derde kindje.....

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lov23, 11 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ach meiden.....wat lees ik allemaal :(
    Lieve lieke.....natuurlijk mis je je mannetje nu....en wordt je steeds banger. Ik kan me dat ontzettend goed voorstellen.
    Hier dacht ik ook altijd.....een mk zal ik wel nooit krijgen.....zo naief was ik wel. En nu moet ik weer vertrouwen in een volgende zwschap dat dit dan wel goedgaat.....want dat je zomaar denkt...dat gebeurt mij niet. Daar heb ik wel van geleerd. Dus zo kan ik me best inleven wat betreft je weer bang bent....
    Weet ook niet zo goed wat ik moet zegen om je gerust te stellen....vindt het zo moeilijk :(

Claudia ach arm meisje......maar hey niet jezelf veroordelen, als zou ik dat ook doen, want wij moeders moeten perfect zijn en geen fouten maken. Maar waarom zou je denken aan een zondagsarm...l.jeetje.....daar ga je toch niet vanuit ...
    Ik zou gedacht hebben aan tandjes. Hoe oud is je meisje eigenlijk?

Babbel wat ben je toch een lieverd!!

Hier twijfel ik zo of ik gelijk weer door wil of toch even wacht. Ik ben wel zo nuchter dat ik weet dat ons kindje gewoonweg niet gezond was en daarom is het fout gegaan....dat een volgende zwschap gewoon goed kan gaan. Maar ja zoals ik al eerder zei.....die naïviteit is wel weg hoor jeetje.....

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Lieke: ach meis toch :(, natuurlijk wordt het nu alleen maar moeilijker. Het komt allemaal weer erg dichtbij, lijkt me en het verdriet gaat nooit meer weg. En hoe je kun je vertrouwen op een goede afloop, als de natuur al eens eerder zo'n harde, onverwachte klap heeft uitgedeeld? Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is! Dikke knuffel!
    Maar een prachtig brusje hoor!

@ Lov: ja, moeilijk is dat he, als de naiviteit er helemaal af is :(. Ik had ook nooit verwacht een mk te krijgen en ik moet zeggen dat ik de hele ervaring veel moeilijker/pijnlijker vond dan ik ooit van te voren had kunnen bedenken. Je bent toch met je neus op de feiten gedrukt dat een goede afloop alles behalve vanzelfsprekend is... Hoe klein mijn sterretje ook was, ik denk er toch nog wel aan. Het is toevallig vandaag ook weer een jaar geleden dat de gyn koelbloedig tegen me zei dat ik maar thuis miskraam moest gaan afwachten :(, dat ik kotsmisselijk was en iedere dag moest spugen zei niets over of de zwangerschap goed was. Voor jou ook een knuffel!

Persoonlijk vond ik opnieuw zwanger worden, hoe eng/spannend ook in het begin, wel prettig om het verdriet van miskraam een plekje op de achtergrond te geven en los te laten.

@ Claudia: jeetje, meid, een zondagsarmpje! Ik kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent, maar wees niet te streng voor jezelf, dat soort dingen zijn echt zo lastig bij die kleintjes die nog niets zelf kunnen zeggen! Zoiets kan echt iedere moeder overkomen!
    Gaat het nu beter met de pijn?

@ Januari: oh wat fijn dat ze iets levendiger is en beter lijkt te drinken! Want als opname niet nodig is, altijd 100 keer fijner! Ik hoop dat het vandaag zo heeft doorgezet en ze door het ergste heen is.

@ Babbelbol: he meid, dat zijn idd geen leuke ervaringen met VK's :(. Niets zo erg als niet serieus genomen worden. En idd, een beetje erkenning is wel zo fijn! (mijn VK's zijn altijd erg empathisch geweest, gelukkig, laatst ook complimenten gehad hoe evenwichtig ik met mijn kwaaltjes om kon gaan. Nou, dat soort opmerkingen schelen een heleboel!)

@ Kimberly: ik voel me ook regelmatig een ontzettende zeur :p, maar ja, ga echt geen mooi weer spelen als er geen mooi weer is! En ik heb het klagen ook echt een beetje nodig om alles beter aan te kunnen :). Even spuien, zodat ik het daarna los kan laten.
    Ik kan me goed voorstellen dat je enorm baalde dat plannen niet door konden gaan! Ik wil ook graag verder met inrichten e.d. :(, want iedere week die voorbij glijdt is er weer 1 waarin ik minder (zelf) kan doen omdat zwangerschap zwaarder wordt...

@ moeder: wat jammer dat jullie veel herkenning vinden in je eigen moeders, blijkbaar is dat toch iets lastigs moeder-dochter-relatie ;). Maar fijn om te weten dat ik niet de enige ben met zo'n moeder. Nou ja, heb haar inmiddels wel weer gesproken en het is nu uit mijn systeem. Ik voelde me misschien ook vooral zo rot omdat ik dus in mijn dromen de hele nacht ruzie had zitten maken e.d. :) en de mug een olifant kon worden...

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@Kache ja precies wat je zelf schrijft zo voel ik het nu ook...
    Vertrouw wel helemaal inn mijn lichaam want in principe heeft die alles goed gedaan...maar idd de naiviteit is wel even weg.

Ik denk dat we wel gewoon zien wat er gebeurt....niet perse sex hebben voor een kindje maar gewoon omdat we elkaar ook ontzettend gemist hebben. Want dat heb je ook met een mk....sex hebben doe je dan niet natuurlijk....en dan moet je weer wachten tot het bloeden gestopt is.

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh en over moeders....nou ja ouders....ken ik een heel boek schrijven helaas...
    heb zelf geen contact meer met beide ouders....

5. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    @lov ook jij bedankt voor de lieve woorden. Lief da je me gerust wilt stellen, maar dat hoeft niet. Het is al heel fijn dat ik even mijn verhaal kwijt kan en zulke lieve en warme reacties krijg. Dta helpt al weer een stukje de goede kant op!
    En zoals je zegt ook bij jullie is de naïviteit er van af! Je gaat altijd uit van het goede. Ik had ook nooit verwacht dat mijn kindje dood zou gaan. Zelfs niet toen we naar het zh reden. En jouw lichaam heeft je nu ook behoorlijk in de steek gelaten. Zeker met die hele nasleep... En wat betreft je beslissing voor een volgende zw. Ik denk dat dat heel persoonlijk is. Ik heb een tijdje met lotgenoten geschreven en sommige waren na doodgeboorte binnen twee maanden zwnager en wij hebben bewust een jaar gewacht. Het is allemaal goed als je je gevoel volgt. Wj hadden echt tijd nodig om dit te verwerken om weer te kunnen genieten van een nieuwe zw. Kan me voorstellen dat ook jij even van alle schrik wilt bekomen. Maar anderen hielp het net om snel zwanger te worden. Daar kan ook wel inkomen. Volg je gevoel is he enige advies dat ik je kan geven. Ik denk dat een nw zw je weer een nieuwe boost kan geven, maar je zult waarsch wel onzekerdeer zijn dan vorige keren. En die onzekerheid neemt missch een beetje af als je er even over heen laat gaan. Pfff moeilijke keuze.

@kache, ook jij bedankt voor de lieve woorden. Vertrouwen hebben is gewoon moeilijk als je zo hard bent geraakt daar heb je helemaal gelijk in! E wat je schrijft over je miskraam. Kan me voorstellen dat dat ook heel pijnlijk is. Je hebt toch iets van jullie samen verloren, ook al was het nog maar pril. Je hebt toch al hele verwachtingen! E sommige dagen blijven je toch hieraan herinneren hè?

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Lieke thanks......je helpt me echt;)
    Ga lekker slapen....ben gewoon moe van dit alles en ach we zien wel hoe het loopt. Gelijk weer sex hebben voor een kindje hebben we nu niet..,.rustig aan en gebeurt het dan moest het zo zijn....

Truste meiden....

7. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Babbelbol: wat een heftige zwangerschap heb jij gehad zeg!! Wel heel fijn dat de 'huis tuin en keuken trucjes' de bevalling wisten op te wekken!
    Ik duim dat deze zwangerschap beter zal verlopen!

Claudia: wat heftig dat Emma haar elleboog uit de kom had, is ie nu weer terug gezet of was ie zelf al terug geschoten? Ach wat zielig voor dat kleine ding! Jij kan er echt niks aan doen hoor!! Hoe gaat dit nu verder? Kunnen ze er iets mee? (Gipsen voor rust ofzo?!)

Lieke: wat heftig! Ik dacht laatst al, jij zal nog wel een flink moeilijke en onzekere tijd tegemoet gaan! Je mag hier altijd je verhaal doen! Bij iedere week dat je verder in je zwangerschap zal zijn zal je het moeilijker krijgen! Ik hoop echt dat je hier een stukje steun kan vinden. Wat moet jij je kleine vechter missen! En wat zal je vergelijkingen treffen! Natuurlijk ben je dolgelukkig met een goede echo maar wat is het dubbel allemaal! Je klinkt zo dapper en sterk maar je mag ook verdriet hebben en huilen en je mag hier ook vertellen hoe jij je echt voelt! Dikke knuffel!!

Kom nu bij je volgende stukje (ik lees altijd per bericht en reageer daar direct op!) maar wat klink jij mega sterk zeg! Krijg echt tranen in mijn ogen. Het is niet te vergelijken maar toen ons mannetje bij 27 wkn dreigde geboren te worden moest mijn man zo huilen, ik daarentegen had dat helemaal niet pas later besefte ik dat we veel geluk hebben gehad dat is toch nog 7 wkn bleef zitten! En gaan de wat als scenario door je hoofd! Word er weer naar van, wat moet jij het moeilijk hebben! Ben blij dat jij en je man er samen doorheen zijn gekomen!

Lov: wat een onzekerheid! Over wel of niet direct doorgaan! Een mk brengt toch veel meer met zich me dan je denkt, hè! Je gaat er nu niet meer onbezorgd in en weet hor kwetsbaar het eigenlijk allemaal is!
    Wij hebben ook getwijfeld.... 1e kwam 4 wkn te vroeg... 2e kwam 6 wkn te vroeg... Stel nu dat de 3e 8 wkn te vroeg komt? (Dat trek ik niet....) wij gaan gewoon voor een voldragen kindje! (En dan hebben wij nog geen eens gekke dingen gehad, alleen paar wkn couveuse e.d.)
    Lees nu dat je geen contact meer hebt met je ouders, dat lijkt me echt super moeilijk. Wij hebben een hele goede band thuis, ook onderling met zussen. Zou niet zonde kunnen maar begrijp dat de situatie bij jullie waarschijnlijk heel anders lag! Mag mezelf maar weer gelukkig prijzen!

Kache: fijn dat je je moeder weer hebt gesproken! Tja die dromen als je zwanger bent die achtervolgen je de hele dag! Was er op het eind bang van, kreeg nachtmerrie's!

Hier: (na al die heftige verhalen durf ik bijna niet meer over een kind met griep te beginnen) met dochterlief gaat het beter gisteravond iets gegeten en vandaag heel veel gedronken en ook relatief goed gegeten. Echter na haar slaapje tot weer ruim 39 graden koorts. Ben benieuwd hoe ze morgen is. Maak me in ieder geval geen zorgen meer over uitdrogen! Denk dat ze vandaag wel een liter vocht op heeft dus ze kan er voorlopig weer tegenaan!!

8. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Sorry voor alle tikfouten, ik reageer via mobiel en die veranderd altijd automatisch....

9. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    @lov, fijn dat ik je een beetje kan helpen.
    @januari, jij ook bedankt voor je lieve woorden. Echt fijn dat ik hier af en toe mijn verhaal kan doen. Ik ben bewust "weg gegaan" bij de lotgenoten, omdat ik wil proberen alles zo normaal mogelijk te laten verlopen. Tot nu toe lukt dat best goed. Maar dit weekend heb ik een flinke dip. Gedeeltelijk door de echo van vrijdag en gedeeltelijk doordat ik morgen voor het eerst naar de gyn ga voor een second opinion in een nieuw ziekenhuis.

Wat spannend zeg dat jouw zoontje zo vroeg dreigde te komen. Kan me jullie reacties heel goed voorstellen. Bij ons werkte het zo da ik in een shock terecht ben gekomen, terwijl mijn man meteen verdriet kon hebben. Bij mij kwam alles later. Maar goed man en vrouw zijn anders en moeders hebben weer een aparte positie doordat zij het kindje dragen.
    Hoe is het verder gegaan met je zoontje? Heeft hij in de couveuse gelegen? Heeft hij er iets van over gehouden? Ik hoop van niet!

En hoe is het vandaag met je dochter? Hopelijk zet de positieve lijn zich nu voort! Hoeveel dagen heeft ze nu die hoge koorts? En natuurlijk mag jij jouw verhaal kwijt! Het hoeft toch niet alleen maar heel ernstig te zijn! Wat mij betreft mag iedereen haar zorgen uiten wat het ook is...

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh ja januari dat is dan ook heftig he meid.....
    Fijn dat het iets beter lijkt te gaan hoor.....atijd fijn als ze weer opknappen!

Lieke ja echt!

Hier heb ik een soort van ongi lijkt het wel....het rommelt...verlies heel soms wat stolsels.....duidelijk een opruiming maar ik vindt het fijn!
    Misschien dat et dit ook makkelijker maakt ... als het dan dalijk klaar is is mijn bm klaar en mijn lichaam en ik voor een neiuwe zwschap....wat doet de natuur dat toch altijd goed eigenlijk...het duurt allemaal bij mij wat langer maar ik heb dat ook nodig denk ik....

11. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Meiden ik ben trots dat ik bij jullie terecht ben gekomen, wat zijn jullie sterk! Zit met tranen in mn ogen te lezen... Dikke knuf voor allemaal!!!

12. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    lieke: dit moet zeker een hele moeilijke en onzekere tijd zijn voor jullie. je draagt het elke dag mee en de angst zal nu heel groot zijn. toch weer een spannende dag morgen voor jullie, ik hoop dat je bij die gyn een beetje meer rust krijgt.

clau: oh wat zielig voor je meisje zeg, ik begrijp dat jij je ellendig voelt hierdoor. je kunt er echt niks aan doen maar ik begrijp het wel, het is toch je kleine meisje. vertroetel haar maar lekker.

jan: wat naar dat je meisje nog steeds niet volledig opgeknapt is, duurt best lang zeg. gelukkig drinkt ze weer goed dat is al heel wat. hopelijk knapt ze nu toch echt snel op.

lov: ik vind het heel knap hoe je er mee omgaat. en dat je nu niet goed weet hoe en wat is heel normaal na een mk. lekker op zijn beloop laten en doen wat waar jullie je het best bij voelen.

kache: dank je voor je lieve woorden, heb het idee dat ik er nu wel weer even tegen aan kan. ik houd mij erg vast aan het 37 weken termijn. ik weet dat mocht het niet gaan dat ze mij dan toch inleiden. en probeer nu te denken dat dat termijn nog maar 11 weekjes is.
    fijn dat het opgelost is met je moeder, ik denk dat een moeder dochter relatie idd altijd wel wat meebrengt.

ik heb een goede band met mijn moeder, maar kan haar soms ook echt niet begrijpen. gelukkig heb ik door de jaren geleerd dat niet begrijpen te negeren.

godzijdank is het behang klaar. manlief is er wel niet zo goed in maar hij heeft zijn best gedaan en ik mag niet klagen.
    ik was gisteren na het behangen wel echt helemaal op en had last van harde buiken. dus lekker een warm bad en heerlijk in bed samen filmpje gekeken. vandaag alles op zijn plaats zetten. het liefst zou ik alles al af willen hebben haha.
    begin nu wel zenuwachtig te worden voor dochterlief morgen.
    ik merk het ook aan haar, ze is zo onuitstaanbaar vervelend en druk. vanmiddag maar even laten spelen op het pleintje.

lieke ik wil je voor je morgen alvast heel veel succes wensen.
    en hopelijk brengt het je een beter gevoel.
    dikke knuffel

13. claudia1976

claudia1976 Bekend lid

8 nov 2010
    744
    0
    0
    Lieke tuurlijk ga jij nu meer je zoontje missen. Je zwangerschap zet steeds verder door en de bevalling komt steeds dichterbij.... Ik denk dat het verwerken van het verlies nu dubbel zo hard aankomt nu en ook dit heeft een plekje nodig. Kan alleen zeggen dat het me vreselijk lijkt om zo'n verdriet te moeten verwerken, maar meid wat doe jij het kranig!!!! Echt een voorbeeld van een sterke vrouw die doorgaat en haar hoofd niet laat hangen en alles over heeft voor d'r kinderen en d'r man!! Jee ben trots op je en je mag alles vertellen en delen als jij er aan toe bent en het zelf wilt. We gaan niet dwingen, maar zijn uitermate geinteresseerd in je!!

Januari ook al komen er heftige verhalen voor op dit forum een kind met griep is ook verschrikkelijk voor een ouder. Want je staat machteloos met je rug tegen de muur en kan weinig doen. Je kind moet het uitzieken. Dus schroom niet om dit te vertellen aan ons!!!Zodra er weer leuk nieuws gaan we dit zeker melden!!!!

Hoe kan je een zondagselleboogje ontdekken: Emma liet haar armpje helemaal slap hangen en deed er helemaal niets mee er zat ook bijna geen kracht in.
    Bij de dokter leek het net of hij aan het voelen was aan de elleboog en terwijl wij aan het praten waren en hij de elleboog in de hand had. Gaf Emma een gigantische brul van jewelste (schrok me rot) zo zei de huisarts die zit weer goed!! Ik zei tegen de huisarts maar je was alleen nog maar aan het voelen/onderzoeken. Ja zei die maar ik wist al wat er aan de hand was en was slechts op zoek naar het botje dat er uit geschoten was....Een foto nemen was niet nodig en nog geen uur later gebruikte ze haar armpje weer!!
    Thuis heeft ze nog een flesje ghad en daarna heeft ze heerlijk geslapen tot 8.00 uur de volgende dag! Daardoor konden wij als ouders ook lekker slapen.....

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

oohh claudia is misschien wel beter dat niemand iets wist...arm kind ach man! Een voordeel ze vergeten het waarschijnlijk...

Lieve babbel!
    Kim doe je rustig aan meid!

15. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    @lov, fijn! Ik hoop dat ongi nu doorzet en alles helemaal schoon is. Ik denk dat je daarna snel genoeg weet wat goed is voor jou!
    @babbel, ik vind het ook een heel fijn groepje! Al heb ik op zp veel goede ervaringen. Alleen in het bevallingstopic tweede helft van mei vond ik het erg druk en ook erg aanvallend. Ik vind het fijner als iedereen elkaar in zijn waarde laat.
    @kim, idd spannend voor ons morgen. We praten heel gemakkelijk over Bart, maar morgen gaat het natuurlijk weer over wat er allemaal is gebeurd en dat vind ik wel moeilijk.
    Fijn dat de kamer nu ver klaar is. Behangen, dat is toch best moeilijk of niet? Doe het rustig aan vandaag, want morgen wordt ook weer een moeilijke dag. Kan me goed voorstellen dat jullie gespannen zijn. Mijn eigen ervaring is dat het best heftig is, maar dat je daarna wel snel opknapt. Heb zelf operatie met buisjes, doorspoelen en amandelen gehad toen ik vier was. En ook verschillende kindjes in mijn familie hebben het recent ondergaan. Vlak na de operatie viel hen best een beetje tegen, maar daarna heel snel beter en zo veel pezier van niet altijd ziek zijn! Of haal ik je nu door elkaar met iemand anders? Sorry dan!
    @claudia, ik denk dat je gelijk hebt. De verwerking is toch heel anders als je weer zw bent. Ik heb ook vrij lang getijfeld of ik nog wel een zwangerschap wilde. Maar ook nadenken over nieuwe zw leidt af en geeft geen rust voor echte verwerking. Super lief dat je schrijft dat ik het goed doe. Dat is echt fijn!
    Wat heftig zeg van je dokter dat die het meteen goedzette. Lijkt me niet echt prettig. Maar natuurlijk wel fijn dat je geen foto gips o.i.d. Nodig hebt. Hoe is het nu met je schuldgevoel? Al een beetje gezakt? En je dochter, heeft ze er nog last van?

Dochtlief krijgt een soort van prinsessenkamer. ml is nu aan het verven. ben benieuwd hoe het wordt! Ik wil nu voor de babykamer zo'n mdf boom gaan behangen. Iemand tips voor neutrale kleuren? Zit een beetje aan lime te denken. Maar waarmee dan combineren?

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

wat bedole je met aanvallend lieke? Toch niks grofs he...

Ja het gaat zoals het moet gaan denk ik.....heb er vrede mee.. en dat is heerlijk!

17. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    Ik schreef een keer dat ik bij Maud gsb actief had. Dat is een bacterie die heel veel vrouwen hebben, maar als die actief is tijdens de bevalling kan dat gevaarlijk zijn. Die ersoon op het forum maakte zich hier erg ongerust over. Ik wilde haar gerust stellen en schreef dta het voor mij uiteindelijk allemaal heel erg meeviel en dat ik er eigenlijk helemaal geen last van ahd gehad tijdens de bevalling. Alles is gewoon als bij een andere bevalling gelopen. Maar zij viel me toen aan dat ik het dan niet actief had. Dat kon niet enz. Terwijl dat wel echt het geval was. Ik schrok nl. Ook toen huisarts me thuis opbelde met mededeling dat ik langs moest komen en dat er een protocol gevolgd moest worden... Maar goed, ik ben daar gewoon gestopt. Werd sowieso zoveel geschreven dat ik het niet kon bijhouden!

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja jammer dat er mensen zijn die altijd overtuigd zijn van zichzelf hè....ik vindt ook dat als ze je onderschrift had gelezen dat ze best wat meer respect had kunnen hebben....

19. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Volgens mij bedoelde Lieke bij M.auds zwangerschap Lov :)

Ja ik heb ook echt.goede ervaringen op zp. Ik heb heeeeel lang g in n vast cluppie geschreven en zelf 2x meeting gehad :). Helaas is dat laatst een beetje mis gegaan dus heb ik wat afstand genomen. Maar ik heb daar wel echt enkele vriendinnen aan overgehouden die ik dagelijks spreek en regelmatig zie :)

20. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Lieke heel veel sterkte...

Claudia: je bent n supermama!!

Deel Deze Pagina