeling....ik doe huishouden en kids en hij de rest. We weten dat gewoon
Nou ja als je dat weet en het prettig vind is het prima natuurlijk! Maar ik ben een ramp wat betreft het HH hahaha. Ik ben een chaoot van voor tot achter en zie vaak pas wat er moet gebeuren als het al te ver is hihihi. Dus daarin hoef ik gelukkig ook nooit te vechten met ML. Maar als het bijvoorbeeld gaat om dat hij iedere avond na avond achter zijn PC zit en er geen we-time meer is. Dan kan ik hem soms beter bereiken (lees door zijn verdediging heenbreken) door het op te schrijven. En dat is misschien 1x per jaar. Maar ja als t werkt Why not!? Liever dat, dan ongelukkig te zijn toch?
Hier ook op de ouderwetse manier maar continu alles doen ik ben ook eens moe en heb ook eens geen zin in weet ik veel wat ik 100 x op een dag doe snappie? Babbel begrijp je wel het is enorm moeilijk bij mijn man. Heb vaak de indruk dat hij zichzelf afsluit op de momenten dat ik hem nodig heb.
Lastig Nimme Lijkt me heel zwaar. Voelt hij zich dan overvraagd, of hoe komt het dat hij zich zo terugtrekt? Echt rot voor je...
nimme: ik herken dat helemaal, ik moet eerlijk zeggen dat ik mij er maar gewoon bij neergelegd heb dat het allemaal van mij moet komen. dat wil niet zeggen dat ik er nooit chagarijnig van wordt. en als hij dan vraagt waarom dan zeg ik dat ook gewoon. hij mankeert niks aan zijn handen dus hulp is welkom. ik moet wel eerlijk zeggen dat hij hier na de ziekenhuis opname wel wat is bijgedraait hij moest het toen toch echt een weekje zonder mij doen en dat is hem zo zwaar gevallen hihihi. moeilijk is het zeker wel, ik denk dat je niet meer kunt doen dan het blijven benoemen. dikke knuffel